حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت BOE اولین نمایشگر 600 هرتزی لپ تاپ را به‌نمایش گذاشت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، نمایشگر

مشخصات دقیق جدیدترین نمایشگر ساخت BOE برای لپ تاپ ها همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ بااین‌حال، بر روی کاغذ، این پنل توانایی دست‌یابی به رفرش‌ریت 600 هرتزی را داشته که حداقل به اتصال DisplayPort 2.0 نیاز دارد. با دانستن اینکه انویدیا به اتصال DP 1.4 در نسل جدید کارت‌های گرافیک سری RTX 4000 خود پایبند بوده، ممکن است مجبور باشیم چند سال دیگر صبر کنیم تا پنل 600 هرتز را در لپ‌تاپ‌ها ببینیم.

اولین نمایشگر 600 هرتزی لپ تاپ BOE

رفرش‌ریت 60 هرتز در نمایشگر لپ‌تاپ‌ها، برای بیش از یک دهه یک استاندارد جامع در این دستگاه‌ها بود؛ اما با پیشرفت‌های GPU در چند سال گذشته که امکان دست‌یابی صدها فریم‌برثانیه را در برخی از عناوین رقابتی فراهم می‌کرد، رفرش‌ریت نمایشگرها اکنون در تلاش است تا حد امکان به آن برسد. نمایشگرهای خوب قدیمی 1080p و +FHD بدون رفرش‌ریت بالا دیگر چندان جذاب نیستند و هرساله، تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ها سعی می‌کنند با رفرش‌ریت‌های بالاتر، دستگاه‌های خود را ارتقا دهند، تا جایی که اکنون Alienware X17 R2 را داریم که رفرش‌ریت 480 هرتز را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، بازی‌های AAA هنوز نمی‌توانند از گزینه نمایشگرهایی با این میزان رفرش‌ریت بالا بهره ببرند، بااین‌حال جمعیت رقابتی FPS درحال اصرار برای پنل‌هایی بازی هم سریع‌تر هستند. چه رفرش‌ریت‌های دیوانه‌واری را می‌توانیم در سال 2023 ببینیم؟ سازنده نمایشگر چینی BOE فکر می‌کند بازار برای 600 هرتز آماده است.

BOE امسال در کنفرانس جهانی صنعت نمایش انواع فناوری‌های نمایشگر خود، از پنل گیمینگ Mini-LED فوق‌عریض 34 اینچی با رفرش‌ریت 165 هرتز تا نمایشگر گوشی هوشمند تاشو Z شکل و حتی پنل 16 اینچی با رفرش‌ریت 600 هرتز را به‌نمایش گذاشت. متأسفانه، مشخصات دقیق این پنل لپ‌تاپ همچنان یک راز باقی مانده است. درحالی‌که OLEDها امسال از 165 هرتز به 240 هرتز رسیدند، بسیار بعید است که BOE بتواند رفرش‌ریت را برای استفاده از لپ‌تاپ بیش از دو برابر کند. اکثر نمایشگرهای بازی سریع از پنل‌های TN یا IPS استفاده می‌کنند، بنابراین BOE ممکن است از هر یک از این‌ها استفاده کند. همچنین رزولوشن این پنل احتمالاً خیلی بالا نیست، شاید FHD یا +FHD، با توجه به اینکه نسبت‌تصویر در لپ‌تاپ به‌نمایش‌درآمده در جریان رویداد این شرکت، به‌نظر می‌رسد 16:10 باشد.

اولین نمایشگر 600 هرتزی لپ تاپ BOE

اولین نمایشگر 600 هرتزی لپ تاپ BOE

اگرچه نمایشگرهایی با رفرش‌ریت بالا مطمئناً می‌توانند به استراتژی‌های بازاریابی لپ‌تاپ کمک کنند، باید توجه داشت که پنل 27 اینچی BOE با فرکانس 500 هرتز که در اوایل سال 2021 معرفی شد، هنوز به‌صورت تجاری پیاده‌سازی نشده است. در آن زمان BOE گفت که 500 هرتز ازطریق اتصال 8 خطی eDP امکان‌پذیر است، اما همان‌طور که Tom’s Hardware اشاره می‌کند، یک تصویر 1080p با رفرش‌ریت 600 هرتز در عمق رنگ 8 بیتی روی اتصالات فعلی eDP 1.4 کار نمی‌کند.

DisplayPort 2.0 فناوری جاافتاده‌ای است و DP 2.1 نیز توسط آخرین کارت‌های Radeon 7000 AMD پشتیبانی می‌شود، اما انویدیا همچنان به DP 1.4 حداقل در آخرین کارت‌های دسکتاپ RTX 4000 پایبند بوده است و نسخه‌های لپ‌تاپ این کارت گرافیک احتمالاً از DP 2.0 نیز پشتیبانی نخواهند کرد. با درنظرگرفتن تمامی این موارد، به‌نظر می‌رسد که ما هنوز چند سال دیگر با دیدن دستگاه‌های تجاری با نمایشگر 600 هرتز فاصله داریم.

نظر شما درباره اولین نمایشگر 600 هرتزی لپ تاپ ساخته‌شده توسط BOE چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی