حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثبت ۳ اثرانگشت همزمان روی نمایشگرهای OLED سامسونگ در سال ۲۰۲۵ یک ارتقا امنیت عظیم خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، سامسونگ

امنیت موضوعی است که همیشه مورد توجه همه گونه‌ها زنده بوده و در دنیای فناوری حتی مهم‌تر هم هست. به نظر می‌رسد که ثبت ۳ اثرانگشت همزمان روی نمایشگرهای OLED سامسونگ در سال ۲۰۲۵ یک ارتقا امنیت عظیم خواهد بود. سامسونگ این ایده را با عنوان All-in-One sensoring توسعه می‌دهد.

ثبت ۳ اثرانگشت همزمان روی نمایشگرهای OLED سامسونگ

گفته می‌شود سامسونگ در حال کار بر روی روشی برای ایمن‌تر کردن استفاده از اسکنر اثر انگشت است. یکی از پیشرفت‌هایی که این شرکت به دنبال آن است، به‌کاربردن یک اسکنراثرانگشت بزرگ‌تر با توانایی اسکن همزمان چندین انگشت خواهد بود.

ISORG فرانسه، شرکتی است که حسگرهای اثرانگشت را برای گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. دیتر می مدیرعامل این شرکت اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که سامسونگ می‌تواند به زودی این فناوری را برای نمایشگرهای OLED خود در دسترس قرار دهد.

سامسونگ قبلاً اعلام کرده بود این فناوری که با نام All-in-One sensoring شناخته می‌شود، در پنل‌های OLED 2.0 آن ارائه خواهد شد. استفاده از سه اثر انگشت به طور همزمان برای تأیید هویت کاربر تلفن هوشمند می‌تواند معادل 2.5×10^9 یا ۲.۵ میلیاردبار امن تر از استفاده از یک اثر انگشت باشد. ایده این است که پنل نمایشگر جدید اجازه می دهد از کل صفحه برای اسکن سه انگشت در آن‌واحد استفاده شود.

مدیرعامل ISORG می گوید که انتظار دارد سامسونگ تا سال 2025 پنل های OLED 2.0 را عرضه کند. وی در مصاحبه‌ای با OLED-inc گفت که انتظار ندارد اپل درگیر اسکن اثر انگشت چندگانه شود زیرا مدل های جدید آیفون به Face ID متکی هستند.

در نتیجه، انتظار می‌رود سامسونگ نه تنها اولین سازنده گوشی باشد که اسکن اثر انگشت چندگانه را ارائه می‌کند، بلکه انتظار می‌رود که پیشرو صنعت گوشی‌های هوشمند در حسگر All-in-One باشد.

در حال حاضر البته کارشناسان و صنعت پذیرفته اند که استفاده از ۱ حسگر اثرانگشت برای موارد بسیار حساس مانند پرداخت مالی کاملا کافی است.

راستی شما فکر می‌کنید که اولین گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت کدام بود؟ آیفون 5s؟ نه متاسفم، آنطور که فکر می‌کردید نیست. در واقع گشی Pantech GI100 در سال 2004 اولین استفاده از این روش بیومتریک را ارایه کرده بود.

خوب، اولین گوشی هوشمند با صفحه لمسی و اسکنر اثر انگشت چطور؟ این باید iPhone 5s باشد، درست است؟ خیر! این لقب برای موتورولا ATRIX 4G (از سال 2011) است.

اپل شرکت بیومتریک AuthenTec را در سال 2012 به قیمت 356 میلیون دلار خریداری کرد. یک سال بعد، آیفون 5s اولین آیفون با تاچ آیدی شد و اکنون به نظر می رسد که سامسونگ اولین کسی است که اسکن اثر انگشت چندگانه AIO را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی امنیت داده های تلفن شما را افزایش می دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید به اسکن چندین اثرانگشت به صورت همزمان نیاز است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)