حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با 7 ویژگی مهم یک تریدر موفق آشنا شوید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر زندگی افراد موفق را مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید آن‌ها با یک شانس به موفقیت نمی‌رسند. آن‌ها به طور آگاهانه عادت‌هایی را به وجود آورده‌اند که باعث موفقیت آن‌ها شده است. این مسئله در مورد تریدرهای موفق نیز صدق می‌کند. هیچکس یک تریدر خوب به دنیا نمی‌آید. در واقع شما با پیروی از یک ساختار خاص در معاملات خود به یک تریدر خوب تبدیل می‌شوید. در زیر 7 عادت تریدرهای موفق که در منابع متفاوت به آن‌ها اشاره شده پیدا کردیم. این عادت‌ها می‌تواند شما را به یک تریدر خوب تبدیل کند.

با اشتیاق اما متواضع

اولین خصیصه تریدرهای موفق که با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به موفقیت رسیده‌اند، ترکیبی از اشتیاق و فروتنی است. اگر فکر می‌کنید که در اوقات فراغت خود و با سرگرم شدن به ترید می‌توانید موفق شوید؛ متاسفانه در اشتباه هستید. کاملا ضروری است که با ترید به عنوان یک شغل تمام وقت برخورد کنید.

شما برای معامله به یک شور، هیجان و اشتیاق احتیاج دارید که عامل محرک ذهنی شما برای معامله باشد؛ اما این اشتیاق به تنهایی می‌تواند شما را به مسیر اشتباهی ببرد. هنگام معامله شما به همان اندازه اشتیاق، به فروتنی نیاز دارید. یک تریدر خوب همیشه می‌داند که بازار توانایی رد تحلیل‌های او و غافلگیر کردنش را دارد. فروتنی هسته اصلی یک تریدر موفق است.

خوش‌بین اما واقع‌بین

اگر خوش‌بین نباشید نمی‌توانید درست به معامله بزنید. حتی اگر در شرایط بد و ناامید کننده‌ای هستید، باید باور داشته باشید که توانایی خروج از این موقعیت را دارید. یک تریدر همیشه باید امیدوار باشد که ترکیبی از علم، نظم و… نتیجه مثبتی خواهد داد. اما این مهم است که انتظارات خود را از بازار واقع‌بینانه نگه دارد. مخصوصا انتظارات خود را از قیمت ارز دیجیتال واقع بینانه نگه دارید. بسیاری از کسانی که در سال 2021 متحمل ضرر در بیت‌کوین شدند به دلیل انتظارات عجیب آن‌ها از قیمت بیت‌کوین بود. بسیاری می‌گفتند بیت‌کوین تا 200 هزار دلار باید افزایش پیدا کند. این انتظار واقع‌بینانه نبود و پیامد بدی را برای این تریدرها داشت.

سرمایه گذاری ارز دیجیتال در نوبیتکس

 صبور باشید و از اشتباهات خود درس بگیرید

یک تریدر خوبه همیشه به دنبال یادگیری است و حتی از اشتباهات خود درس می‌گیرد. این مسئله غیرممکن است که یک تریدر در معامله خود اشتباه نکند؛ اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که شما باور داشته باشید حق با شماست. یک تریدر خوب متوجه می‌شود که اشتباه کرده و آن را می‌پذیرد. برخلاف تصور بسیاری از مردم تریدر موفق بودن نتیجه مهارت نیست، بلکه نتیجه صبر و پشتکار شخص است. این مسئله را باید بپذیرید که برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق زمان زیادی را باید صرف کنید و در این راه باید صبور باشید.

 نظم کلید موفقیت یک تریدر است

این قانون طلایی تریدرهای موفق است. شما باید قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای در مورد حد ضرر (StopLoss) و حد سود (TakeProfit) برای محافظت از سرمایه خود وضع کنید و به آن پایبند باشید. در بلند مدت این  تریدر منضبط است که برنده می‌شود، نه شخص باهوش یا خوش شانس!

نظم و انضباط به شما کمک می‌کند که سرمایه خود را حفظ کنید و این هسته اصلی یک تریدر موفق است. اگر از سرمایه خود مراقبت کنید، سودها خودشان خواهند رسید.

 بر مدیریت ریسک و حفاظت از سرمایه تمرکز کنید

این تقریبا گسترش مورد قبلی است. وظیفه یک تریدر مدیریت ریسک است. شما کنترلی بر بازار ندارید؛ اما می‌توانید خطر را کنترل کنید و این چیزی است که شما باید روی آن تمرکز کنید.

یک تریدر با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اگر ریسک خود را در هر معامله تعریف کند، اگر همیشه با ریسک به ریوار R/R مناسب معامله کند، احتمالا موفق خواهد شد.

مشاهده قیمت ارز دیجیتال در نوبیتکس

 یک تریدر خوب هیچ وقت وحشت نمی‌کند

ضرب المثلی در بازارهای مالی وجود دارد که می‌گوید: همیشه باید از روی حرص بفروشید و از روی ترس خرید کنید. مکانیزمی که عموما برعکس آن رفتار می‌کنند. یک تریدر خوب رفتار هیجانی از خود نشان نمی‌دهد و به استراتژی معاملاتی خود پایبند می‌ماند.

به یاد داشته باشید که مقدار سود در بازار محدود است. وقتی شما از روی هیجان یا وحشت رفتار می‌کنید در واقع به تریدر دیگری که تصمیم عقلانی می‌گیرد، سود می‌دهید. در این صورت سود متعلق به دیگری و ضرر برای شماست. هر چه در موقعیت‌های سخت کمتر وحشت کنید و تصمیمات هیجانی بگیرید، احتمال موفقیت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال  شما بیشتر می‌شود.

تریدرهای خوب قمار نمی‌کنند

بسیاری از افراد بدبین به بازارهای مالی و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، آن را با قمار یکسان می‌دانند؛ اما این به دور از واقعیت است. یک تریدر خوب همیشه با موقعیت‌هایی معامله می‌کند که بتواند شانس آن را کنترل کرده یا ریسک آن قابل کنترل باشد. یک تریدر همیشه وضعیت بازار را درک کرده، شانس‌ها را محاسبه کرده سپس معامله می‌کند.

اگر مثل یک قمارباز به معامله بپردازید، در نهایت مثل یک قمار باز نیز خواهید باخت!

نوبیتکس محلی امن برای ترید

اگر به دنبال یک صرافی معتبر برای ترید هستید؛ صرافی نوبیتکس با بیش از 4 میلیون کاربر یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای شماست. نوبیتکس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است. شما می‌توانید با ثبت نام در نوبیتکس معامله در ارزهای دیجیتال را به سادگی آغاز کنید. واریز آنی ریال، خرید و فروش با ریال و تتر(دلار) و امکاناتی همچون پورتفوی سود و زیان، حد ضرر و سود، آدرس منحصر به فرد کیف پول، پشتیبانی از شبکه‌های انتقال متنوع همگی بخشی از مزایای صرافی نوبیتکس است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات