حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ سال آینده از BOE نمایشگر نمی‌خرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، نمایشگر

سامسونگ چند سالی است که برای تامین بخشی از نیاز پنل‌های OLED و LCD خود از شرکت BOE چین استفاده می‌کند. از این پنل ها در گوشی های هوشمند و تلویزیون استفاده می شود. با این حال، به نظر می رسد که این شرکت سال آینده پنل های نمایشگر را از BOE خریداری نخواهد کرد.

عدم خرید سامسونگ از BOE در سال ۲۰۲۳

طبق فهرستی که نشریه کره‌ای TheElec به دست آورده است، سامسونگ برند چینی BOE را از لیست تامین کنندگان رسمی خود حذف کرده است، به این معنی که این شرکت حداقل سال آینده هیچ محصولی از شرکت چینی خریداری نخواهد کرد.

این به دلیل مشکلات اخیر پرداخت حق امتیاز از سوی BOE است. طبق گزارش ها، شرکت کره‌ای از BOE درخواست کرده است که به دلیل استفاده از نام سامسونگ در بازاریابی خود حق امتیاز پرداخت کند، اما BOE نپذیرفت. از آن زمان، سامسونگ خرید پنل های نمایشگر از BOE را کاهش داده است.

به تازگی لیست جدید تامین کنندگان سامسونگ نشان می دهد که BOE بخشی از برنامه تامین پنل نمایشگر این شرکت نیست. پنل‌های OLED BOE معمولا در گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده سامسونگ استفاده می‌شوند، در حالی که از پنل‌های LCD در تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه این شرکت به کار گرفته می‌شوند.

برای جبران حذف BOE از لیست تامین‌کنندگان، سامسونگ سفارشات خرید پنل های نمایشگر از CSOT و LG Display را افزایش داده است.

شرکت‌های مختلف از جمله اپل و سامسونگ به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی پیرامون چین، اتکای خود به شرکت‌های چینی را کاهش می‌دهند. اخیراً گزارش شده است که اپل خرید تراشه های NAND از شرکت YMTC چین را متوقف کرده است. در عوض، این شرکت تراشه های NAND را از سامسونگ و SK Hynix خریداری خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید تصمیم سامسونگ منطقی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)