حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کم ریسک ترین روش راه اندازی کسب و کار اینترنتی در شرایط جدید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

این روزها که شرایط اقتصادی تمام کسب و کارها خصوصا کسب و کارهای خانگی، کوچک و متوسط دچار مشکل شده است، وظیفه ما اطلاع رسانی در خصوص نحوه مدیریت کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین در شرایط بحرانی کنونی است. کاهش ترافیک شبکه‌های اجتماعی موجب تضعیف فعالیت بسیاری از کسب و کارها شده است. عدم دسترسی مطلوب به پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام مشتریان و مخاطبان آن‌ها را کاهش داده و شکست فروشگاه آنلاین در بستر اینستاگرام را رقم زده است! در این شرایط پیدا کردن بهترین راه‌کارهای بقا از طریق طراحی سایت مطلوبترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

به همین دلیل بر حسب وظیفه اجتماعی خودمان تصمیم داریم تا راهنمای دقیقی برای کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین ارائه کنیم تا به خوبی نسبت به مدیریت این شرایط اقدام کنید.

تاثیر بحران‌های یک جامعه بر روی کسب و کارهای آنلاین چیست؟

داشتن کسب و کار اینترنتی مزایای خاص خود را دارد و به همان میزان نیز، عدم آگاهی از اصول کسب و کار امن، معایبی در بر دارد که بسیار چشمگیر است.

این روزها همگی با بحران اقتصادی و اجتماعی آشنایی پیدا کرده‌ایم. از روزی که پاندمی کرونا اعلام شد، بسیاری از کسب و کارها شرایط ناخوشایندی را تجربه کردند و برخی از آن‌ها ناچار به پایان کسب و کارشان شدند. عدم توانایی پرداخت هزینه‌های فروشگاه‌های حضوری و نیروهای استخدامی آن موجب شد تا کسب و کارها تعطیل شوند و بسیاری از افراد بیکاری را تجربه کنند. در همین زمان، برخلاف کسب و کارهایی که ناچار به تعطیلی شدند، بسیاری از کسب و کارهای آنلاین شرایط بهتری را تجربه کردند.

فروشگاه آنلاین به خوبی موفق شد تا اعتماد مردم در شرایط بحران را جلب کند و فروش بیشتری را تجربه نماید. از سوی دیگر، کسب و کار اینترنتی به دلیل فعالیت دورکاری و ارسال کالا بدون نیاز به مراجعه حضوری، طرفداران بیشتری را جذب نمود؛ همین مزایا موجب شد تا عده زیادی از صاحبان کسب و کار که تا قبل از آن نسبت به همگام شدن با تکنولوژی مقاومت می‌کردند، علاقه‌مند به طراحی سایت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی شدند. با این روند، بسیاری از کسب و کارهای حضوری تبدیل به آنلاین شدند و هزینه‌های جاری، آن‌گاه کاسته شد. با گسترش وب سایت‌ها و فعالیت کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی موج جدیدی به راه افتاد و فروش در اینستاگرام بیشتر شد.

پس همان‌طور که اشاره شد، در چنین بحران‌هایی کسب و کارهایی که فعالیت با تکنولوژی را جدی گرفته‌اند، رشد می‌کنند و سایرین محکوم به شکست خواهند بود. پس بدیهی است که کسب و کار اینترنتی اولویت بالایی داشته باشد.

فاجعه فروشگاه آنلاین در اینستاگرام!

با تجربه بحرانی تلخ و سنگین مانند کرونا، کسب و کارها به سمت شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام سرازیر شدند. حضور در این فضاها به دلیل سهولت دسترسی و فروش بیشتر، به شدت مورد توجه قرار گرفت؛ اما این روزها همه چیز تغییر کرده است!

اگر شما نیز تجربه حضور در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشید، مطلع هستید که فیلترینگ تا چه اندازه بر روی عملکرد این شبکه‌ها اثرگذار است. برای مثال، روزی که پاندمی کرونا اعلام شد و کسب و کارها با محدودیت ساعات فعالیت و حضور در محیط عمومی مواجه گشتند، بسیاری از آن‌ها دچار فروپاشی و محو شدن از صحنه رقابت شدند! تحمیل شرایط سخت، محدودیت‌های قرنطینه کرونا و موارد این‌چنینی همه و همه موجب شد تا بسیاری از کسب و کارهای باسابقه نیز، توان پرداخت هزینه‌های جاری را نداشته باشند و به مرور تعطیلی موقتی و دائمی آن‌ها رقم خورد.

شکست سنگین کسب و کارها موجب شد تا اهمیت حضور در فضاهای آنلاین بیش از پیش احساس شود. با چنین شرایطی، استراتژی بقا برای کسب و کارها، آنها را به سمت حضور در اینستاگرام پیش برد؛ زیرا نیاز به هیچ سرمایه‌ای برای باز کردن یک پیج اینستاگرامی نبود! اما مشکل اساسی از جایی شروع شد که بسیاری از بیزینس‌ها، بدون توجه به لزوم داشتن وب سایت، تمام انرژی خود را بر روی پلتفرم اینستاگرام معطوف کردند و هزینه‌های گزافی بابت تبلیغات در آن و استخدام ادمین و عکاسی و … پرداخت نمودند!

با توجه به شرایط جدید و کاهش ترافیک شبکه های اجتماعی بار دیگر این کسب و کارها دچار شوک شدند و همه چیز برای آن‌ها تیره و تار شد. لزوم داشتن وب سایت در تمام این بحران‌ها به چشم می‌خورد.

چرا باید طراحی سایت را جدی گرفت؟

با توضیحاتی که در بالا ارائه شد، لزوم دستیابی به نتیجه مطلوب از کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت فروشگاه آنلاین بیش از پیش احساس می‌شود. مزایای طراحی سایت برای هر شرکت، مجموعه و کسب و کاری واضح است؛ چرا که داشتن یک پایگاه ساختاریافته برای ارائه اطلاعات و همچنین، تعیین قوانین شخصی به شدت اهمیت دارد.

در ادامه به بررسی این مزایا و ضرورت طراحی سایت می‌پردازیم:

  1. ۱- وضع قوانین شخصی: زمانی که از یک پلتفرم اجتماعی مثل اینستاگرام استفاده می‌کنید، در واقع شما پذیرنده قوانین آن هستید و باید مطابق با همان قوانین رفتار کنید. گاهی خط مشی قوانین یک رسانه اجتماعی با شما متفاوت است و همین موضوع موجب می‌شود تا فعالیت‌های شما با مشکل مواجه شود. اعمال محدودیت بر عملکرد کاربران موضوعی است که به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. برای مثال در اینستاگرام، اگر خط مشی آن، عدم ارائه اطلاعات در خصوص فروش محصولات خاصی باشد و شما در همان حیطه فعالیت کنید، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. اگر فیلترینگ یک رسانه توسط کشور محل زندگی‌تان انجام شود، قطعا آسیب نهایی آن به کسب و کار شما وارد می‌شود. پس داشتن یک رسانه قوی، مستقل و مجزا مثل وبسایت اولویت بسیار بیشتری دارد.
  2. ۲- باشگاه مشتریان: با داشتن وب سایت می‌توانید بخش‌های مختلفی برای سایت‌تان طراحی و پیاده سازی کنید. امکان عضویت و باشگاه مشتریان سایت مهم‌ترین موضوعی است که به شدت مورد توجه مخاطبین قرار می‌گیرد. زمانی که قصد دارید از طریق اطلاعات موجود در پایگاه داده سایت فعالیت کنید، شانس بالاتری برای رشد و برندسازی خواهید داشت و اطلاع رسانی خودکار مطابق با روندی که خودتان مدنظر دارید، میسر می‌شود.
  3. ۳- صرفه جویی در زمان: شما در یک وب سایت یا فروشگاه آنلاین نیازی به پرزنت کردن کالاها به صورت تکی نخواهید داشت. بلکه با کمک بهینه سازی محصولات وب سایت برای موتور جستجو (سئو)، تهیه ویدئو و عکس از آن یا ارائه توضیحات در خصوص خدمات‌تان یک بار همه تلاش‌تان را می‌کنید و به خوبی در سایت از آن بهره می‌گیرید.
  4. ۴- فعالیت نامحدود: شما نیازی ندارید تا در تمام ساعات شبانه روز، برای کسب و کار اینترنتی‌تان آنلاین باشید و سفارشات را تایید کنید. حتی نیازی ندارید که در محل جغرافیایی خاصی حضور داشته باشید تا فروشگاه و کسب و کارتان را مدیریت کنید. تمام این روند به صورت خودکار در زمان طراحی سایت پیش‌بینی می‌شود تا فعالیت نیروی انسانی به حداقل برسد.
  5. ۵- حسابداری و انبارداری آسان: یکی از مزایای مهم داشتن فروشگاه آنلاین، دسترسی به اطلاعات انبار آن هم به صورت به‌روز است. کافی است موجودی‌ها را مشخص کنید و قیمت محصولات را درج نمایید. تمام عملکرد سیستم به صورت اتومات انجام می‌شود و موجودی انبار به‌روز و قیمت فروش نیز دقیق محاسبه خواهد شد. همین موضوع ضرورت استخدام نیروهای بیشتر برای تامین نیاز یک کسب و کار اینترنتی را کاهش می‌دهد و هزینه‌ها را به حداقل می‌رساند.
  6. ۶- بازاریابی نوین: طراحی سایت تنها محدود به فروش بیشتر یا غیرحضوری نیست. زمانی که فروشگاه آنلاین دارید و امکان استفاده از تکنولوژی‌های نو در بازاریابی نوین برای‌تان فراهم است، روش‌های تبلیغاتی متفاوتی به سراغ‌تان می‌آید تا میزان فروش و برندسازی موفق را افزایش دهید. همه این مزایا موجب می‌شود تا کسب و کار اینترنتی شما به خوبی مدیریت شده و محدودیت‌های موجود برای‌تان بی‌معنا شود.

راهنمای راه اندازی کسب و کار اینترنتی که هر شخصی باید بداند!

با توجه به تمام توضیحاتی که در خصوص مزایای داشتن کسب و کار اینترنتی و لزوم طراحی سایت ارائه شد، حتما مایل هستید تا راهنمای دقیق قدم نهادن در این حوزه را مطالعه کنید. برای طراحی سایت حرفه‌ای کافی است به متخصصین این حوزه مراجعه کنید. طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی و شخصی از جمله رایج‌ترین اقدامات گروه لاگ محسوب می‌شود. سپردن طراحی فروشگاهی آنلاین به متخصصین این حوزه می‌تواند یک اقدام حرفه‌ای را برای‌تان رقم بزند. کسب و کار اینترنتی به خوبی همه چیز را مدیریت می‌کند و روند رشد یک مجموعه را تضمین می‌نماید. راه دیگری که برای طراحی سایت می‌توانید انتخاب کنید، گذراندن دوره‌های طراحی وب سایت وردپرسی است که به شما امکان طراحی وب سایت از طریق سایت ساز وردپرس را می‌دهد. هرچند سرعت بازدهی روش دوم تا حدودی کند، پیچیده و پر دردسر خواهد بود؛ اما در نهایت شما انتخاب می‌کنید که کدام روش برایتان مناسب‌تر است.

متخصصین گروه لاگ با سال‌ها تجربه طراحی سایت‌های مختلف و موفق، آمادگی ارائه اطلاعات و آگاه سازی شما عزیزان در این خصوص را دارا هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات