حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم افزار Self Repair سامسونگ برای دستگاه‌های گلکسی این شرکت عرضه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ

در چند سال اخیر که استفاده از گوشی‌های هوشمند بیش از گذشته همه‌گیر شده است، شرکت‌ها به منظور ارتقا سطح تجربه کاربران، خدمات فنی‌تری را نیز ارائه می‌دهند. اپل مدت‌ها قبل سرویس تعمیرات خود را راه‌اندازی کرده بود و اکنون نیز نرم افزار Self Repair سامسونگ برای دستگاه‌های گلکسی این شرکت عرضه خواهد شد. با ترنجی همراه شوید.

نرم افزار Self Repair سامسونگ برای دستگاه‌های گلکسی این شرکت عرضه خواهد شد

اخیرا با توجه به تشکیل پرونده در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده توسط سامسونگ، گویا این شرکت در حال طراحی یک برنامه جدید برای تعمیر دستگاه‌های گلکسی است. برنامه مذکور این امکان را به کاربران دستگاه‌های گلکسی می‌دهد تا خودشان مشکلات دستگاه را برطرف کنند. توضیحات این صفحه حاکی از آن است که این برنامه جدید، نرم‌افزاری برای ارائه خدمات تعمیر و بهبود دستگاه خواهد بود.

این برنامه مورد نظر سامسونگ آیکون جالبی نیز دارد. این آیکون دارای یک چرخ‌دنده و آچار در پس زمینه آبی است. هدف این برنامه، تعمیر دستگاه و افزایش اطلاعات کاربران درباره تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدست‌ها خواهد بود. به همین دلیل این برنامه مربوط به تمام دستگاه‌های گلکسی (نه فقط گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ) است. از طریق این برنامه، شرکت سامسونگ می‌خواهد راهنماهای تعمیر و اطلاعات قطعات را برای دستگاه‌های گلکسی خود ارائه دهد.

نرم افزار Self Repair سامسونگ

گویا سامسونگ به روشی که قبلا توسط اپل آغاز شده است، به این برنامه می‌پیوندد. این برنامه درست پس از اعلام مشارکت بین سامسونگ و Ifixit انجام می‌شود. این مشارکت در اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز شد و سامسونگ شروع به ارسال راهنماهایی برای کمک به وب‌سایت‌ها جهت ارائه اطلاعات در مورد نگهداری و فروش قطعات اصلی برای برخی از محصولات خود از طریق IFIXIT کرد.

کاربران و تعمیرکاران می‌توانند اجزای اصلی دستگاه‌ها را برای گلکسی S21 یا S21 پلاس و همچنین S21 اولترا، تبلت گلکسی Tab S7 Plus و همچنین گلکسی S20 و S20 پلاس پیدا کنند. لازم به ذکر است که گوگل همچنین یک برنامه مشابه را با همکاری IFIXIT راه اندازی کرده است. به همین ترتیب، هدف این برنامه آن است که به کاربران کمک کند تا دستگاه‌های پیکسل خود را به روشی ساده‌تر تعمیر نمایند.

مهم‌ترین نکته این است که سامسونگ در این زمینه تنها نیست. ظاهرا کره‌ای‌ها صرفا بزرگ‌ترین رقیب خود در بخش فناوری یعنی اپل را دنبال نمی‌کند. جهت یادآوری، باید بگوییم که اپل همچنین برنامه مشابهی را برای کمک به کاربران جهت تعمیر آیفون‌ها و مک بوک‌های خود راه اندازی کرد. این شرکت لیستی از مولفه‌ها و راهنماها را برای کمک به کاربران در انجام تعمیرات ارائه می‌دهد. با شروع به کار این برنامه سامسونگ همانند یک برنامه مشابه، این رویه ممکن است به یک روند کلی در صنعت فناوری تبدیل شود.

نرم افزار Self Repair سامسونگ

بنابراین به گفته GizChina، شاید شرکت‌های بیشتری علاوه بر سامسونگ، اپل و گوگل، برنامه‌های مشابهی را ارائه دهند. همچنین شاید شرکت‌های بیشتری سعی کنند به مشتریان کمک کنند تا مشکلات خود را در رابطه دستگاه‌های آن‌ها حل کنند. با توجه به برنامه جدید سامسونگ، ما امیدواریم که این امر باعث افزایش قابلیت تعمیرپذیری دستگاه‌ها شود.

به عنوان مثال، در برخی از گوشی‌های گلکسی، ممکن است صرفا برای تعویض باتری نیاز به جایگزینی یک صفحه نمایش نیز داشته باشد. در حال حاضر ، هیچ اطلاعاتی در مورد راه اندازی این برنامه برنامه وجود ندارد. اما انتظار داریم که به زودی جزئیات بیشتری منتشر گردد. این شرکت ممکن است تا زمان عرضه سری Galaxy S23 برای ارائه جزئیات بیشتر صبر نماید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان