بهمن موتور با چند خودروهای چینی بازار کشورمان را هدف قرار داده که مورد استقبال متقاضیان هم قرار گرفته است. با وجود محبوبیت اولیه اما کمی پس از تست و بررسی این خودروها توسط مالکان، مشکلاتی برای آن ها گزارش شد که به عرضه نسخه پرستیژ برای خودروی دیگنیتی و حالا نسخه نیوپرایم برای فیدلیتی منجر شده است. بهمن میگوید فیدلیتی نیو پرایم بهمن موتور آماده تحویل به مشتریان است. اما مدل جدید فیدلیتی چه تغییراتی دارد؟
یکی از مشکلات اصلی در فیدلیتی پرایم در بخش جعبه دنده یا Gearbox بود. انتخاب یک گیربکس دوکلاچه به سرعت تعویض دندهها کمک شایانی میکند اما دوکلاچه خشک در بازار ما عموما داغ میکند و تبدیل به مشکل کلافه کنندهای برای مالکان این خودرو شده بود. همچنین حرکت در سربالایی این خودرو خیلی جذاب نبود.
با تصمیم بهمن موتور بر رفع مشکل فیدلیتی پرایم، مدل جدید آن با نام فدیلیتی نیو پرایم به بازار عرضه خواهد شد. بزرگترین تغییر در این نسخه را می توان در بخش گیبرکس دانست. آنها گیبرکس دو کلاچه را حفظ کرده اند اما این بار یک دوکلاچه تر یا Wet را برای آن انتخاب میکنند. این سبب میشود تا اکثر مشکلاتی که مالکان در فیدلیتی پرایم اولیه داشتند، تا حدود برطرف شود.
علاوه بر تغییر گیربکس، برای تمایز بیشتر با نسخه عادل فیلدیتی پرایم بهمن موتور تصمیم گرفته است که کنسول میانی را نیز تغییر دهد. اهرم تعویض دنده مکانیکی حالا به اهرم تعویض دنده الکترونیکی یا اصطلاحا خلبانی تغییر میکند. چینش کلیدها در این بخش نیز تغییر خواهد کرد.
با این که تاریخ دقیقی اعلام نشده است اما بهمن موتور از جدیدترین سری فروش فیدلیتی، این خودرو را با نسخه نیوپرایم به مشتریان تحویل خواهد داد که بدون شک با تر شدن گیربکس دو کلاچه آن، یکی از بزرگترین مشکلاتش رفع خواهد شد. درباره افزایش قیمت هنوز صحبتی نشده است.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید با این تغییرات، فیدلیتی بتواند در بازار خودرو ما محبوبیت خود را بازیابد؟