حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ۱۰ درصدی درآمد شیائومی در چارک سوم مالی سال ۲۰۲۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی، عملکرد تجاری شرکت ها

شیائومی گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد و اعداد کاهش قابل توجهی را نشان می دهد. درآمد برای دوره ژوئیه تا سپتامبر 2022 برابر 70.5 میلیارد یوان بود که معادل 10 میلیارد دلار است. حدود 50.5 درصد درآمد آنها از بازارهای خارج از چین کسب شده که رقم قابل توجهی محسوب می شود. با این حال کاهش ۱۰ درصدی درآمد شیائومی در چارک سوم مالی سال ۲۰۲۲ هم در این گزارش مشخص است.

کاهش ۱۰ درصدی درآمد شیائومی

همانطور که گفتیم درآمد Xiaomi نسبت به سال گذشته 10 درصد کمتر است. سود خالص حتی کاهش بیشتری دارد و با افت 59 درصدی نسبت به سال گذشته به عدد 2.1 میلیارد یوان می رسد. با این حال کاهش مذکور تا حدودی مربوط به سرمایه گذاری 829 میلیون یوانی در کسب و کار تازه راه اندازی شده خودرهای برقی و سایر پروژه هایی است که باید در آینده به ثمر بنشیند.

این شرکت همچنین نشان داد که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه در مقایسه با سال گذشته حدود 25 درصد افزایش یافته است و 48 درصد از پرسنل آن در واقع در بخش تحقیق و توسعه کار می کنند.

تعداد کاربران شیائومی در دنیای رابط کاربری MIUI به 564 میلیون نفر رسید که 78.1 میلیون بیشتر از مدت مشابه سال گذشته استَ این یک افزایش سالانه 16 درصدی را ثبت می کند. جالب اینجاست که تنها 141 میلیون از آنها (حدود 25 درصد) در چین هستند.

این شرکت دو پرچمدار را در دوره سه ماهه سوم معرفی کرد، پرچمدار متمرکز بر دوربین با نام 12S Ultra و گوشی تاشو جدید با نام Mix Fold 2. هر دو دستگاه امتیاز بسیار مثبتی را در فروشگاه اینترنتی JD.com دریافت کردند اما مهمتر از آن، افزایش فروش ۱۴ درصدی در محصولات پریمیوم این برند است.

شیائومی در بازار اروپا به مقام دوم، در اسپانیا به مقام اول و در ایتالیا و فرانسه به مقام دوم دست یافت. با نگاهی به مناطق دیگر، شیائومی به راحتی در رتبه سوم آمریکای لاتین و آفریقا قرار دارد.

شرکت‌های گوشی‌های هوشمند در چین برای انطباق با مشتریان اروپایی و ترجیحات آن‌ها برای خرید گوشی‌های هوشمند از طریق اپراتورها، تلاش خود را در این بخش بیشتر کرده‌اند. شیائومی اعلام کرد که 19.9 درصد از فروش موبایل‌های خود را از طریق اپراتور انجام داده است که 1.7 درصد بیشتر از سال پیش است. به طور مشابه، در آمریکای لاتین، 16٪ از فروش از طریق اپراتورها بوده که افزایش 1.5 درصدی دارد.

نظر شما درباره عملکرد مالی شیائومی در چارک سوم سال ۲۰۲۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)