حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا گلکسی اس ۲۳ سامسونگ یک قابلیت مهم آیفون ۱۴ را با کیفیت و قابلیت بیشتری عرضه خواهد کرد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، سامسونگ، شایعات

رقابت در سطح بالا به شکلی است که اگر قابلیتی را رقیب شما ارایه کند و شما آن را نداشته باشید، گویی واقعا توان دست یافتن به آن فناوری را نداشتید. در شرایط که هواوی به عنوان اولین برند به ارایه قابلیت ارتباط ماهواره‌ای پرداخت و کمی پس از آن هم اپل چنین قابلیتی را برای iPhone 14 ارایه کرد، در بیرون اما سامسونگ خیلی در این زمینه بی‌تحرک به نظر می رسد. امروز در گزارشی می‌شنویم که احتمالا گلکسی اس ۲۳ سامسونگ یک قابلیت مهم آیفون ۱۴ را به همراه خواهد داشت.

ارائه قابلیت ارتباط ماهواره ای سامسونگ در گلکسی اس ۲۳ با کیفیت بهتر نسبت به تلاش اپل و هواوی

امروز در توییتی در ice universe تصاویری به اشتراک گذاشته شد که به تجهیز پرچمدار آتی سامسونگ به قابلیت ارتباط ماهواره ای اشاره دارد. قابلیت ماهواره ای که فقط محدود به ارسال پیام کم حجم برای شرایط اضطراری نیست و حتی انتقال اطلاعات را روی ارتباط ماهواره ای احتمالا ارایه کند.

تجهیز پرچمدار آتی سامسونگ به ارتباط ماهواره ای

تجهیز پرچمدار آتی سامسونگ به ارتباط ماهواره ای

همچنین در تصویر دیگری جزئیاتی را اشتراک گذاشت که اینجا می توانید آن را ببینید و ترجمه فارسی آن را پایین تر بخوانید:

سامسونگ الکترونیکس در حال توسعه یک فناوری برای ارائه عملکرد ارتباطی ماهواره ای در نسل بعدی گوشی های هوشمند Galaxy است. شرکت Iridium یک شریک ارتباط ماهواره ای قوی است. پس از تجهیز پرچمدارهای اپل و هوآوی به ارتباطات «ماهواره‌ای در گوشی هوشمند»، سامسونگ الکترونیکس در این نبرد شرکت می کند. چنین تصمیمی توجه را به این موضوع جلب می کند که آیا بازار تلفن هایی با قابلیت ارتباطی ماهواره ای گسترش خواهد یافت یا خیر. ایریدیوم با استفاده از 66 ماهواره ارتباطی مدار پایین (LEO) خدمات ارتباط صوتی و داده ای را در فضا ارائه می دهد. سامسونگ الکترونیکس در دو سال گذشته خود را برای غلبه بر چالش های تکنولوژیکی ارتباطات ماهواره ای آماده کرده است.

ارائه انتقال اطلاعات روی ارتباط ماهواره ای سامسونگ؟

گفته می شود که سامسونگ الکترونیکس در حال آماده سازی ارتباطات ماهواره ای برای تلفن های هوشمند با هدف انتقال داده هایی مانند پیام های متنی و تصاویر با حجم کم با سرعت حدود چند صد کیلوبیت در ثانیه است. با توجه به ماهیت فناوری ارتباطات ماهواره‌ای، آنتن (RF) باید بزرگ باشد تا ارتباط صوتی و اینترنتی با سرعت بالا را فعال کند. بزرگترین چالش فنی این بود که آنتن را به اندازه کافی کوچک شود که بتوان آن را در یک گوشی هوشمند عمومی نصب کرد. فناوری پردازش داده های دیجیتال با ادغام مودم ارتباط تلفن همراه موجود و مودم ارتباط ماهواره ای نیز تا حد زیادی تکمیل شده است.

اپل قبلاً با شرکت ماهواره ای گلوبال استار برای ارائه ارتباطات ماهواره ای به آیفون 14 شریک شده است، اما ظرفیت پردازش داده های آن محدود به درخواست های نجات در شرایط اضطراری است. هواوی با استفاده از ماهواره های Beidou قادر به ارسال و دریافت پیام های متنی محدود است. در کره (به دلیل کوچک بودن مساحت جغرافیایی آن) انتظار می‌رود استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای کم باشد، اما بازم هم پوشش مخابراتی نسل پنجم (5G یا NR) و نسل چهارم (4G یا LTE) کافی نیست، پس انتظار می رود ارتباط ماهواره‌ای با ویژگی های متمایز به شدت مورد استفاده قرار گیرد. Samsung Electronics در حال بررسی ویژگی‌های مذکور برای Galaxy s23 است، دستگاهی که سال آینده به نمایش درخواهد آمد.

با توجه به شرایط رقابتی اپل و هواوی، پیش‌بینی می‌شود که ارتباط ماهواره ای سامسونگ در سال جاری عرضه شود. یکی از مقامات Samsung Electronics گفت: “ما اطلاعات مربوط به توسعه محصول را در حال حاضر فاش نمی کنیم.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که ارتباط ماهواره ای سامسونگ بتواند بهتر از نمونه‌های اپلی و هواوی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)