حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

10 علامت خرابی و سوختگی آی سی هارد سامسونگ که باید بدانیم

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یکی از مشکلات سخت افزاری که می‌تواند صاحبان گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند سامسونگ را حسابی به دردسر بیندازد، خرابی و سوختگی آی سی هارد دستگاه است. آی سی هارد در ساده‌ترین تعریف یک قطعه سخت افزاری کوچک و فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات گوشی است که از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و با خرابی آن گوشی یا تبلت با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

برای اینکه با علائم خرابی و سوختگی آی سی هارد سامسونگ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم 10 نشانه اصلی خرابی یا سوختگی هارد محصولات سامسونگ را با هم بررسی کنیم.

 

آی سی هارد سامسونگ و انواع آن

آی سی هارد یکی از مهمترین بخش‌های سخت افزاری تلفن‌های همراه و تبلت‌های سامسونگ است که داده‌های سیستم عامل گوشی و اطلاعات شخصی صاحب گوشی یا تبلت روی آن ذخیره می‌شود. وظیفه اصلی آی سی هارد ذخیره داده‌های مربوط به بوت کردن گوشی یا تبلت است و یکی از قطعات سخت افزاری حساس این سیستم‌ها محسوب می‌شود.

به طور کلی هرچقدر میزان ظرفیت حافظه آی سی هارد بیشتر باشد، از نظر ساختاری و نوع عملکرد در سطح بالاتری قرار خواهد داشت. انواع آی سی هارد سامسونگ در دو مدل emmc و emcp طراحی و تولید شده‌اند که در حال حاضر توسط آی سی استور به عنوان نماینده رسمی لوازم جانبی سخت افزاری محصولات سامسونگ، ارائه می‌شوند. هر دو مدل هارد نوعی تراشه ذخیره سازی یکپارچه هستند که روی بُرد اصلی گوشی و تبلت‌های سامسونگ اضافه می‌شوند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

چه چیزی باعث خرابی آی سی هارد سامسونگ می‌شود؟

به طور کلی خرابی هارد گوشی و تبلت‌ها اکثر اوقات به دلیل تمام شدن عمر مفید این قطعه سخت افزاری است، اما گاهی اوقات بروز اتفاقاتی مانند مواردی که در ادامه توضیح می‌دهیم، باعث خرابی آی سی هارد می‌شود. این موارد عبارتند از:

  • • ضربه خوردن به گوشی، زمین خوردن یا خیس شدن آن که منجر به سوختگی هارد می‌شود
  • • نصب اپلیکیشن ‌های مخرب یا بدافزارها که منجر به خرابی جزئی یا کلی آی سی هارد می‌شود
  • • نصب بازی‌های بسیار سنگینی که با گرافیک گوشی شما تطابق ندارند
  • • شارژ ناقص باتری گوشی یا استفاده از شارژرهای معیوب که منجر به خرابی هارد می‌شود

رایج‌ ترین علائم خرابی و سوختگی آی سی هارد سامسونگ

خرابی یا سوختگی هارد به این شکل نیست که گوشی یا تبلت را از کاربرد ساقط کند، ولی علائم و نشانه‌هایی دارد که اگر به موقع تشخیص داده شوند، ممکن است با یک تعمیر تخصصی جزئی حل شود و نیاز به تعویض یا خرید ای سی هارد جدید نباشد. خرابی آی سی هاردهای emmc و emcp گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ جزو مشکلات جدی این ابزارهای دیجیتال محسوب می‌شود که می‌توانیم به راحتی آن را با دیدن علائم زیر تشخیص دهیم:

✘ امکان حذف یا اضافه اطلاعات وجود ندارد

اولین و رایج‌ترین علامت خرابی آی سی هارد سامسونگ، عدم امکان حذف یا اضافه کردن اطلاعات است. به عنوان مثال، می‌خواهید یک اپلیکیشن را پاک کنید، ولی برنامه حذف نمی‌شود. می‌خواهید یک برنامه جدید نصب کنید، ولی با پیغام Encrypt Unsuccessful مواجه می‌شود؛ گاهی اوقات حتی برای ذخیره یک عکس یا فایل کم حجم هم با مشکل مواجه می‌شوید. اگر با چنین علامت‌هایی روبرو شدید، به این معناست که باید به فکر خرید یک آی سی هارد جدید باشید!

✘ گوشی یا تبلت به صورت ناگهانی خاموش می‌شود

علامت بعدی خاموش شدن‌های ناگهانی و بی‌دلیل گوشی یا تبلت است. گاهی اوقات به دلیل استفاده از برنامه‌های معیوب، نصب بدافزارها یا داغ شدن بیش از حد باتری گوشی یا تبلت، دستگاه به صورت ناگهانی خاموش می‌شود. این اتفاق ممکن است به دفعات محدود تکرار شود، اما زمانی که هارد گوشی با مشکلاتی مانند خرابی یا سوختگی مواجه می‌شود، گوشی در طول روز چندین بار خاموش می‌شود و نمی‌توانید به درستی از آن استفاده کنید.

✘ روشن شدن گوشی بیش از حد طول می‌کشد

اگر گوشی خود را روشن کردید و مدت زمان زیادی طول کشید که از صفحه لوگوی SAMSUNG به صفحه اصلی گوشی وارد شوید، به احتمال زیاد هارد گوشی شما دچار مشکل شده است. گاهی اوقات پس از فلش کردن یا به اصطلاح Reset Factory گوشی نیز این مشکل برطرف نمی‌شود و گوشی یا تبلت کاملاً فریز می‌شود. در صورت دیدن چنین علامتی حتما گوشی خود را به یک کارشناس حرفه‌ای نشان دهید تا از نظر هارد و سی پی یو بررسی شود.

✘ گوشی خودبخود ریستارت می‌شود

اگر گوشی شما در زمان استفاده بارها به صورت ناگهانی و بی‌دلیل ریستارت می‌شود، احتمال دارد هارد آن دچار مشکل شده باشد. چون عملکرد سیستم عامل گوشی دچار اختلال شده و داده‌ها به طور کامل پردازش نمی‌شوند که گوشی با سرعت نرمال روشن و آماده استفاده شود.

✘ دستگاه در هنگام اجرای برنامه‌ها هنگ می‌کند

یکی دیگر از نشانه‌های معمول خرابی و سوختگی انواع آی سی هارد سامسونگ، هنگ کردن گوشی در زمان اجرای برنامه‌ها، مخصوصا برنامه‌های سنگینی مانند اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی است. حتی گاهی اوقات ممکن است برنامه‌ها پس از باز شدن به طور خودبخود بسته یا اصلاً اجرا نشوند. این یعنی احتمالاً مشکلی برای هارد گوشی شما اتفاق افتاده است.

✘ دستگاه پیغام Internal Storage Damaged را نمایش می‌دهد

اگر هنگام روشن کردن گوشی، نصب برنامه جدید یا ذخیره یک فایل با پیغام « Internal Storage Damaged» مواجه شدید، احتمالاً آی سی هارد گوشی یا تبلت سامسونگ شما دچار مشکل شده است.

✘ گوشی یا تبلت به درستی Factory Reset نمی‌شود

چنانچه هارد دستگاه سامسونگ شما سوخته باشد، پس از بازگردانی گوشی یا تبلت به تنظیمات کارخانه یا Factory Reset، هیچ کدام از اطلاعات قبلی حذف نمی‌شود یا این کار به صورت ناقص انجام می‌شود.

✘ گوشی دچار ویبره‌های طولانی می‌شود

در بعضی از گوشی‌ها دیده شده که در مواقع خرابی کامل آی سی هارد، هنگام روشن شدن گوشی دچار ویبره‌های طولانی و مداوم می‌شود. البته این مشکل می‌تواند به دلیل ایراد CPU هم باشد که بهتر است توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود.

✘ پیغام Encrypt Unsuccessful در زمان روشن کردن دستگاه ظاهر می‌شود

اگر آی سی هارد گوشی یا تبلت سامسونگ شما دچار اختلال یا خرابی جزئی شده باشد، در زمان ریستارت کردن دستگاه، ابتدا پیغام «Encrypt Unsuccessful» برای شما نمایش داده می‌شود، سپس لوگوی SAMSUNG.

✘ IMEI دستگاه یا بیس باند آن می‌پرد

علاوه بر مواردی که توضیح دادیم، در موارد بسیار معدودی ممکن است به دلیل خرابی آی سی هاردهای emmc و emcp گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ، IMEI یا بیس باند دستگاه بپرد.

از کجا آی سی هارد سامسونگ اصل بخریم؟

اگر مطمئن شدید که آی سی هارد گوشی یا تبلت سامسونگ شما قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود، پیشنهاد می‌کنیم از آی سی هارد emmc اصل سامسونگ به عنوان جایگزین استفاده کنید. با توجه به قیمت و حساسیت این قطعه و وجود قطعات تقلبی در بازار سخت افزار گوشی‌های سامسونگ، پیشنهاد می‌کنیم انواع آی سی هارد سامسونگ اصل را فقط از طریق فروشگاه‌های معتبر مانند آی سی استور خریداری کنید.

آی سی استور به عنوان یکی از معتبرترین مراجع فروش آی سی هارد سامسونگ emcp و emmc، کلیه کالاهای خود را با ضمانت اصالت کالا و قیمت رقابتی ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدل و قیمت محصولات، فقط کافی است به نشانی https://www.icstore.ir/ مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات