حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زمان مناسب برای اپلای دانشگاه های کانادا را بدانید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بر‌اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سایت اداره مهاجرت کانادا، این کشور قصد دارد در سال 2022 میزبان بیش از 430 هزار مهاجر باشد. بسیاری از این مهاجرین باتوجه‌به رتبه بالای دانشگاه‌های کانادا و بورسیه‌های مختلفی تحصیلی، بخش بزرگی از جمعیت مهاجران را دانشجویان تشکیل می‌دهند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، اقدام به‌موقع و اپلای در زمان مناسب بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی زمان پذیرش در دانشگاه‌های کانادا می‌پردازیم. فقط با صرف 3 دقیقه از زمانتان برای مطالعه این مقاله، با بهترین زمان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا آشنا شوید.

زمان مناسب اپلای دانشگاه‌های کانادا بر‌اساس ترم‌های تحصیلی

در بررسی زمان مناسب برای اپلای دانشگاه های کانادا باید به این نکته توجه داشت که زمان پذیرش از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت خواهد بود. در نتیجه نمی‌توان یک تاریخ دقیق را به‌عنوان زمان اپلای دانشگاه‌های کانادا عنوان کرد.

سال تحصیلی در کانادا از ماه سپتامبر (اواخر شهریور) آغاز می‌شود و تا ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) ادامه دارد. هر سال تحصیلی به دو ترم تقسیم خواهد شد. البته در برخی دانشگاه‌ها شرکت در دو نیم‌سال بهار و تابستان هم الزامی است. باتوجه‌به این تقسیم‌بندی، دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا، فرصت دارند در سه ترم و سه بازه زمانی برای اپلای دانشگاه‌های کانادا اقدام کنند. مشاوران ایران کانادا اطلاعات دقیقی در مورد لیست دانشگاه‌ها و زمان‌های اپلای به شما خواهند داد.

اپلای دانشگاه‌های کانادا در ترم پاییز، از شش ماه قبل اقدام کنید!

اولین ترم تحصیلی در کانادا ترم پاییز است که از ماه سپتامبر (اواخر شهریور و اوایل مهر) آغاز می‌شود. به دانشجویانی که در این ترم تحصیل خود را شروع می‌کنند، دانشجوی ورودی سپتامبر می‌گویند. باتوجه‌به مطبوع بودن هوا در این ماه، ترم سپتامبر در بین دانشجویان بین‌المللی محبوبیت بالایی دارد. همچنین توجه داشته باشید که بیشتر دانشگاه‌ها برنامه‌های اصلی و مهم خود را در این ترم آغاز می‌کنند و تنوع دوره‌ها در این زمان بیشتر خواهد بود. از برترین دانشگاه‌های کانادا که در این ترم پذیرش دارند، به دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال، آلبرتا، واترلو، اتاوا و دانشگاه کلگری می‌توان اشاره کرد.

پس اگر می‌خواهید دوره تحصیلی در کانادا را در ماه سپتامبر آغاز کنید، حداقل 6 ماه قبل از شروع دوره اقدامات لازم برای اپلای را انجام دهید. این اقدامات شامل شرکت در آزمون‌ها، اخذ مدرک زبان، ترجمه مدارک شناسایی و تحصیلی، تمدید پاسپورت، دریافت توصیه‌نامه، تهیه انگیزه‌نامه و دریافت نامه تمکن مالی می‌شود. درصورتی‌که شرایط شما مورد‌تایید دانشگاه مورد‌نظر باشد، یک ایمیل مبنی بر قبول درخواست پذیرش برای شما ارسال خواهد شد. بعد از دریافت این ایمیل می‌توانید اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را آغاز کنید. همچنین در مورد شرایط ویزای دانش آموزی کانادا هم باید به این نکته توجه داشته باشید که سال تحصیلی از ماه سپتامبر آغاز می‌شود. در نتیجه، بهتر است اقدامات لازم برای ثبت‌نام فرزندانتان را حداقل از 6 ماه قبل شروع کنید.

سپتامبر تا اکتبر؛ زمان اپلای دانشگاه‌های کانادا برای ورودی‌های ژانویه

اگر تحصیلات شما تازه به‌پایان رسیده است و موفق نشده‌اید تا ددلاین ترم سپتامبر مدارکتان را کامل کنید، نگران نباشید. اکثر دانشگاه‌های کانادا چند‌بار در سال پذیرش دارند. اگر ترم پاییز را از دست داده‌اید، برای ترم زمستان اقدام کنید. ترم زمستان از ماه ژانویه (دی) آغاز می‌شود و تا ماه می (اردیبهشت) ادامه دارد. با وجود این فرصت مجدد، افراد با خیال آسوده‌تر می‌توانند مدارک خود را کامل و برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا اقدام کنند.

ددلاین اکثر دانشگاه‌ها برای ترم زمستان (ورودی ژانویه)، شش تا نه ماه قبل از شروع ترم است. از برترین دانشگاه‌‌هایی که در این ترم نسبت به پذیرش دانشجویان اقدام می‌کنند، به‌نام دانشگاه‌های تورنتو، مک گیل، مونترال، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، اتاوا، کالج سنتنیال، کارلتون و دانشگاه مانیتوبا می‌توان اشاره کرد. همچنین اگر متاهل هستید، بعد از دریافت ویزای دانشجویی و ورود به کانادا، به‌منظور ورود همسرتان می‌توانید اقدامات لازم برای دریافت ویزای همراه کانادا را انجام دهید.

زمان پذیرش دانشگاه های کانادا در ترم بهار چه موقعی است؟

سومین دوره تحصیلی کانادا، مربوط به ترم بهار و بخشی از تابستان است که از ماه می آغاز می‌شود. دانشجویان معمولا برای اینکه دوره تحصیلی خود را در زمان کوتاه‌تری به‌پایان برسانند، در این ترم شرکت می‌کنند. اخذ واحدهای اختیاری در ترم تابستان تاثیر بالایی بر افزایش معدل خواهد داشت. اگر می‌خواهید دوره تحصیلی خود را از ترم بهار شروع کنید، بهترین زمان برای اپلای دانشگاه، بین ماه نوامبر تا فوریه است. جواب پذیرش معمولا بین ماه‌های فوریه تا مارس به دست شما خواهد رسید.

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر کانادا با موسسه ایران کانادا

در این مقاله با زمان مناسب برای اپلای دانشگاه های کانادا آشنا شدیم. باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی و برنامه هر دانشگاه به‌منظور اعطای پذیرش به دانشجویان بین‌المللی، توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی لیست دانشگاه‌ها و شرایط آن‌ها را به‌دقت بررسی کنید. در این راه مشاورین مهاجرت تحصیلی، به‌دلیل آشنایی کامل با دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی هر موسسه، می‌توانند به‌خوبی راهنمای شما باشند.

با راهنمایی متخصصان ایران کانادا، به‌راحتی می‌توانید از دانشگاه‌های ممتاز کانادا پذیرش بگیرد و از تحصیل در کشور مورد‌نظرتان لذت ببرید. برای دریافت مشاوره از کارشناسان ایران کانادا و ارتباط با آن‌ها می‌توانید به نشانی اینترنتی irancanada.cc مراجعه کرده یا با شماره 02126211120 تماس بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات