حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلکسی گلاس آینه ای چیست ؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر به دنبال جایگزینی عالی برای آینه‌های شیشه ای هستید این مطلب را تا انتها بخوانید! می‌خواهیم یک ورق جدید را به شما معرفی کنیم که می‌توانید آن‌را به‌جای آینه‌های معمولی در منزل خودتان به‌کار ببرید. این ورق پلکسی گلاس آینه‌ای یا همان پلکسی گلاس میرور نام دارد. حالا این‌که پلکسی گلاس آینه ای چیست و چه کاربردهایی دارد را در ادامه خواهید خواند.

پلکسی گلاس آینه ای از لحاظ ظاهری کاملا شبیه آینه‌های معمولی است؛ با این تفاوت که در ساخت آن‌ها به‌جای شیشه از پلکسی گلاس شفاف استفاده شده است. قیمت پلکسی گلاس کمی بیشتر از آینه‌های معمولی است؛ ولی به دلیل ایمنی بیشتر قیمت آن توجیه‌پذیر است.

در این مطلب اطلاعات کامل پلکسی گلاس‌های آینه ای را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با این ورق ایمن بیشتر آشنا شوید. در انتهای این مطلب نیز راهنمایی‌های لازم برای خرید پلکسی گلاس میرور (آینه ای) را به شما ارائه می‌کنیم.

پلکسی گلاس آینه ای چیست ؟

ورق پلکسی گلاس آینه ای یکی از انواع 4 مدل ورق پلکسی است که ظاهری کاملا شبیه به آینه‌های شیشه ای دارد. این ورق در ابعاد 122×183 سانتی‌متر و در ضخامت 2 میلی‌متر تولید می‌شود. پلکسی گلاس آینه ای فقط در همین ضخامت دومیل تولید و به بازار روانه می‌شود. پلکسی گلاس آینه ای یک ورق پلکسی دومیل شفاف است که با لایه‌ای جیوه پوشانده شده است. درست شبیه آینه‌های شیشه‌ای معمولی!

این طلق‌های میرور در دو رنگ طلایی و نقره ای در بازار موجود هستند. البته این آینه‌های پلکسی را در رنگ‌های دیگری نیز می‌توانید پیدا کنید و در بسیاری از موارد به سختی پیدا می‌شوند. رنگ‌هایی مثل آینه آبی ، قرمز ، سبز، صورتی و…. جزو رنگ‌های فرعی پلکسی گلاس آینه ای هستند.

یکی از مزیت‌های پلکسی گلاس آینه ای، در کنار انواع پلکسی مات و شفاف، برش آسان توسط برش لیزری است. از پلکسی گلاس آینه ای برای تولید لوازم تزئینی و بدلیجات پلکسی استفاده می‌شود. طرح این محصولات تزئینی در نرم‌افزارهای طراحی نظیر اتوکد و کورل آماده شده و برای دستگاه برش لیزری ارسال می‌شود. دستگاه برش لیزری با کمک پرتو لیزر طرح‌های مختلف را روی پلکسی میرور آینه ای برش می‌زند و بدین ترتیب محصولات مختلف تزئینی تولید می‌شود.

مقاومت پلکسی گلاس آینه ای

پلکسی‌های آینه ای در برابر ضربه بسیار مقاومند. ضربه‌ای که باعث شکستن و خُردشدن آینه های معمولی می‌شود، آسیب زیادی به پلکسی‌های آینه ای وارد نمی‌کند؛ و اگر ضربه بسیار شدید باشد و باعث شکستن پلکسی آینه ای شود، تکه‌های شکسته‌شده به اطراف پرتاب نمی‌شود.

به دلیل انعطاف خوبی که ورق‌های پلکسی آینه ای دارند از آن‌ها در سالن‌های ورزشی و مکان‌هایی مثل مهدکودک‌ها استفاده می‌شود. در این مکان‌ها بدلیل احتمال برخورد اجسام مختلف و یا برخورد افراد، استفاده از آینه‌های شیشه‌ای پیشنهاد نمی شود. در عوض استفاده از طلق آینه ای به افزایش ایمنی این فضاها کمک زیادی می‌کند.

پلکسی گلاس میرور آینه ای در برابر خراشیدگی و خط و خش نیز مقاوم است. این مزیت باعث می‌شود که به‌راحتی بتوانید این ورق‌های آینه ای را تمیز کنید بی‌آنکه نگران آسیب‌دیدگی آن‌ها باشید.

تنها نکته‌ای که هنگام تمیز کردن پلکسی میرور باید توجه کنید این است که از دستمال‌های زبر استفاده نشود. اگر دستمال شما نرم نباشد ممکن است خراش‌های ریزی روی سطح پلکسی میرور ایجاد شود و در طولانی‌مدت آینه پلکسی مات شود.

برای تمیزکردن پلکسی آینه ای پیشنهاد می‌شود از دستمال‌های نرم پنبه ای استفاده کنید. کافی‌ست این دستمال‌ها را کمی مرطوب کنید و روی سطح پلکسی آینه ای بکشید تا اثر لک یا گردوغبار از روی آن‌ها پاک شود. هرگز از پاک‌کننده‌های اسیدی استفاده نکنید زیرا سطح پلکسی گلاس را کدر و مات می‌کند. در عوض استفاده از پاک‌کننده‌های الکلی مشکلی ایحاد نمی‌کند و اثر چربی را به‌خوبی از بین می‌برد.

کاربردهای پلکسی گلاس آینه ای

پلکسی آینه ای در مصارف ساختمانی و تولید محصولات کاربردی و تزئینی کاربردهای فراوانی دارد. مهم‌ترین کاربرد پلکسی آینه ای جایگزینی آن‌ها با آینه‌های معمولی است که در بخش قبل توضیح دادیم. در فضاهایی مثل ورودی ساختمان، کابین آسانسور و حتی دیوار راهروها می‌توانید از پلکسی گلاس آینه ای استفاده کنید و آن‌را با آینه‌های شیشه‌ای جایگزین کنید.

ولی یک کاربرد مهم دیگر پلکسی میرور، تولید محصولات مختلف با کمک فن‌آوری برش لیزری است. از پلکسی میرور اغلب برای ساخت محصولات تزئینی استفاده می‌شود. لوازم دکوری و تزئینی زیادی در بازار موجود هستند که با کمک طلق پلکسی آینه ای تولید شده‌اند. محصولاتی نظیر آینه‌های تزئینی اتاق کودک و یا استیکرهای پلکسی آینه‌ای شعر و متن جزو این محصولات پرفروش هستند.

و یک شاخه جدید از تولیدات پلکسی میرور، بدلیجات پلکسی است. طرح بدلیحات مختلف با لیزر روی پلکسی میرور بُریده می‌شود و تبدیل به بدلیجاتی زیبا می‌شوند. البته بجز پلکسی گلاس آینه ای از ورق پلکسی رنگی و یا پلکسی ترانسپارنت نیز می‌توان برای تولید بدلیجات پلکسی استفاده کرد.

ورق پلکسی بدلیل وزن بسیار سبک و برش آسان با لیزر یک گزینه عالی برای تولید بدلیجات پلکسی محسوب می‌شود. بدلیل رنگ‌بندی مختلفی که ورق پلکسی گلاس دارد، می‌توانید طیف وسیعی از محصولات تزئینی را تولید و برای هر سلیقه‌ای روانه بازار کنید.

نحوه برش ورق پلکسی گلاس میرور

برای برش پلکسی میرور (آینه ای) هم از دستگاه برش لیزری و هم از کاتر مخصوص برش پلکسی می‌توانید استفاده کنید. دستگاه‌های برش لیزر برای برش آینه نیاز به یک طرح از پیش آماده شده دارند. یعنی باید طرح موردنظرتان را در یک نرم‌افزار طراحی وکتور مثل کورل دراو آماده کنید و برای دستگاه برش لیزری بفرستید. دستگاه برش لیزر نیز (بدون کوچکترین خطا و تلورانس) طرح شما را روی ورق‌های مختلف مثل پلکسی رنگی یا آینه ای برش می‌زنند. مزیت استفاده از لیزر برای برش پلکسی‌های آینه ، رنگی و شفاف سرعت بالا و دقت بسیار زیاد آن است.

برای تولید محصولاتی نظیر تندیس‌های مناسبتی در تیراژ بالا لازم است که ورق پلکسی در تعداد بالا بُریده شود که این کار توسط دستگاه لیزر به خوبی انجام می‌شود. افزون بر این، برش آینه پلکسی با لیزر بسیار تمیز است و هیچ نوع خرابی یا زدگی در لبه‌های بُرش دیده نمی‌شود.

و روش دیگر برش آینه پلکسی گلاس استفاده از کاتر مخصوص برش طلق است. این کاترها که به کاتر برش پلکسی نیز معروفند با ایجاد شیار روی پلکسی به برش آسان ورق پلکسی کمک زیادی می‌کنند. روش کار به این صورت است که کاتر طلق بُر را باید روی یک خط مستقیم چندین بار بکشید تا روی پلکسی آینه ای یک شیار نسبتا عمیق ایجاد شود. سپس با فشار دست می‌توانید پلکسی را از بخش شیار خورده به دو تکه تقسیم کنید.

استفاده از کاتر طلق بّر بسیار آسان است و برای شخص هیچ نوع خطری ندارد. فقط کافیست عمل شیارزنی را با دقت و در یک خط راست انجام دهید تا هنگام جدا کردن پلکسی با مشکل مواجه نشوید.

نحوه خرید پلکسی گلاس آینه ای

جهت خرید پلکسی گلاس آینه ای کافیست ابعاد محل استفاده را به طور دقیق اندازه بگیرید. اگر اندازه‌هایی که ثبت می‌کنید دقیق نباشند، بُریدن و کوچک‌کردن ورق پلکسی گلاس آینه ای کمی چالش‌برانگیز خواهد بود. پس از اینکه فضای استفاده پلکسی آینه ای را بطور دقیق اندازه‌گیری کردید کافیست با شماره‌های تماس وبسایت لیزرکات تماس بگیرید و سفارش برش آینه پلکسی گلاس خود را ثبت کنید.

هنگام ثبت سفارش می‌توانید رنگ ورق طلق آینه ای (نقره ای یا طلایی) و نوع پلکسی گلاس آینه ای (ساده و چسبدار) را انتخاب کنید. تمام ابعاد ارسالی بوسیله دستگاه برش لیزری به طور بسیار دقیق بُریده می‌شوند.

فروشگاه لیزرکات مرکز فروش آینه پلکسی در تهران و ارائه دهنده خدمات برش لیزری به سراسر کشور است. برای مشاهده خدمات و محصولات مختلف کافیست به وبسایت لیزرکات سربزنید و بروزترین قیمت ورق پلکسی گلاس آینه ای ، شفاف و رنگی را مشاهده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات