حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت Fusion 13 امکان استفاده از ویندوز 11 در آخرین مک های اپل را فراهم می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Mac، Windows، نرم افزار

شرکت VMware امروز از انتشار Fusion 13، آخرین به‌روزرسانی بزرگ نرم‌افزار مجازی‌سازی Fusion خبر داد. برای کسانی که با Fusion آشنایی ندارند، این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است تا به کاربران مک اجازه دهد تا از ماشین‌های مجازی برای اجرای سیستم‌عامل‌های غیر macOS مانند ویندوز 11 استفاده کنند و با آپدیت Fusion 13، این امکان اکنون برای مک‌های با پردازنده سری M اپل فراهم شده است.

آپدیت Fusion 13 برای اجرای ویندوز 11 در مک

Fusion 13 Pro و Fusion 13 Player اکنون با مک‌های اینتل و مک‌های سیلیکونی اپل مجهز به تراشه‌های سری M سازگار هستند و پشتیبانی بومی را ارائه می‌دهند. VMware چندین ماه است که پیش از عرضه آخرین نسخه Fusion، پشتیبانی از سیلیکون اپل را آزمایش می‌کند.

با Fusion 13، کاربران مک‌های می‌توانند به ماشین‌های مجازی ویندوز 11 دسترسی داشته باشند. مک‌های اینتل از ویندوز 11 پشتیبانی کامل می‌کنند، درحالی‌که با تراشه‌های سری M اپل، VMware می‌گوید اولین دور از ویژگی‌ها برای ویندوز 11 در Arm ارائه شده است.

«VMware Tools گرافیک و شبکه مجازی را ارائه می‌دهد و موارد بیشتری هنوز در راه است. با درایورهای تأییدشده، ویندوز 11 فوق‌العاده در مک‌های اپل به‌نظر می‌رسد و حتی می‌توانید وضوح را بر روی 4K و بالاتر تنظیم کنید! توجه داشته باشید که Fusion در Apple Silicon باید نسخه Arm ویندوز 11 را اجرا کند و از نسخه x86/Intel ویندوز پشتیبانی نمی‌کند.»

کاربرانی که نیاز به اجرای برنامه‌های سنتی win32 و x64 دارند می‌توانند ازطریق شبیه‌سازی داخلی این کار را انجام دهند.

آپدیت Fusion 13 برای اجرای ویندوز 11 در مک

آپدیت Fusion 13 برای اجرای ویندوز 11 در مک

Fusion 13 همچنین شامل یک دستگاه مجازی TPM 2.0 است که می‌تواند به هر ماشین مجازی اضافه شود، محتویات را در یک بخش رمزگذاری‌شده از فایل‌های ماشین مجازی ذخیره کرده و برابری عملکرد hardware-tpm را ارائه می‌دهد. برای پشتیبانی از این ویژگی، Fusion 13 از یک نوع رمزگذاری سریع استفاده می‌کند که تنها بخش‌هایی از VM را که برای پشتیبانی از دستگاه TPM برای عملکرد و امنیت لازم است، رمزگذاری می‌کند.

این نرم‌افزار از OpenGL 4.3 در ماشین‌های مجازی ویندوز و لینوکس در مک‌های مجهز به تراشه اینتل و در ماشین‌های مجازی لینوکس بر روی مک‌های با چیپست سری M اپل پشتیبانی می‌کند.

Fusion 13 Player برای استفاده شخصی رایگان بوده و مجوزهای تجاری برای هر دو نسخه با 30 درصد تخفیف برای در دسترس است. VMware Fusion 13 Player 104.30 دلار و VMware Fusion Pro نیز 139.30 دلار قیمت دارند. ارتقاء نسخه‌های قبلی نیز با هزینه کمتر در دسترس است.

نظر شما درباره آپدیت Fusion 13 برای اجرای ویندوز 11 در مک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی