حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه های پرچمدار آینده کوالکام ممکن است بار دیگر توسط سامسونگ ساخته شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، کوالکام

پیش از این و در دو سال گذشته، تراشه‌های اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 8 نسل 1 توسط Samsung Foundry ساخته شده و هر دو چیپست با گرمای بیش‌ازحد و کاهش عملکرد مواجه بوده‌اند. با توجه به این موضوع، کوالکام تولید اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپدراگون 8 نسل 2 را به TSMC واگذار کرد تا از این طریق، مشکلات مذکور را برطرف سازد. بااین‌حال، اخیرا گزارش شده که کوالکام ممکن است در آینده بار دیگر به سامسونگ برای تولید تراشه پرچمدار خود روی بیاورد.

تولید تراشه پرچمدار کوالکام توسط سامسونگ

به‌گزارش نشریه کره‌ای thelec، دان مگوایر، معاون ارشد اجرایی کوالکام، برنامه‌های این شرکت را هنگام مصاحبه با خبرنگاران فاش کرد. او اعلام کرد که کوالکام «روابط همکاری خود را با سامسونگ حفظ می‌کند» و این شرکت می‌تواند دوباره با شرکت کره‌ای برای تراشه‌های نیمه‌هادی 3 و 2 نانومتری همکاری کند.

وقتی خبرنگاران پرسیدند که آیا کوالکام از یک استراتژی ریخته‌گری دوگانه استفاده می‌کند یا خیر، دان مگوایر گفت: «کوالکام بزرگ‌تر از آن است که تنها با یک تولیدکننده تراشه کار کند.» وی افزود: «استراتژی چند ریخته‌گری ازنظر عرضه بسیار ساده‌تر است، اما ازنظر رقابت قیمت و مقیاس نیز سودمند است. به‌طور خاص، یک استراتژی چند ریخته‌گری برای گسترش به حوزه‌های تجاری به‌جز گوشی‌های هوشمند مناسب‌تر است.»

تولید تراشه پرچمدار کوالکام توسط سامسونگ

تولید تراشه پرچمدار کوالکام توسط سامسونگ

گفته می‌شود که کوالکام برای تراشه‌های 3 نانومتری خود، TSMC را به‌عنوان شریک اصلی انتخاب کرده است، اما برخی از این تراشه‌ها می‌توانند توسط Samsung Foundry نیز تولید شوند، به‌خصوص اگر این شرکت با مشکلات بازده و عملکرد مواجه نباشد. سامسونگ قصد دارد تا سال 2025 تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری را آغاز کند.

سامسونگ Foundry برخلاف فرایندهای نسل قبلی خود، تکنولوژی GAA را برای فرایند 3 نانومتری پیاده‌سازی کرده است که انتظار می‌رود ازنظر بهره‌وری انرژی، دستاوردهای قابل‌توجهی به‌همراه داشته باشد. TSMC درحال‌حاضر از ساختار FinFET برای تراشه‌های 4 نانومتری و 3 نانومتری خود استفاده می‌کند و انتظار می‌رود فناوری GAA را با فرایند 2 نانومتری خود همراه سازد.

نظر شما درباره احتمال استفاده مجدد کوالکام از سامسونگ به‌عنوان تأمین‌کننده تراشه پرچمدار خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی