حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه ماشین های برقی چین در آمریکا عملی خواهد شد؛ ایلان ماسک آماده پاسخ…!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو، شایعات

اگرچه هنگامی که اسمی خودروهای برقی به میان می‌آید، نام تسلا در میان تمام شرکت‌ها می‌درخشد، اما گویا برندهای چینی قصد رقابتی جدی‌تر با این شرکت معروف داشته باشند. بر اساس اخبار دریافتی، گویا اینطور که پیداست عرضه ماشین های برقی چین در آمریکا عملی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

عرضه ماشین های برقی چین در آمریکا عملی خواهد شد؛ ایلان ماسک آماده پاسخ…!

چین هیچ مشکلی با فناوری‌ها یا سایر محصولات ایالات متحده ندارد. به همین دلیل است که آیفون همچنان یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در چین است. از سوی دیگر آمریکا نمی‌تواند حضور فناوری‌های چینی را در خاک خود تحمل کند. هواوی در ایالات متحده بیش از حد قوی شد و این موضوع سبب شد تا نهادهای امنیتی، این شرکت را که ادعا میشد امنیت ملی را به خطر انداخته است (!) سرکوب کند.

سایر برندهای چینی در ایالات متحده نیز محدودیت‌هایی دارند که نمی‌توانند همانند سایر شرکت‌ها در این کشور تجارت کنند.  بنابر اخبار منتشر شده، گزارشی مبنی بر اینکه خودروهای الکتریکی چینی قرار است در بازار ایالات متحده عرضه شوند، منتشر شده که واکنش‌های زیادی دریافت کرده است. گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تسلا خودروهای برقی چینی (ساخت چین) را به ایالات متحده صادر خواهد کرد.

عرضه ماشین های برقی چین در آمریکا

به گزارش رویترز، این گزارش از دو منبع مختلف منتشر شده است. تسلا حداقل چهار کارخانه خودروهای الکتریکی در ایالات متحده دارد و در فرمونت، کالیفرنیا، نوادا، نیویورک و آستین، تگزاس دارد. بنابراین، بسیاری این گزارش را عجیب می‌دانند. با این حال، تولید خودروهای الکتریکی در ایالات متحده بسیار گران‌تر از چین است. این حرکت منعکس کننده مزیت هزینه بیشتر تسلا در کارخانه شانگهای است. همچنین تقاضای کندی از سوی مصرف کنندگان چینی وجود دارد. بنابراین، محصولات کارخانه شانگهای نیاز به ارسال دارند.

ایلان ماسک ادعا می‌کند که این گزارش دروغ است
ایلان ماسک در پاسخی کوتاه اما فوری به این گزارش، از سلاح محبوب خود یعنی توییتر استفاده کرد. او به سادگی گفت این گزارش از اساس دروغ است و واقعیت ندارد. با این حال، وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد و اطلاعات خاصی نیز ارائه نکرده است. در حال حاضر، هیچ پاسخ رسمی از طرف تسلا در مورد این گزارش وجود ندارد.

به گفته خبرگزاری GizChina، کارخانه گیگافکتوری شانگهای تسلا در اوایل سال جاری ارتقا یافت. این کارخانه اکنون می‌تواند ۱.۱ میلیون خودروی الکتریکی در سال تولید کند. این موضوع باعث می‌شود کارخانه شانگهای تسلا پربازده‌ترین کارخانه این شرکت در جهان باشد. کارخانه شانگهای مدل 3 و مدل Y را تولید می‌کند. این مدل‌ها در چین به فروش می‌رسد و همچنین آن‌ها را به اروپا، استرالیا و آسیای جنوب شرقی صادر می‌کند.

عرضه ماشین های برقی چین در آمریکا

تسلا خودروهایی را که در ایالات متحده به فروش می‌رساند، در آمریکای شمالی می‌سازد و این کار را در کارخانه‌های خود در فرمونت، کالیفرنیا و آستین، تگزاس انجام می‌دهد. کارخانه کالیفرنیا اولین کارخانه تسلا است. این شرکت مدل S، Model 3، Model X و Model Y را تولید می‌کند. کارخانه تگزاس اوایل امسال افتتاح شد. این کارخانه مدل Y را می‌سازد و سایبرتراک آینده تسلا را نیز تولید خواهد کرد. نظر شما درباره عرضه ماشین های برقی چین در آمریکا چیست؟! آیا با وجود این موضوعِ تسلا دچار چالش‌هایی خواهد شد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان