حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگزینوس ۱۳۸۰ و اگزینوس ۱۳۳۰ سامسونگ دیده شدند، استفاده در گلکسی A54 محتمل است؟!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

با وجود وعده ۴ سال آپدیت اساسی اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی، عرضه آپدیت اندروید ۱۳ تقریبا همزمان با گلکسی اس ۲۲ و دیگر ویژگی‌های جذاب مثل گواهی IP68 اما نمی توان انکار کرد که موفقیت گلکسی A53 تحت سایه استفاده از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ قرار گرفت و نتوانست آنطور که باید، بفروشد. به تازگی اگزینوس ۱۳۸۰ و اگزینوس ۱۳۳۰ سامسونگ دیده شده اند. به نظر می رسد که استفاده یکی از این تراشه‌ها در گلکسی A54 محتمل است.

اگزینوس ۱۳۸۰ و اگزینوس ۱۳۳۰

سامسونگ معمولاً هر سال نسل جدید گوشی های سری گلکسی A خود را حوالی اواسط زمستان عرضه می کند. انتظار می‌رود که اوایل سال 2023 این شرکت گلکسی A54 و گلکسی A74 را همراه سایر دستگاه‌ها معرفی کند. انتظار می رود حداقل یکی از این گوشی های هوشمند به پردازنده میان رده جدید اگزینوس مجهز شود و این چیپست اکنون رصد شده است.

تراشه های Exynos 1380 و Exynos 1330 در پایگاه داده بلوتوث SIG مشاهده شده اند. در حالی که چندین گزارش درباره Exynos 1380 وجود دارد، تراشه Exynos 1330 نسبتا جدید به نظر می رسد.

طبق اسناد گواهینامه، هر دو پردازنده جدید Exynos از بلوتوث 5.3 و از طریق یک تراشه RF جداگانه به نام Samsung Bluetooth Controller v6 پشتیبانی می کنند. هر دو تراشه جدید اگزینوس در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سری گلکسی A، گلکسی F و گلکسی M سامسونگ استفاده خواهند شد.

اولین رقیب تراشه های ۳ نانومتری TSMC

تراشه Exynos 1380 می تواند حداقل دو هسته CPU با کارایی بالا سری ARM Cortex-A و GPU سری Mali (به احتمال زیاد Mali-G615) را برای عملکرد سریعتر از Exynos 1280 داشته باشد.

همچنین می تواند دارای یک مودم کاملاً یکپارچه 5G برای اتصال mmWave و زیر 6 گیگاهرتز باشد. از آنجایی که گلکسی A33 5G و گلکسی A53 5G دارای Exynos 1280 هستند، انتظار داریم گلکسی A34 و Galaxy A54 از پردازنده Exynos 1380 استفاده کنند.

تراشه Exynos 1330 یک چیپست جدید است و در حال حاضر مشخص نیست که جایگزین کدام پردازنده خواهد بود. اما اگر بخواهیم حدس بزنیم، سامسونگ می تواند آن را به عنوان جانشین Exynos 850 یا Exynos 880 عرضه کند.

نسل بعدی گوشی های هوشمند میان رده این شرکت کره‌ای که به تراشه های جدید مجهز می شوند، می توانند دوربین های بهبود یافته، عملکرد سریع تر و عمر باتری طولانی تر را به همراه داشته باشند.

نظر شما چیست؟ منتظر ارائه سری گلکسی A با تراشه جدید اگزینوس هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)