حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سو استفاده از ایردراپ اپل در چین این شرکت را نسبت به انجام تغییرات در آن مجاب کرده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

ایردراپ یکی از قابلیت‌های شناخته شده محصولات اپل است که به کاربران قابلیت اشتراک گذاری فایل‌های تصویری، ویدئویی و موارد دیگر را بین دستگاه‌های هوشمند اپل می‌دهد. بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات دریافتی، گویا سو استفاده از ایردراپ اپل در چین این شرکت را نسبت به انجام تغییرات در آن مجاب کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سو استفاده از ایردراپ اپل در چین

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اپل در حال ویرایش ویژگی AirDrop در دستگاه‌های iOS است. دلیل این تغییرات به سوء استفاده از آن در چین مرتبط است. اخیرا اعتراضاتی علیه دولت چین صورت گرفته است و AirDrop نقش مهمی در اعتراضات ایفا می‌کند. به همین دلیل نیز اپل حالا ویژگی خاصی از AirDrop را حذف می‌کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، کاربران دیگر نمی‌توانند محتوای دستگاه‌های خود را از منابع ناشناس دریافت کنند.

بنابراین، اگر محتوا به دستگاه شما رسید، باید منبع را بشناسید. اپل این عملکرد AirDrop را با معرفی iOS 16.1.1 در چین محدود می‌کند و این گزینه دیگر در دسترس نیست. به بیانی دیگر، حالا ایردراپ فقط می‌تواند محتوا را به مدت ۱۰ دقیقه در یک زمان به صورت رایگان دریافت کند. سپس شما موافقت خواهید کرد که دریافت محتوا فقط از لیست مخاطبین شما صورت بپذیرد.

سو استفاده از ایردراپ اپل در چین

بنابراین، اپل یک گزینه را ارائه می‌دهد که اگر می‌خواهید محتوا را از منبعی ناشناس دریافت کنید، می‌توانید دستگاه را به صورت دستی تنظیم کنید. این تنظیم فقط به مدت ۱۰ دقیقه فعال خواهد بود. پس از سپری شدن زمان، سیستم به تنظیماتی برمی‌گردد که تنها دستگاه‌هایی از فهرست تماس گیرنده می‌توانند فایل‌های AirDrop را اشتراک گذاری کنند.

البته اپل حاضر نیست بپذیرد که این تغییرات جنبه سیاسی دارد. این شرکت ادعا می‌کند که از توزیع محتوای مشکوک بالقوه از طریق AirDrop اجتناب می‌کند. با این وجود، در این زمان حساس در چین، برخی معتقدند که این امر سیاسی است. قرار دادن کرونا و انتخاب مجدد شی جین پینگ از جمله دلایل بروز این اعتراضات است.

AirDrop سال‌ها است که به عنوان راهی برای اعتراض استفاده می‌شود. در چین، تصاویر اعتراضی علیه حزب کمونیست و رهبر آن شی جین پینگ منتشر شده است. AirDrop شرکت اپل یک مزیت دارد زیرا سانسور دولت چین فقط در اینترنت کار می‌کند و در این قابلیت اعمال نمی‌شود. با این حال، با AirDrop، داده‌ها به صورت محلی در نوعی شبکه موقت بین دو دستگاه حرکت می‌کنند.

سو استفاده از ایردراپ اپل در چین

اپل اکنون زمان دریافت فایل‌ها را از کاربران غیر مخاطب به ۱۰ دقیقه محدود کرده است. این موضوع می‌تواند استفاده از چنین قابلیتی برای پخش و انتشار تصاویر اعتراضی در چین را بسیار دشوارتر کند. این نوع استفاده از زمان معرفی این ویژگی بارها مستند شده است و اخیرا نیز بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. پس از همه، حزب کمونیست چین، به رهبری شی جین پینگ را برای سومین دوره متوالی انتخاب شد.

به گفته خبرگزاری GizChina، این اولین بار در تاریخ چین است که چنین اتفاقی می افتد و البته خیلی‌ها این مسئله را قابل قبول نمی‌دانند. نظر شما کاربران ترنجی درباره سو استفاده از ایردراپ اپل در چین که این شرکت را نسبت به انجام تغییرات در آن مجاب کرده است چیست؟ آیا این اقدام اپل یک حرکت سیاسی در همراهی با دولت چین است؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان