حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی دیسپلی نمایشگر کشیده ای را معرفی کرد که طول آن از 12 به 14 اینچ افزایش می‌یابد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ال‌جی، فناوری‌های نوین، نمایشگر

نمایشگرهای تاشو در گوشی‌های هوشمند درحال افزایش کاربری هستند، اما یک فناوری مرتبط دیگر نیز وجود دارد؛ نمایشگرهای کششی (Stretchable Displays) که احتمالا قدم بعدی در توسعه روند انواع پنل‌ها محسوب می‌شود. درهمین‌راستا، ال جی دیسپلی اخیرا یک نمایشگر 12 اینچی را به‌نمایش گذاشته است که می‌تواند تا 14 اینچ کشیده شود و بدون آسیب دیدن بار دیگر به 12 اینچ برگردد.

نمایشگر کشیده ال جی

نمایشگرهای کششی یا همان‌طور که LG Display می‌گوید، نمایشگرهای آزاد، قابل خم شدن و پیچ خوردن، روند جدیدی در انواع پنل‌های نمایشگر محسوب می‌شود. آن‌ها یک قدم جلوتر از نمایشگرهای منعطف استفاده‌شده در گلکسی فولد سامسونگ و سایر گوشی‌های هوشمند هستند که می‌توانند تا شده یا خم شوند.

ال‌جی دیسپلی برای اینکه نمایشگر جدید خود را کشسان کند، مواد زیرلایه پایه را از سیلیکونی مشابه آنچه در لنزهای تماسی استفاده می‌شود، ساخته است. همچنین micro-LEDهای کوچک‌تر از 40 میکرومتر برای منبع نور، اجازه وضوح و دوام بالا را به این پنل‌ها می‌دهد. درنهایت، این شرکت از مدارهایی به شکل فنر برای خم شدن و تا شدن استفاده کرده است.

نمایشگر کشیده ال جی

نمایشگر کشیده ال جی

ال‌جی دیسپلی می‌گوید: «فناوری انقلابی نمایشگر قابل‌انعطاف، تطبیق‌پذیری سطح بعدی را برای سناریوهای مختلف روزانه ارائه می‌کند. این نوآوری منحصربه‌فرد که به‌راحتی به سطوح منحنی مانند پوست، لباس، مبلمان، خودرو و هواپیما متصل می‌شود، پتانسیل نمایشگر را در صنایع مختلف ازجمله مد، پوشیدنی‌ها و بازی گسترش می‌دهد.»

ما در گذشته نمایشگرهای قابل کشش را از سامسونگ و دیگران دیده‌ایم، اما بهترین کاری که می‌توانستید با آن‌ها انجام دهید، فرورفتگی کوچکی در آن‌ها بود. به‌نظر می‌رسد مورد ال جی بسیار فراتر است و پتانسیل نمایشگرهای واقعی برای پوشیدنی‌ها را نشان می‌دهد. ال‌جی دیسپلی از سال 2020 روی این فناوری کار می‌کند و انتظار می‌رود تحقیقات نهایی پیرامون آن در سال 2024 به پایان برسد.

نظر شما درباره نمایشگر کشیده توسعه‌یافته جدید توسط ال جی دیسپلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی