حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه مایکروسافت برای ارزان تر کردن کامپیوترها با نمایش تبلیغات

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت قصد دارد نسخه ای از ویندوز را توسعه دهد که به طور کامل به پردازش ابری متکی باشد و به منظور کاهش قیمت کامپیوترهای شخصی تبلیغات را نمایش دهد. برنامه مایکروسافت برای ارزان تر کردن کامپیوترها با نمایش تبلیغات به جلوگیری از کاهش فروش این بازار هم کمک خواهد کرد.

ویندوز ابری با نمایش تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که فروش رایانه های شخصی ویندوزی در حال کاهش شدید است. به شکل مشخص مایکروسافت از رکود بازار رایانه های شخصی به شدت آسیب می‌بیند. این کاهش فروش و رکود بازار ۳ چارک متوالی است که ثبت می شود. نتایج مالی مایکروسافت هم در این بخش بد است. در واقع، مایکروسافت در نتیجه کاهش فروش رایانه های شخصی، فروش ویندوز کمتری خواهد داشت.

عرضه ویندوز ۱۱ مایکروسافت هم آنقدرها نتوانست شرایط را بهتر کند. واضح است که سیستم عامل جدید آنطور که مایکروسافت انتظار داشت کاربران زیادی را جذب نکرد. این سیستم عامل حدود ۱۵ درصد از بازار رایانه های شخصی را به خود اختصاص داده، چرا که اکثر کاربران ویندوز ۱۰ هم دلیل واضح و بزرگی برای ارتقا به ویندوز ۱۱ ندارند.

شاید مایکروسافت راهی برای توقف این پدیده برنامه ریزی کرده باشد. غول آمریکایی با ارائه رایانه‌های شخصی ارزان‌تر که تا حدی از طریق نمایش تبلیغات می تواند هزینه ها را جبران کند، امیدوار است مشتریان جدیدی جذب کند. آن ها می خواهند به طور همزمان سیستمی را ارائه می‌کند که کاملاً مبتنی بر پردازش ابری باشد و از طریق اشتراک پولی قابل دسترسی است.

این گمانه‌زنی‌ها به آن دلیل است که تعدادی از آگهی های شغلی مایکروسافت این احتمال‌ها را به ما می گویند. این شرکت در حال استخدام مهندسانی است که مسئولیت «ایجاد مسیر جدیدی برای ویندوز در دنیای ابری» را دارند.

مایکروسافت به منظور ارائه قدرت محاسباتی بیشتر و ایجاد یک مدل کاربردی ترکیبی که از سیستم عادی آفلاین به پردازش ابری گسترش می‌یابد، در واقع “ویندوز را به مکانی منتقل می‌کند که مزایای پردازش ابزی و Microsoft 365 را با هم ترکیب کند”.

رایانه شخصی مایکروسافت در فضای ابری که سال گذشته معرفی شد و ویندوز 365، هر دو راه حل‌های مشابهی را به کاربران حرفه‌ای ارائه می دهند. با این حال، قیمت چنین اشتراکی برای عموم مردم غیرقابل پذیرش خواهد بود. بنابراین، مایکروسافت می‌تواند برای کاهش هزینه‌های چنین اشتراکی به انتشار تبلیغات تکیه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ارزان تر کردن کامپیوترها با عرضه یک نسخه ابری از ویندوز و نمایش تبلیغات در آن، برای کاربران جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)