حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا برای اولین بار توسط تسلا مدل Y تصاحب شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو، عملکرد تجاری شرکت ها

شرکت تسلا را باید پیشروترین شرکت تولد خودروهای برقی دانست. اگرچه پیش از تسلا نیز خودروهای برقی در بازار حضور داشتند، اما این شرکت تسلا بود که با برنامه ریزی خود تغییرات مهمی در دنیای خودروهای برقی ایجاد کرد. حالا نیز گویا عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا برای اولین بار توسط تسلا مدل Y تصاحب شده است. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا برای اولین بار توسط تسلا مدل Y تصاحب شد

تسلا در بازار خودروهای الکتریکی بسیار خوب عمل می‌کند و به نظر می رسد مدل Y این شرکت، برگ برنده آن در بازار خودروهای اروپا باشد. در ماه سپتامبر، تسلا مدل Y با رکورد ۴۳۵۹ تحویل، پرفروش‌ترین خودرو SUV استرالیا و سومین خودرو در فروش خودروهای جدید بود. تنها تویوتا هایلوکس با رکورد ۵۱۷۰ و فورد رنجر با رکورد ۴۸۹۰ تحویل بیشتر از مدل Y، عملکردی بهتر داشتند. ماه گذشته تسلا مدل Y نیز پرفروش ترین خودرو در آلمان شد. این خودرو رقبایی مانند فولکس واگن گلف و فولکس واگن تیگوان را شکست داده است.

اکنون بر اساس آمار ثبت نام کاربران برای خرید خودروهای جدید، گزارش تازه‌ای از JATO Dynamics نشان می‌دهد که تسلا مدل Y برای اولین بار به پرفروش‌ترین خودرو اروپا تبدیل شده است. بنابراین گزارش، تا این لحظه تقریبا ۳۰ هزار دستگاه از خودروهای تسلا فروخته شده است. JATO Dynamics مستقر در لندن روز چهارشنبه گفته که این اولین بار است که خودروهای کاربردی اسپرت تسلا با ثبت رکورد تحویل ۲۹۳۶۷ خودروی مدل Y در ماه گذشته که رشدی ۲۲۷ درصد نسبت به سال گذشته دارد، رتبه اول فروش را در اروپا کسب می‌کند.

عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که دومین مدل بزرگ در ثبت نام‌های اروپایی، پژو ۲۰۸ است. در جایگاه سوم، داچیا ساندرو رنو قرار دارد. هر دو مدل پژو ۲۰۸ و داچیا ساندرو بسیار ارزان‌تر از مدل Y هستند. تسلا تایید کرده است که تا پایان سپتامبر، کارخانه گیگافکتوری برلین به نرخ تولید ۲۰۰۰ خودروی مدل Y در هفته دست خواهد یافت.

به گفته خبرگزاری GizChina، در آگوست سال جاری، این شرکت نسخه ارزان قیمت مدل Y را در اروپا عرضه کرده بود. این خودرو دارای برد کروز WLTP 455 کیلومتر است. به عنوان مثال، مدل Y دوربرد آن که در اروپا عرضه شده است، قادر به طی مصافت ۵۳۳ کیلومتری است. از نظر قدرت، مدل Y دیفرانسیل عقب دارای حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت است. همچنین شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۶.۹ ثانیه بر ساعت است. وب سایت رسمی این شرکت گفته است که انتظار می‌رود این خودرو بین دسامبر ۲۰۲۲ و فوریه ۲۰۲۳، به کاربران تحویل داده شود.

عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا

از نظر قیمت، نسخه دیفرانسیل عقب تسلا مدل Y از ۵۰.۰۰۰ یورو در هلند شروع می‌شود. این خودرو ۱۶.۰۰۰ یورو ارزان‌تر از نسخه دوربرد آن است. با در نظر گرفتن نرخ ارز و مالیات بر ارزش افزوده، اگر این خودرو در آمریکا به فروش برسد، ۲۰.۰۰۰ دلار ارزان‌تر خواهد بود. در برخی از بازارهای اروپایی، مدل Y دیفرانسیل عقب حتی ارزان‌تر از مدل ۳ استاندارد است. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا که برای اولین بار توسط تسلا مدل Y تصاحب شد، بازهم ثابت باقی خواهد ماند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان