حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پر فروش ترین برند موبایل چین در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ ویوو است

همانطور که حتما شما هم می‌دانید، بازار چین همواره یکی از مهم‌ترین بازارهای جهان تلقی شده است و دلیل آن هم چیزی نیست جز جمعیت زیاد این کشور. به همین دلیل، بازار موبایل چین بسیار مورد توجه شرکت‌های مختلف است و گویا اکنون پر فروش ترین برند موبایل چین در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ ویوو است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پر فروش ترین برند موبایل چین در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ ویوو است

بحران جهانی اقتصاد، به طور جدی هر بخش از جهان و همچنین تمام شرکت‌ها را تحت تاثیر مشکلات خود قرار داده است. صنعت تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازار چین که بزرگ‌ترین بازار مصرف کننده گوشی‌های هوشمند است نیز با بحران زیادی مواجه شده است. این مسئله باعث کاهش قابل توجهی در میزان تولید گوشی‌های هوشمند در این بازار مهم شده است. ویوو با وجود اینکه اکنون برند پر فروش این بازار برگ تلقی می‌شود، اما در رسیدن به اهداف مالی خود باز هم شکست خورده است.

بر اساس داده‌های موسسه تحقیقاتی Counterpoint، کل حجم تولید گوشی‌های هوشمند در بازار چین برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، حدود ۷۱.۳ میلیون دستگاه بوده است. این بدان معناست که تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است. علیرغم کاهش کل فروش گوشی‌های هوشمند، رشد قابل قبولی در بخش گوشی‌های پرچمدار مشاهده شده است. این داده‌ها همچنین رشد فروشی معادل ۱.۹ درصد را برای دستگاه‌های پرچمدار گزارش کرده است.

پر فروش ترین برند موبایل چین

این آمار نشان می‌دهد که گوشی‌های پرچمدار ۲۲.۴ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در چین را برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تشکیل می‌دهند. چند سال پیش، هواوی به شدت بر بازار گوشی‌های هوشمند چین تسلط داشت. هواوی چنان بر این بازار تسلط داشت که هیچ کس نمی‌توانست حتی تصور نزدیک شدن به این برند را داشته باشد و حتی زمانی کسی تصور نمی‌کرد که برند دیگری جایگاه این شرکت را تصاحب کند.

به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این شرکت اکنون حتی بخشی از ده شرکت برتر بازار چین هم نیست، زیرا همیشه برترین برند‌ها حول ۵ برند برتر بازار می‌چرخند. اکنون ۵ برند برتر گوشی‌های هوشمند در چین برای سه ماهه سوم سال 2022 عبارتند از ویوو، آنر، اوپو، اپل و شیائومی. همانطور که می‌بینید، اپل نیز در این بازار حضور دارد. اپل یکی از برندهایی است که توانست برخی از رکوردهایی را که هواوی قبلا پشت سر گذاشته بود را به دست آورد و حالا هم بسیار شگفت‌آور است که چگونه کشوری میهن‌ پرست مانند چین در غیاب هواوی، به سرعت بازار خود را به محصولات اپل واگذار می‌کند.

پر فروش ترین برند موبایل چین

اکنون موضوع اصلی، برتری ویوو در سه ماهه سوم سال جاری در چین است. ویوو با وجود از دست دادن بیش از ۲۰ درصد از فروش سالانه خود در بازار گوشی‌های هوشمند چین، اما همچنان پیشتاز این بازار است. به نظر می رسد IQOO، برند فرعی Vivo، دلیل برتری Vivo در بازار چین است. در جایگاه دوم، برند Honor با سهم ۱۷.۹ درصدی از کل بازار قرار دارد. آنر همچنین با رکود شکنی در حجم تولید و عرضه، بسیار سر زبان‌ها قرار گرفته است.

به گفته خبرگزاری GizChina، از دست دادن ۹.۱ درصد از فروش این شرکت نسبت به سال گذشته، جایگاه آن را کمی تهدید می‌کند. برند اوپو با ۱۱.۶ درصد از سهم بازار چین در سه ماهه سوم امسال، از اپل نیز پیشی گرفته است. با این حال، این شرکت بیشترین کاهش تولید را در بین ۵ برند برتر چین داشته است که از دست دادن سهم ۲۷.۹ درصدی از فروش این بازار ضربه مهلکی به پیکره آن زده است.

در حالی که ویوو و بقیه برندها حجم فروش زیادی را از دست داده‌اند، اما اپل همچنان به کسب سهم بیشتر ادامه داده است. شرکت اپل، به عنوان تنها برند خارجی موجود در این لیست، سود بیشتری کسب کرده است و در حالی که دیگر برندها ضرر و زیان زیادی داشته‌اند، فروش کل اپل به لطف فروش سری آیفون ۱۴ در چین ۲.۵ درصد افزایش یافته است. در رتبه آخر این لیست، شیائومی با ۹ درصد سهم بازار قرار دارد که امسال ۱۷.۹ درصد از فروش این شرکت نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان