حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام درحال تست قابلیت پرداخت برای مشاهده یک پیام خاص است؛ سرنوشت اپیک در انتظار این پیام‌رسان؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان، شایعات

تلگرام امسال اشتراک پولی «Premium» را معرفی کرد که ویژگی‌های اضافی را برای کاربران باز می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد این پلتفرم می‌خواهد حتی از برنامه پیام‌رسانی خود درآمد بیشتری نیز کسب کند. این بار تلگرام بی‌سروصدا درحال آزمایش قابلیت پرداخت برای مشاهده یک پیام در کانال‌ها می‌باشد. اما مهم‌تر از آن، این برنامه از سیستم پرداخت خود در iOS برای دور زدن خریدهای درون‌برنامه‌ای اپل استفاده می‌کند. این اقدام تلگرام، بیش از همه ما را به یاد اپیک و دعوای این شرکت با اپل پیرامون این موضوع می‌اندازد و درنتیجه، تعجب‌آور نخواهد بود اگر در آینده نزدیک تلگرام و اپل نیز بر سر پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای به مشکل بخورند.

قابلیت پرداخت برای مشاهده یک پیام در تلگرام

همان‌طور که توسط افشاگر شبکه‌های اجتماعی، Matt Navarra، اشاره شده است، چند کانال تلگرام به‌تازگی به این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند که به سازندگان اجازه می‌دهد برای مشاهده پیام‌های خاص از مردم پول دریافت کنند. این ویژگی هنوز به‌طور رسمی توسط این پلتفرم معرفی نشده است، که نشان می‌دهد هنوز مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

بااین‌حال، نکته جالب در مورد این ماجرا آنجاست که پست‌های پولی در اپلیکیشن iOS تلگرام نیز موجود است. اما حتی در آنجا، برنامه از سیستم پرداخت خود به‌جای سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپ استور استفاده می‌کند.

مشخص نیست که آیا اپل از برنامه‌های تلگرام اطلاع دارد یا خیر، اما بعید به‌نظر می‌رسد زیرا فروش محتوای درون‌برنامه‌ای با استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین برخلاف دستورالعمل‌های اپ استور است.

قابلیت پرداخت برای مشاهده یک پیام در تلگرام

قابلیت پرداخت برای مشاهده یک پیام در تلگرام

توسعه‌دهندگانی که محتوای پولی را در برنامه‌های خود ارائه می‌کنند، ملزم به استفاده از خریدهای درون‌برنامه‌ای اپل هستند. تنها استثناها برنامه‌هایی هستند که در دسته «خواندنی» قرار دارند که می‌توانند کاربران را برای پرداخت هزینه اشتراک در یک وب‌سایت خارجی هدایت کنند. چندی پیش در کره جنوبی نیز، اپل مجبور شد به توسعه‌دهندگان اجازه دهد از روش‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند، اما در مورد تلگرام این‌طور نیست.

احتمالاً تلگرام در تلاش است تا سیستم خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ استور را دور بزند تا کمیسیون 30 درصدی را به اپل را پرداخت نکند. به‌عنوان‌مثال، اشتراک ماهانه Telegram Premium زمانی که هزینه آن را ازطریق برنامه iOS پرداخت می‌کنید، 4.99 دلار هزینه دارد. اما اگر انتخاب کنید تا به‌صورت مستقیم از وب‌سایت تلگرام پرداخت کنید، قیمت همین اشتراک به 3.99 دلار کاهش پیدا می‌کند.

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، آشکارا از اپل به‌دلیل قوانین سختگیرانه اپ استور انتقاد کرده است. به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن iOS تلگرام چندین بار توسط اپل به‌دلیل نقض برخی از دستورالعمل‌های این شرکت، مانند تکرار طرح ایموجی iOS، رد شده است.

تاکنون اما، هیچ صحبتی در مورد اینکه چه زمانی ویژگی پرداخت پیام‌ها برای همه در دسترس خواهد بود وجود ندارد. اما اگر تلگرام اصرار دارد که پست‌های پولی را بدون استفاده از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپ استور منتشر کند، دیری نمی‌گذرد که این شرکت با نبرد دیگری با اپل روبرو خواهد شد؛ مشابه آنچه اپیک در سالیان گذشته و در دادگاه‌های حقوقی درگیر آن بوده است.

نظر شما درباره قابلیت پرداخت برای مشاهده یک پیام در تلگرام و همچنین دور زدن سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپ استور توسط این پیام‌رسان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی