حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر MLED شفاف BOE رونمایی شد: شفافیت تا ۶۵ درصد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | نمایشگر

نمایشگرهای شفاف، پنجره‌های هوشمند چشم‌نوازی را در فروشگاه‌ها ایجاد می‌کنند، اما مشکلاتی هم دارند. مثلا تراکم پیکسل کم، روشنایی کم و بدتر از همه شفافیت کم. برند چینی BOE ادعا می کند که راهی برای حل این مشکلات با فناوری جدید MLED خود پیدا کرده است. نمایشگر MLED شفاف BOE رونمایی شده و شفافیت تا ۶۵ درصد را ارائه می کند.

نمایشگر MLED شفاف BOE

نمایشگرهای MLED شرکت BOE دارای ضریب عبور بیش از 65٪ هستند. یعنی 65٪ از کل نور پشت صفحه نمایش از آن عبور می کند و می توان پشت آن را دید. این شرکت یک پنل 16 اینچی با استفاده از این فناوری جدید ساخته است و به طرز چشمگیری هم روشن است. ادعای حدکثر روشنایی این پنل 1000 نیت بوده و گفته می‌شود قادر به ارائه نسبت کنتراست 100000:1 است.

نمایشگر MLED شرکت BOE

نمایشگر MLED شرکت BOE

سطح بین پیکسل ها در این پنل در واقع بیش از 90 درصد عبور نور را می تواند داشته باشد. تیم BOE از چیدمان هوشمندانه سیم‌کشی پیکسل‌ها و ساختار پیکسلی برای دستیابی به میانگین عبور نور بالای ۶۵ درصدی برای کل پنل استفاده کرده است.

هرچه فاصله بین پیکسل ها بیشتر باشد، صفحه نمایش شفاف تر است و پشت آن بهتر دیده می شود. اما اگر می خواهید یک تصویر با کیفیت بالا داشته باشید، این فاصله زیاد یک مشکل است. به نظر می رسد طرح بهینه سازی شده BOE این مشکل را نیز برطرف کرده زیرا پنل 16 اینچی مذکور دارای رزلوشن 2.5K است. این رزلوشن مثل اکثر لپتاپ‌های معمولی رو به بالای بازار است.

برای مقایسه بد نیست بدانید ال‌جی اوایل سال جاری از نمایشگرهای OLED با شفافیت 45 درصدی صحبت می‌کرد که در اتوبوسی‌های آینده‌نگرانه‌ای در شهر سوون، کره جنوبی قرار گرفتند.

درحال حاضر پنل BOE در حال آزمایش توسط TÜV Rheinland برای گواهی راحتی چشم (که مواردی مانند سنجش میزان نور آبی ساطع شده، انعکاس، کنتراست، سوسو زدن و موارد دیگر را اندازه گیری می کند) است. BOE نگفته است که اولین نمایشگرهای MLED چه زمانی وارد بازار خواهند شد یا چه قیمت خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید نمایشگرهای شفاف چه کاربردهایی دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)