حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iPadOS 16.1 اپل با ویژگی Stage Manager برای آیپد منتشر شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل

پس از معرفی اولیه در 2022 WWDC در ماه ژوئن و سپس یک ماه تأخیر، اپل اکنون آپدیت iPadOS 16 (و به‌طور دقیق‌تر iPadOS 16.1) را برای کاربران منتشر کرده است. نسخه جدید سیستم‌عامل مخصوص آیپدهای این شرکت شامل تعدادی تغییرات برای کاربران است که شاخص‌ترین آن، قابلیت Stage Manager می‌باشد.

آپدیت iPadOS 16.1 اپل

در سال‌های گذشته، نسخه نهایی iPadOS همراه با iOS در اوایل پاییز منتشر می‌شد. بااین‌حال، امسال اپل iPadOS 16 را تا ماه اکتبر به تعویق انداخت و iOS 16 را طبق برنامه‌ریزی اولیه در سپتامبر منتشر کرد. این بدان معناست که انتشار iPadOS 16.1 اولین نسخه از iPadOS 16 می‌باشد که در دسترس عموم قرار گرفته است.

iPadOS 16 شامل تعدادی تغییرات در تجربه آیپد است، اما قابل‌توجه‌ترین ویژگی جدید، حالت مولتی‌تسکینگ Stage Manager است. این ویژگی یک سیستم پنجره‌سازی کاملاً جدید را به آیپد می‌آورد. کاربران می‌توانند چندین “مرحله” مختلف با پنجره‌هایی با اندازه‌های مختلف برای چندین برنامه ایجاد کنند، سپس به‌راحتی بین هر یک از این مراحل جابجا شوند.

هنگامی‌که این ویژگی برای اولین بار معرفی شد، اپل اعلام کرد که Stage Manager فقط در آیپدهای با تراشه M1، ازجمله جدیدترین مدل‌های iPad Air و iPad Pro در دسترس خواهد بود. بااین‌حال، چند هفته پیش، این شرکت عقب‌نشینی کرده و بیان کرد که مدل‌های آیپد پرو 2018 و 2020 نیز می‌توانند از Stage Manager استفاده کنند.

در نسخه بعدی iPadOS 16، قابلیت Stage Manager همچنین پشتیبانی مناسب از مانیتور خارجی را به آیپد اضافه خواهد کرد. بااین‌حال، این ویژگی فقط به مدل‌های M1 و M2 آیپد پرو محدود می‌شود.

آپدیت iPadOS 16.1 اپل با Stage Manager

آپدیت iPadOS 16.1 اپل با Stage Manager

بااین‌حال، Stage Manager با وجود برخی از تغییرات و بهبودهایی که اپل از ژوئن تلاش کرده است آن‌ها را بهبود بخشد، به‌شدت موردانتقاد قرار گرفته است. فدریکو ویتیچی در MacStories آن را این‌گونه خلاصه می‌کند:

«اپل از یک ایده خوب شروع کرد تا با استفاده همزمان از اپلیکیشن‌های بیشتر، آیپد را مفیدتر کند. بااین‌حال، با اجرای آن را در iPadOS 16.1 با مجموعه‌ای از ویژگی‌های ازدست‌رفته، باگ‌ها و تعاملات گیج‌کننده که بیش‌ازحد طراحی‌شده، به‌صورت ضعیفی تست‌شده و درهم‌ریخته بود، ناکام گذاشت.

اولین نسخه Stage Manager نمی‌تواند مولتی‌تسکینگ آیپد را برای تازه‌واردها بصری‌تر و برای کاربران قدرتمند انعطاف‌پذیرتر کند. امروز، من در تلاشم تا بفهمم Stage Manager قرار است چه نوع عملکردی را اجرا کند.

بذر یک ایده معتبر در پشت Stage Manager وجود دارد: ایجاد پیوستگی بین Mac و iPad که به کاربران قدرتمند اجازه می‌دهد فراتر ازآنچه iPadOS تاکنون ارائه کرده است، بروند. اما این ایده با بدترین پیاده‌سازی فنی مولتی‌تسکینگ همراه شده است.»

علاوه‌بر Stage Manager، آپدیت iPadOS 16.1 همچنین بسیاری از ویژگی‌های جدید iOS 16 و همچنین چند قابلیت دیگر مخصوص آیپد را اضافه می‌کند:

به‌روزرسانی‌های برنامه Messages: ویرایش، لغو ارسال، علامت‌گذاری به‌عنوان خوانده‌نشده و موارد دیگر

به‌روزرسانی‌های برنامه ایمیل: لغو ارسال، لینک‌های غنی، ارسال زمان‌بندی‌شده و موارد دیگر

مقیاس‌بندی نمایشگر: یک تنظیم جدید مقیاس‌بندی نمایشگر، تراکم پیکسلی نمایشگر را افزایش می‌دهد تا بتوانید موارد بیشتری را در برنامه‌های خود مشاهده کنید.

اضافه شدن برنامه آب‌وهوا برای آیپد

برنامه کاملاً جدید Home

«برنامه‌های کلاس دسکتاپ» با نوارابزار قابل تنظیم، منوهای زمینه جدید، یافتن و جایگزینی و موارد دیگر.

iPadOS 16 برای همه مدل‌های آیپد ایر و آیپد پرو نسل سوم و جدیدتر، آیپد نسل 5 به بعد و آیپد مینی 5 به بعد در دسترس است. شما می‌توانید با رفتن به برنامه تنظیمات، انتخاب General و سپس انتخاب به‌روزرسانی نرم‌افزار، نسخه جدید را دانلود کنید.

نظر شما درباره آپدیت iPadOS 16.1 اپل برای آیپدهای این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی