حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت اجرای Stage Manager در آیپد پروهای بدون M1 در بتا iPadOS 16.1 فراهم شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

بر اساس اطلاعاتی که اپل در اختیار Engadget قرار داده است، جدیدترین نسخه بتای iPadOS 16.1 قابلیت اجرای ویژگی بحث‌برانگیز Stage Manager در آیپد پروهای قدیمی‌تر بدون تراشه M1 را فراهم کرده و اجازه می‌دهد با مدل‌های iPad Pro که دارای تراشه A12X یا A12Z هستند نیز کار کند.

قابلیت اجرای Stage Manager در آیپد پروهای بدون M1

نسخه بتا همچنین پشتیبانی از نمایشگر خارجی را از Stage Manager برای زمان فعلی حذف می‌کند و این ویژگی در به‌روزرسانی بعدی iPadOS 16 بازخواهد گشت. بیانیه اپل در این مورد به شرح زیر است:

«ما Stage Manager را به‌عنوان روشی کاملاً جدید برای انجام چند کار با پنجره‌های همپوشانی و قابل‌تغییر اندازه در نمایشگر iPad و یک نمایشگر خارجی جداگانه، با قابلیت اجرای همزمان هشت برنامه زنده بر روی نمایشگر آن، معرفی کردیم. ارائه این پشتیبانی از چند نمایشگر تنها با قدرت کامل آیپدهای مبتنی‌بر M1 امکان‌پذیر است. مشتریان با آیپد پرو نسل سوم و چهارم علاقه شدیدی به تجربه Stage Manager در آیپدهای خود نشان داده‌اند. در پاسخ، تیم‌های ما سخت کار کرده‌اند تا راهی برای ارائه نسخه تک‌صفحه‌ای برای این سیستم‌ها، با پشتیبانی از حداکثر چهار برنامه زنده روی صفحه‌نمایش iPad در یک زمان، بیابند. پشتیبانی از صفحه‌نمایش خارجی Stage Manager در آیپدهای M1 در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اواخر سال جاری در دسترس خواهد بود.»

درطول دوره آزمایش بتای iPadOS 16، قابلیت Stage Manager به مدل‌های M1 ‌iPad Pro که در سال 2021 عرضه شدند و M1 iPad Air محدود شده است. همه آیپدهای دیگر قادر به استفاده از این ویژگی نبودند، ازجمله مدل‌های iPad Pro 2018 و 2020 که از تراشه‌های A12X و A12Z استفاده می‌کنند. اپل معتقد است که قادر به ارائه عملکرد قابل‌قبولی بر روی آیپدهای غیر M1 نیست زیرا این ویژگی به «حافظه داخلی بزرگ، فضای ذخیره‌سازی فوق‌العاده سریع و صفحه‌نمایش خارجی انعطاف‌پذیر» نیاز دارد که تنها توسط مدل‌های ‌M1‌ iPad ارائه شده است.

قابلیت اجرای Stage Manager در آیپد پروهای بدون M1

قابلیت اجرای Stage Manager در آیپد پروهای بدون M1

طبق گزارش‌ها، اپل از تجربه Stage Manager در مدل‌های قدیمی‌تر iPad Pro ناراضی بود: «مطمئناً، ما دوست داریم هرگونه تجربه جدیدی را به هر وسیله‌ای که می‌توانیم بیاوریم، اما همچنین نمی‌خواهیم تعریف یک تجربه جدید را متوقف کنیم.»

اپل به‌دلیل محدود کردن چنین ویژگی مهمی به جدیدترین سخت‌افزار خود انتقادهای مداومی دریافت کرده است و این باعث شده تا این شرکت راهی برای گسترش عملکرد به آیپد پروهای دیگر بیابد. حذف ویژگی نمایشگر خارجی در Stage Manager ممکن است چیزی باشد که به اپل اجازه می‌دهد تجربه مناسبی را در سخت‌افزار غیر M1 ارائه دهد، اما زمانی که پشتیبانی از نمایشگر خارجی مجدداً معرفی شود، به مدل‌های M1 ‌iPad محدود خواهد شد.

Stage Manager هم‌اکنون بر روی همه آیپدهای M1 به‌همراه مدل‌های 11 و 12.9 اینچی iPad Pro در سال‌های 2018 و 2020 در دسترس است، البته تا زمانی که آخرین نسخه بتای iPadOS 16.1 نصب شده باشد. توجه داشته باشید که اپل این نسخه بتا را iPadOS 16 بتا 10 می‌نامد.

نظر شما درباره قابلیت اجرای Stage Manager در آیپد پروهای بدون M1 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی