حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرپرست طراحی اپل و جانشین جانی آیو، ایوانز هنکی، پس از سه سال این شرکت را ترک می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

سرپرست تیم طراحی اپل، ایوانز هنکی، قرار است به‌زودی این شرکت را ترک کند. معاون سابق طراحی صنعتی اپل پس از جدایی جانی آیو در سال 2019، رسماً تیم طراحی این شرکت را درکنار آلن دای، مدیر طراحی نرم‌افزار، رهبری کرد.

ترک سرپرست طراحی اپل

بلومبرگ گزارش می‌دهد که هنکی به کارمندان خود گفته است که تا شش ماه آینده در اپل خواهد ماند. بااین‌حال، اپل هنوز جایگزینی برای نقش وی معرفی نکرده است.

یکی از نامزدهای احتمالی برای تصاحب این عنوان، Richard Howarth، است که برای مدت کوتاهی نقش معاون طراحی صنعتی را از سال 2015 تا 2017، همزمان با دوره‌ای که جانی آیو به سمت مدیر ارشد طراحی منصوب شد، برعهده داشت.

مانند سایر گروه‌های طراحی اپل، هنکی نیز با حضور اندک در انظار عمومی، جایگاه محرمانه خود را حفظ کرده است. بااین‌حال، او و تیمش در دسامبر 2021 توسط Wallpaper معرفی شدند.

هنکی زیرنظر جانی آیو کار کرد و درنهایت به رهبری تیم طراحی اپل منصوب شد و پس از جدایی آیو در سال 2019، رسماً شغل اصلی معاونت طراحی صنعتی این شرکت را به عهده گرفت.

ترک سرپرست طراحی اپل

ترک سرپرست طراحی اپل

اپل در بیانیه‌ای از ایوانز برای کمک‌هایش به این شرکت تشکر کرد. سخنگوی اپل در اظهار نظری گفت: «تیم طراحی اپل خلاقان متخصص را از سراسر جهان و در بسیاری از رشته‌ها گرد هم می‌آورد تا محصولاتی را خلق کنند که غیرقابل‌انکار هستند. تیم طراحی ارشد دارای رهبران قوی با چندین دهه تجربه است. ایوانز قصد دارد در دوران گذار به کار خود ادامه دهد و مایلیم از او به خاطر رهبری و مشارکت‌هایش تشکر کنیم.»

خروج Hankey بدون شک نگرانی‌ها را در مورد اهمیت مداوم طراحی در اپل افزایش می‌دهد. درواقع، صفحه رهبری اپل از زمانی که آیو شرکت را ترک کرد، حتی یک SVP یا معاون طراحی را نشان نداده است.

بسیاری از منتقدان تیم کوک اشاره کرده‌اند که او بارها مدیران عملیات را مسئول تصمیمات کلیدی قرار داده و درنتیجه مشارکت گروه طراحی را کاهش داده است.

نظر شما درباره ترک سرپرست تیم طراحی اپل از این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی