حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طعنه واتس اپ به iMessage اپل در زمینه امنیت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

اوایل امسال بود که یکی از مدیران گوگل اپل را به دلیل “قلدری حباب سبز” که توسط اکوسیستم iMessage ایجاد شده بود، سرزنش کرد. امروز، مدیرعامل متا یعنی مارک زاکربرگ به کل ماجرای حباب سبز/حباب آبی پیش آمده پیرامون زورگویی اپل و درخواست‌های گوگل، اشاره خاصی داشته است. در حقیقت ما اینجا طعنه واتس اپ به iMessage اپل در زمینه امنیت را داریم.

طعنه واتس اپ به iMessage

زاکربرگ در یک پست اینستاگرامی می‌گوید واتس‌اپ «به مراتب خصوصی‌تر و امن‌تر از iMessage» است. او اشاره می‌کند که Whatsapp دارای رمزگذاری سرتاسری است که در پلتفرم‌های مختلف از جمله آیفون و گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند. این رمزگذاری پیام‌ها حتی در گروه‌های واتس اپ‌ی هم مانند چت‌های خصوصی استفاده می‌شود.

قابلیت پشتیبان‌گیری رمزگذاری‌شده و پیام‌های ناپدید شونده از دیگر قابلیت‌های امنیتی آن است. او خاطرنشان می کند که همه اینها ویژگی هایی هستند که iMessage آنها را ندارد.

البته باید بگوییم که iMessage برای پیام‌های شما رمزنگاری سراسری دارد.

طفعنه واتس اپ به iMessage

طفعنه واتس اپ به iMessage

تصویر موجود در پست اینستاگرام زاکربرگ از یک آگهی نصب شده در ایستگاه پنسیلوانیا است. این تصویر بخشی از یک کمپین بازاریابی جدید است که از ابتدای امسال آغاز شد و اکنون در حال گسترش است.

ایده این است که به مردم ایالات متحده در مورد اهمیت رمزگذاری انتها به انتها و افزایش تعداد کاربران واتس اپ اطلاع‌رسانی شود. در حالی که واتس اپ در جاهای دیگر بسیار سهم بزرگی دارد اما همیشه در ایالات متحده دنباله رو بوده است. ممکن است این کمپین در نهایت سهم آن را تغییر دهد؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم.

ویل کاتکارت رئیس واتس‌اپ در متا می‌گوید واتس‌اپ در ایالات متحده «در حال رشد» است و بدون شک، او می‌خواهد این روند ادامه یابد و حتی بیشتر شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید واتس اپ بهتر است یا iMessage؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)