حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران فعال شد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

ماجرای پرحاشیه اینترنت ماهواره‌ای در ایران، به خصوص در زمان فیلترینگ و اختلال شدید اینترنت در کشورمان؛ بسیار پر پرسش واقع شده است. آیا اینترنت ماهواره‌ای Starlink بدون کسب مجوز از ایران می‌تواند برای کاربران کشورمان فعال شود؟ ادعای ایلان ماسک می‌گوید که در حال حاضر اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران فعال شده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که پرسیده بود آماری از اینترنت استارلینک در ایران دارد پاسخ داد که در ایران چند دستگاه فعال شده اند.

پیش از این دولت آمریکا از این مولتی میلیاردر آمریکایی در این زمینه خواسته بود مساعدت‌هایی را انجام دهد و بعضی از مخدودیت های تحریمی امریکا را در این زمینه حذف کردند.

وزیر ارتباطات ایران، عیسی زارع پور اوایل مهرماه با تاکید بر غیر مجاز بودن این تجهیزات برای ورود به کشورمان تاکید کرده بود تلاش ایلان ماسک برای اتصال شبکه اینترنت ماهواره ای در ایران برخلاف پروتکل های اتحادیه جهانی مخابرات و امواج رادیویی است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم نوشته بود اگر ایلان ماسک بخواهد بدون کسب مجوزهای قانونی و خلاف قوانین بین المللی اقدام کند، با شکایت ایران مواجه خواهد شد.

حال باید دید واکنش وزارت ارتباطات کشورمان به این توئیت چیست و آیا ادعای مالک استارلینک درست است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)