حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس استودیو 2 پلاس مایکروسافت با پردازنده نسل 11 اینتل و گرافیک RTX 3060 رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | کامپیوتر شخصی، مایکروسافت

مایکروسافت هرساله در ماه اکتبر یک رویداد سخت‌افزاری برگزار می‌کند و تنها محصولی که هر سال به‌طور مرتب به‌روز می‌شود، سرفیس پرو است. درحالی‌که Surface Laptop 5 بعد از گذشت یک سال و نیم از عرضه آخرین مدل خود، معرفی شد؛ یک محصول دیگر راه خود را به بازار باز کرده است که تا همین اواخر هیچ‌کس انتظار دیدن آن را نداشت و آن چیزی نیست جز سرفیس استودیو 2 پلاس. آخرین باری که ما شاهد All-in-one مایکروسافت بودیم، زمانی بود که Surface Studio 2 در اکتبر 2018 معرفی شد.

سرفیس استودیو 2 پلاس مایکروسافت

مدل اول سرفیس استودیو دارای پردازنده‌های نسل هفتم اینتل و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070 بود. مشخصات این دستگاه آن‌قدر قدیمی است که مایکروسافت درواقع یک استثنا در سیستم موردنیاز ویندوز 11 برای یک پردازنده نسل هفتم، ایجاد کرد.

Surface Studio 2 Plus به ریشه‌های خود در استفاده از آخرین نسل پردازنده وفادار مانده است. به‌طور خاص، این دستگاه اکنون با Core i7-11370H، یک پردازنده چهار هسته‌ای 35 واتی ارائه می‌شود، بنابراین درواقع TDP کمتری نسبت‌به پردازنده‌های 45 واتی در مدل‌های قبلی خود دارد. این همان CPU است که در استودیو سرفیس لپ تاپ شاهد آن هستیم. علاوه‌بر این، این دستگاه اکنون گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 نیز دارد که یک ارتقاء بزرگ نسبت به GTX 1070 به‌شمار می‌رود.

سرفیس استودیو 2 پلاس مایکروسافت

سرفیس استودیو 2 پلاس مایکروسافت

شایان‌ذکر است که سرفیس استودیو به‌دلیل ابعاد جمع‌وجور پایه خود، همیشه از قطعات سطح لپ تاپ استفاده کرده است. دراینجا نیز همه این قطعات به پایه دستگاه منتقل شده‌اند که از لولای گرانشی صفر بهره می‌برد که به نمایشگر متصل شده و به شما امکان می‌دهد آن را تا جایی که می‌توانید تا کرده و حتی به حالت تخت درآورید.

تغییر دیگر این محصول این است که اکنون Thunderbolt 4 دارد، درحالی‌که قبلاً فقط درگاه‌های USB Type-C استاندارد داشت. نه‌تنها این مورد، بلکه این دستگاه اکنون سه پورت Thunderbolt 4 دارد، بنابراین بسیار همه‌کاره است.

این دومین باری است که مایکروسافت محصولی با پسوند پلاس را عرضه می‌کند و اولین آن‌ها سرفیس پرو 7 پلاس بود. ایده این است که این محصول بسیار شبیه به محصول قبلی خود باشد.

سرفیس استودیو 2 پلاس از یک نمایشگر 28 اینچی با نسبت‌تصویر 3:2 و وضوح تصویر 4500×3000 بهره می‌برد. بااین‌حال، هنوز هم رفرش‌ریت 60 هرتز دارد و همچنان از سرفیس پن قدیمی به‌جای قلم جدیدتر اسلیم 2 که توسط سرفیس پرو 9 و سرفیس لپ تاپ استودیو استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

برخلاف نسل‌های قبلی، سرفیس استودیو 2 پلاس تنها در یک پیکربندی شامل پردازنده Core i7-11370H، رم 32 گیگابایتی DDR4 و یک ترابایت SSD عرضه می‌شود. همچنین این محصول با برچسب قیمتی بسیار بالای 4299.99 دلار به‌فروش می‌رسد. با این قیمت، این یکی از معدود رایانه‌های شخصی همه‌کاره است که با هیچ وسیله جانبی عرضه نمی‌شود. اگر کیبورد، ماوس و قلم مخصوص این دستگاه را می‌خواهید، قیمت آن به 4499 دلار افزایش می‌یابد.

نظر شما پیرامون سرفیس استودیو 2 پلاس مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی