حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یوتیوب ممکن است به‌زودی پخش ویدیو 4K را به اشتراک پریمیوم محدود کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، شبکه‌های اجتماعی

گوگل درحال‌حاضر درحال آزمایش تغییری در اپلیکیشن YouTube است که طی آن، ویدیو های با کیفیت 4K را در دسترس کاربران رایگان قرار نداده و پخش آن را ملزم به داشتن اشتراک یوتیوب پریمیوم می‌کند.

الزام اشتراک یوتیوب پریمیوم برای پخش ویدیو 4K

یوتیوب از سال 2010، سال‌ها قبل از رایج شدن فرمت رزولوشن، از ویدیوهای 4K پشتیبانی می‌کرد و به این سرویس اجازه می‌داد در آینده طرفداران بیشتری را به‌سمت خود جذب کند. در 12 سال پس از آن، ویدیوهای 4K و حتی وضوح‌های بالاتر مانند 8K که در سال 2015 به این پلتفرم معرفی شدند، به‌طور رایگان برای همه طرفداران یوتیوب در دسترس بوده است.

طبق گزارش‌های متعدد در سراسر Reddit طی ماه گذشته، یوتیوب درحال آزمایش تغییری در وضعیت موجود بوده است. برای افرادی که در گروه آزمایشی این شرکت هستند، هنگام انتخاب رزولوشن خاص برای یک ویدیو، اعضای غیرمشترک، واژه «Premium» را در کنار گزینه 4K/2160p می‌بینند.

به زبان ساده، این آزمایش محدودیت جدیدی را برای کاربران رایگان یوتیوب اضافه می‌کند درحالی‌که به‌عنوان یک «منفعت» جدید برای کاربران YouTube Premium می‌باشد. در شرایط کنونی، اشتراک YouTube Premium نمایش تبلیغات را از این پلتفرم حذف کرده و به شما امکان می‌دهد ویدیوها را در پس‌زمینه اندروید پخش کنید و حتی ویدیوها را برای تماشای آفلاین دانلود کنید. این اشتراک همچنین سرویس پخش موسیقی گوگل را در YouTube Music فراهم می‌کند.

الزام اشتراک یوتیوب پریمیوم برای پخش ویدیو 4K

الزام اشتراک یوتیوب پریمیوم برای پخش ویدیو 4K

این اولین باری است که YouTube کیفیت بالاتری از ویدیو مانند 4K را به دارا بودن اشتراک Premium خود محدود می‌کند. از قابلیت از برخی جهات، درواقع یادآور اشتراک Stadia Pro (به‌زودی تعطیل می‌شود) است که به بازیکنان امکان می‌داد بازی‌های Stadia را تا 4K با رنگ‌های HDR و صدای فراگیر 5.1 امتحان کنند.

به‌احتمال‌زیاد، محدودیت جدید بر روی ویدیوهای 4K احتمالاً درابتدا تنها با گروه کوچکی از کاربران برای دریافت بازخورد در مورد این تغییر، آزمایش می‌شود. سبک مشابهی از تغییرات در ماه گذشته اتفاق افتاد، زمانی که یوتیوب آزمایش قرار داد تا 10 تبلیغ غیرقابل رد شدن را در زمان استراحت یک ویدیو انجام داد. بسته به بازخورد دریافت‌شده، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که ویدیوهای 4K را به YouTube Premium محدود نکند.

به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد که این می‌تواند یکی دیگر از نتایج اخیر گوگل باشد که منجر به‌کندی استخدام، کاهش بخش‌ها و تعطیلی کامل برخی از سرویس‌ها شده است. در تئوری، محدود کردن پخش ویدیو با وضوح 4K و بالاتر به YouTube Premium می‌تواند هزینه کاربران رایگان YouTube را کاهش دهد و درعین‌حال مشوق مشترکان جدید را نیز تشویق کند.

نظر شما درباره الزام اشتراک یوتیوب پریمیوم برای پخش ویدیو 4K چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی