حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جریمه ۲۷ میلیون پوندی تیک تاک در انگلیس بخاطر کوتاهی در محافظت از حریم خصوصی کودکان

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، امنیت، شبکه‌های اجتماعی

تیک تاک از جمله شبکات اجتماعی ویدیو محور این روزهاست که هر روزه به محبوبیت آن نیز افزوده می‌شود. از آنجایی که کودکان و نوجوانان، مخاطبین اصلی این شبکه اجتماعی هستند، حساسیت بیشتری نیز روی این پلتفرم وجود دارد. به همین دلیل نیز شاهد جریمه ۲۷ میلیون پوندی تیک تاک در انگلیس بخاطر کوتاهی در محافظت از حریم خصوصی کودکان هستیم. با ترنجی همراه شوید.

جریمه ۲۷ میلیون پوندی تیک تاک در انگلیس بخاطر کوتاهی در محافظت از حریم خصوصی کودکان

پلتفرم ویدیوی کوتاه TikTok، به طور خاصی در میان کاربران جوان‌تر محبوبیت زیادی دارد. از آنجایی که این پلتفرم انتخاب شماره یک کاربران جوان است، پس مسلما مسائل مربوط به حریم خصوصی زیادی درباره آن وجود دارد. به گزارش رویترز، انگلیس ممکن است TikTok را ۲۷ میلیون پوند جریمه کند. تحقیقات قبلی نشان داده است که TikTok احتمالا قوانین حفاظت از داده‌های بریتانیا را نقض کرده است.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که در هنگام استفاده از این پلتفرم اجتماعی توسط کودکان، TikTok از حریم خصوص آنان محافظت نمی‌کند. این تحقیقات نشان داده است که TikTok احتمالا داده‌های کودکان زیر ۱۳ سال را بدون رضایت والدین آن‌ها دریافت پردازش کرده است. این پلتفرم همچنین نتوانسته است تا اطلاعات مناسبی را به صورت شفاف در اختیار کاربران خود قرار دهد.

جریمه ۲۷ میلیون پوندی تیک تاک در انگلیس

در بیانیه‌ای، قانون گذاران انگلیس اعلام کرد که دفتر کمیسر اطلاعات (ICO)، اعلامیه‌ای را به TikTok و TikTok Information Technology UK صادر کرده است. سخنگوی TikTok در بیانیه‌ای ایمیلی گفته است در حالی که ما به نقش ICO ها در حفاظت از حریم خصوصی احترام می‌گذاریم، اما حفظ حریم خصوصی در بریتانیا شرایط سختی داردو ما با نظرات اولیه بیان شده توسط این مرجع مخالفیم و قصد داریم در زمان مناسب به ICO ها پاسخ رسمی دهیم.

دیدگاه موقت ICO این است که TikTok قوانین حفاظت از داده‌های بریتانیا را بین ماه می ۲۰۱۸ و ژوئیه ۲۰۲۲ نقض کرده است. در ژوئیه، کمیته بازرگانی سنای ایالات متحده به تصویب اقدامی رای داد که سن اعطای محافظت‌های ویژه از حریم خصوصی آنلاین به کودکان را به ۱۶ سال افزایش می‌دهد. همچنین این کمیته نسبت به ممنوعیت برخی شرکت‌ها مانند TikTok و Snapchat از هدف تبلیغ قرار دادن کودکان بدون رضایت آن‌ها، رای داد.

دکمه دیسلایک به بخش نظرات تیک تاک افزوده شد

 

با این حال جوانان آمریکایی معتقدند تیک تاک یک شبکه اجتماعی فوق‌العاده مناسب است. علیرغم تلاش بخش‌های مختلف برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها برای استفاده نکردن از TikTok، افراد جوان‌تر کاملا در انتخاب این شبکه اجتماعی سرسختانه رفتار می‌کنند. بر اساس گزارش‌های اخیر، روز به روز جوانان آمریکایی بیشتری از برنامه ویدیو کوتاه TikTok استفاده می‌کنند.

چه مشغول پیدا کردن یک مکان جدید برای صرف ناهار باشید، چه مشغول تماشای یک فیلم، یا حتی مشغول برنامه ریزی برای یک تعطیلات آخر هفته جهت خرید لباس، TikTok به نوعی جانشین موتور جستجوی گوگل در بین جوانان شده است. جنا درنتن، دانشیار بازاریابی در دانشگاه لویولا شیکاگو، گفته است که مصرف‌ کنندگان به رسانه‌های اجتماعی، به ویژه TikTok روی می‌آورند، زیرا معتبرتر هستند.

جریمه ۲۷ میلیون پوندی تیک تاک در انگلیس

به گفته GizChina، وقتی اشلی استورینو ۲۲ ساله به دنبال یک جفت چکمه مشکی جدید یا به دنبال کتابی برای خواندن می‌گردد، TikTok بهترین پیشنهادات را به وی ارائه می‌دهد. او ویدیوها را پشت سر هم تماشا می‌کند و نظرات هر پست را با دقت می‌خواند تا مطمئن شود می‌تواند به محتوای آن اعتماد کند. اگر بگویید که می‌خواهید بهترین کفش را پیدا کنید، نتایج و به اصطلاح فهرست‌ها در گوگل می‌توانند تحت تاثیر تبلیغات یا برندهای خارج از این دسته بندی محصول قرار گیرند. اما در TikTok شما به راحتی نگاه می‌کنید تا بتوانید نظرات واقعی را از دارندگان واقعی یک محصول که بسیار مرتبط‌تر است، دریافت کنید.

استادیار ارتباطات در دانشگاه نوادا، لاس‌وگاس، می‌گوید که بسیاری از ویدئوها کمتر از یک دقیقه طول می‌کشند و کاربران می‌توانند به سرعت از اطلاعات موجو در آن بهره ببرند. از نظر وی، اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok و Instagram به کاربران اجازه می‌دهند تا از طریق نظرات، سوالات و لایک‌ها با سازندگان محتوا تعامل داشته باشند. در واقع این یک فرآیند اجتماعی بسیا مناسب است و مردم رضایت زیادی از آن دارند.

در واقع با وجود تیک تاک دیگر نیازی نیست که متن‌ها را در وب سایت‌ها مرور کنید. این برنامه روشی برای حل انواع مشکلات است به اینترنت متکی هستند. مثلا اینکه شب قرار کجا باید رفت؟ بهتریم محصول یک برند آرایشی کدام است؟ دستور پخت یک سالاد خوب چیست؟ در واقع اکنون بسیاری به جای وارد کردن کلمات کلیدی پرس و جو در موتورهای جستجوی سنتی، به شبکه‌های اجتماعی روی می‌آورید.

جریمه ۲۷ میلیون پوندی تیک تاک در انگلیس

یک زن ۲۶ ساله گفته است که اکنون کمتر از ۳۰ درصد از جستجوهای او در گوگل شامل موارد جدی مانند نقشه‌ها و اخبار است و بیشتر اوقات، وی در TikTok موارد مورد نیازش را جستجو می‌کند. زیرا این شبکه اجتماعی بسیار بهتر کار می‌کند و وی به جای مرور چندین منبع در گوگل، اطلاعات بیشتری از چند ویدیو کوتاه دریافت می‌کند. وی معتقد است که برخلاف گوگل، TikTok تاکید بیشتری بر فوری بودن دارد. در واقع مطالب گوگل جامع‌تر است و نیاز به وقت و زمان بیشتری برای مطالعه دقیق آن‌ها دارد.

آخرین تحقیقات آژانس داده data.ai نشان می‌دهد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، میانگین زمان استفاده ماهانه کاربران TikTok به ۲۳.۶ ساعت رسیده است که برای اولین بار از یوتیوب که ۲۳.۲ ساعت هستند، پیشی گرفته است. علاوه بر این، طبق داده‌های داخلی گوگل، تقریبا ۴۰ درصد از کاربران Gen Z هنگام جستجو در پلتفرم‌های تلفن همراه، به جای سرویس‌های اصلی مانند موتور جستجوی گوگل و نقشه‌ها، از رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok و Instagram استفاده می‌کنند.

مدیران گوگل در کنفرانس فناوری Brainstorm در فورچون در ماه ژوئیه گفتند که ما همیشه و هر لحظه درک می‌کنیم که کاربران جدید اینترنت انتظارات و طرز فکری که ما به آن‌ها عادت کرده‌ایم ندارند. گوگل که تحت نظارت شدید قوانی ضد انحصاری در ایالات متحده و اروپا قرار گرفته است، همچنین به افزایش رقابت در فضای فناوری اشاره کرده است. ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت مادر آلفابت گوگل، در رویدادی در اوایل این ماه گفت که ما سه سال پیش درباره TikTok صحبت نمی‌کردیم اما اکنون این شبکه اجتماعی رقیب اصلی ماست.

جریمه ۲۷ میلیون پوندی تیک تاک در انگلیس

از سوی دیگر نیز، اینستاگرام در بازار رقابت ویدیوهای کوتاه عقب مانده است. بر اساس گزارش‌ها، اینستاگرام چندین ماه است که برای توسعه پروژه ویدئویی کوتاه خود سخت کار کرده است. با این حال، توسعه عملکردهای ویدیوی کوتاه راکد است و اینستاگرام می‌خواهد رقابت را تضعیف کند. Instagram Reels حدود ۱۱ میلیون تولید کننده از آمریکا دارد. اما متاسفانه، تنها حدود ۲۰.۷ درصد از این کاربران هر ماه در این پلتفرم پست می‌گذارند. تعامل بین کاربران Reel طی چهار هفته گذشته ۱۳.۶ درصد کاهش یافته است. در واقع، اکثر کاربران در Reels هیچ تعاملی را نمی‌بینند.

علاوه بر این، کاربران اینستاگرام در مجموع ۱۷.۶ میلیون ساعت در روز را صرف تماشای ویدیوهای کوتاه Reels می‌کنند که کمتر از یک دهم ساعت ۱۹۷.۸ میلیون ساعت در روز برای کاربران TikTok است. یکی از دلایل اصلی این است که اینستاگرام برای جذب تولید کنندگان محتوای مناسب و فقدان محتوای اصلی در Reels با مشکل مواجه شده است. متا برای ترغیب مردم به ایجاد محتوا برای اینستاگرام و فیس بوک، یک میلیارد دلار پاداش برای سازندگان تا پایان سال در نظر گرفته است. سازندگان اینستاگرام Reels تاکنون در مجموع ۱۲۰ میلیون دلار دریافت کرده‌اند. نظر شما درباره جریمه ۲۷ میلیون پوندی تیک تاک در انگلیس بخاطر کوتاهی در محافظت از حریم خصوصی کودکان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

امان از این تیک تاک 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان