در دنیای مدرن امروز، تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک امری بسیار ضروری جهت رشد و بقاء مجموعهها میباشد. تبلیغات پیامکی اولین روش نوین در حوزهی تبلیغات مدرن محسوب میشود. با اینکه طی سالهای گذشته روشهای متعددی جهت تبلیغات مخصوصاً در حوزهی شبکههای اجتماعی، معرفی شده است. اما باز هم تبلیغات پیامکی حرف اول را میزند.
صاحبان کسب و کار همیشه به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود هستند. یکی از آسانترین و صد البته مقرون به صرفهترین روش برای ایجاد این ارتباط ارسال پیامک تبلیغاتی است. تحقیقات نشان میدهد که تقریبا 93% از افراد جامعه دارای تلفن همراه هستند. جالب است بدانید که تنها 72% از این جامعهی آماری دارای گوشی هوشمند هستند. در این میان افرادی هم هستند که علاقهی زیادی به شبکههای اجتماعی ندارند. اما نکته جالب این است که تمامی مردم به پیامک دسترسی دارند و آن را مرتب چک میکنند. شاید به همین دلیل است که بانکها از طریق پیامک با مشتریان خود در ارتباط هستند.
حال که تعریف مختصری از تبلیغات پیامکی مطرح کردیم. به ویژگیها و مزایای این روش تبلیغاتی می پردازیم.
اگر قصد تبلیغات در شبکههای مجازی مانند تلگرام یا اینستاگرام را دارید، باید تیزر و یا بنری جذاب طراحی و تهیه نمایید که هم زمان بر است و هم هزینهی زیادی را باید صرف آن کنید.
در صورتی که برای ارسال پیامک کافیست، یک متن خوب و جذاب داشته باشید. ظرف چند دقیقه میتوانید صدها پیامک برای مخاطبان خود ارسال کنید.
اگر در متن پیامک ارسالی شما لینک و یا شماره تلفن ثبت شده باشد. مخاطب در صورت نیاز خیلی راحت میتواند با کلیک روی لینک و یا شماره با شما ارتباط برقرار کند. این روند کمتر از 10 ثانیه زمانبر خواهد بود.
همان طور که در قسمت ابتدایی مقاله هم گفتیم، این روش تبلیغ بسیار کم هزینه خواهد بود. تنها کافیست که سامانهای را انتخاب کنید که بهترین تعرفه ارسال پیامک را داشته باشد. روش تبلیغات پیامکی تنها روشی است که شما با هر بودجهای قادر خواهید بود که از آن بهرهمند شوید. پس نگران نباشید چرا که نیازی به هزینه خیلی بالا برای این نوع تبلیغات ندارید.
شما به راحتی قادر خواهید بود، شماره شخصی برای ارسال پیامک تعریف کنید. چنانچه شماره اختصاصی خود را داشته باشید، هر گاه پیامکی ارسال کنید، مخاطب شما را میشناسد و سریع پیامک مربوط به مجموعه شما را مطالعه میکند.
با ارسال پیامک تبلیغاتی به دوست داران محیط زیست بپیوندید. طراحی و چاپ تراکت علاوه بر داشتن هزینهی زیاد، باعث مصرف انرژی نیز میگردد. چرا که برای چاپ تراکتها نیاز به مصرف کاغذ داریم. با ارسال پیامک نیازی به هیچ انرژی نیست و هیچ آلودگی برای محیط هم در بر نخواهد داشت.
شما قادر خواهید بود که نتیجه پیامکهای ارسالی خود را در پنل اس ام اس رویت کنید. هنگامی که پیامک انبوه ارسال میکنید، قادر خواهید بود به قسمت پشتیبانی سامانه پیامکی خود وارد شوید و مشاهده کنید که پیامک برای چه شمارههایی ارسال شده است و یا کدام شمارهها خاموش بودند و پیامک شما برگشت خورده است.
بعضی از مجموعهها و شرکتها دارای بانک اطلاعاتی تماس مشتریان خود هستند. اما برخی دیگر این امکان را ندارند. نگران نباشید کافیست با یک شرکت سامانهی پیامکی قرار داد ببندید و از خدمات آن استفاده کنید. یکی از این خدمات بانک اطلاعاتی تماس است که سامانه در اختیار شما قرار میدهد.
پنلهای اس ام اسی پشتیبانی قوی دارند که همواره راهنمای شماست. در تمامی مراحل میتوانید از آنها مشاوره بگیرید و حتی این امکان برای شما فراهم است، که بخواهید خود پشتیبانان برای شما فرآیند ارسال پیامک را انجام دهند.
برای آنکه در کمپین تبلیغات پیامکی خود موفق باشید، باید اول از همه برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. در سایت کندو مقالههایی نوشته شده، که در آنها مفصل در مورد پیامک تبلیغاتی و نکات مهم آن صحبت شده است. اما در این مقاله هم قصد داریم به صورت خلاصه به برخی نکات طلایی بپردازیم.
یادتان باشد که در پیامک تبلیغاتی تنها صلاح، نوشته و متن شماست. هر چقدر این متن جذابتر باشد مشتری بیشتری را جذب میکند. در متون خود حتما از ایموجی استفاده کنید و جالب است بدانید که پیامکهایی که با لحن خودمانی ارسال میشوند، موفقتر هستند.
زمان ارسال پیامک بسیار حائز اهمیت است. به هیچ عنوان در ساعت شلوغ کاری پیامک ارسال نکنید.
همچنین در ساعت استراحت ظهر و یا آخر شب که معمولاً همه خواب هستند.
در متن پیامک خود به مشتری این حس را بدهید که زمان استفاده بسیار محدود است و باید سریع اقدام نمایند.واژههایی مانند:
حتماً با پیامک نظرسنجی با مشتری خود ارتباط مجدد بگیرید و به او این ارزش را بدهید که نظر وی پیرامون خدمات شما برای ادامهی کارتان بسیار مهم و پر اهمیت است. این نظر سنجی میتواند از طریق ارسال رضایت یا عدم آن با اعداد 1 و 2 باشد و همچنین میتوانید در پیامک خود لینکی قرار دهید که مخاطب با کلیک روی آن به نظرسنجی تخصصیتر متصل شود.
در روز تولد مشتری، اعیاد مذهبی مختلف و یا عید نوروز، همچنین شهادتها برای مشتری پیامک تبریک یا تسلیت ارسال کنید و نام تجاری خود را در پیامک ذکر کنید. این کار سبب میشود تا شما در ذهن مخاطب ماندگار شوید.
ارسال پیامک تبلیغاتی جزو اولین روشهای تبلیغی محسوب میشود که نه تنها در گذشته بسیار پر طرفدار بوده است؛ بلکه امروز هم طرفدارن خاص خود را دارد. بسیاری از برندهای معروف در برنامه تبلیغاتی خود بودجهی بسیار زیادی را به صورت سالانه به این نوع تبلیغ اختصاص میدهند. فقط کافیست برنامه ریزی دقیقی برای کمپین خود داشته باشید؛ تا موفق شوید و مشتریان زیادی را جذب کنید.
اتفاقا از مواردی که اشاره کرده اید مهم ترین آن: دریافت عکس العمل سریع از مشتری هستش مثلاً من خودم وقتی تبلیغات پیامکی میاد فورا اول فحش خوارمادر میدم به فرستندهشون بعد هم شماره را بلاک میکنم خلاص.