حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی امنیتی جدید ویندوز ۱۱ از لو رفتن رمزهای عبور شما جلوگیری خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، اخبار، مایکروسافت

ویندوز ۱۱ به عنوان آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت، اکنون در کانون توجهات قرار داد. تقریبا در هر آپدیت شاهد این موضع هستیم که قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار مفیدی به آن افزوده می‌شود. بر اساس اخبار دریافتی، گویا ویژگی امنیتی جدید ویندوز ۱۱ از لو رفتن رمزهای عبور شما جلوگیری خواهد کرد. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی امنیتی جدید ویندوز ۱۱ از لو رفتن رمزهای عبور شما جلوگیری خواهد کرد

از حالا به بعد می‌توانید گذرواژه‌های خود را با ویژگی جدید و پیشرفته محافظت از کاربران در برابر حملات فیشینگ در ویندوز ۱۱ حفظ کنید. مایکروسافت از ابزار جدیدی رونمایی کرده است که می‌گوید به کاربران ویندوز ۱۱ کمک می‌کند تا رمزهای عبور‌های حساس آن‌ها لو نرود. بخشی از آپدیت 22H2 ویندوز ۱۱ که اخیرا منتشر شده است، ویژگی جدیدی برای محافظت از اعمال فیشینگ‌های پیشرفته به همراه دارد.

این قابلیت اکنون به کاربران هشدار می‌دهد که پسوردهای خود را در برخی برنامه‌ها یا وب‌سایت‌هایی که احتمالا ناامن هستند، وارد نکنند. این موضوع حتی شامل برنامه‌های خود مایکروسافت، از جمله برنامه‌هایی مانند Notepad و Microsoft Word می‌شود، زیرا این شرکت تلاش می‌کند مطمئن شود که کاربران همیشه تحت محافظت خواهند بود. بنابراین مایکروسافت با محافظت از رمز عبور‌هایتان، از شما محافظ خواهد کرد.

ویژگی امنیتی جدید ویندوز ۱۱

مایکروسافت در یک پست وبلاگی که عرضه این قابلیت را تایید کرده است، می‌گوید که این ابزار جدید می‌تواند مانع از نوشتن تصادفی رمز عبور کاربرانی شود که  امنیت آن‌ها در معرض خطر قرار گرقته و با این کار، آن‌ها را از خطر هکرها یا کلاهبرداران اینترنتی در امان نگه می‌دارد. این برنامه از پلتفرم حفاظتی SmartScreen این شرکت برای شناسایی رمزهای عبور ذخیره شده استفاده می‌کند و هشداری را نشان می‌دهد که ذخیره رمز عبور خود در این برنامه امن نیست و همچنین توصیه می‌کند که رمز عبور خود را از این حذف کنید.

کاربران باید این ویژگی را حتما روشن کنند، زیرا در حالی که آپدیت 22H2 ویندوز ۱۱ به طور پیش فرض محافظت از فیشینگ را فعال کرده است، اما گزینه‌های محافظت از رمز عبور آن غیرفعال هستند. برای فعال کردن آن، باید به بخش زیر مراجعه کنید:

Start > Settings > Privacy & security > Windows Security > App & browser control > Reputation-based protection settings.

شما به بخش حفاظت از فیشینگ بروید، جایی که گزینه‌هایی با عنوان «Warn me about password reuse» و «Warn me about unsafe password storage» وجود دارد. مایکروسافت همچنین گفته است که مدیران حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند هشدارها را با استفاده از راه حل مدیریت دستگاه تلفن همراه (MDM) مانند Microsoft Intune سفارشی کنند.

ویژگی امنیتی جدید ویندوز ۱۱

این قابلیت یکی از چندین موارد اضافه‌ شده جدید در بخش امنیت است که در آپدیت 22H2 ویندوز ۱۱ در دسترس قرار گرفت و اولین آپدیت مهم این پلتفرم در چند ماه اخیر به شما می‌آید. همچنین این آپدیت شامل بخش Smart App Control است که یک سیستم جدید مجهز به هوش مصنوعی است تا کاربران را از اجرای برنامه‌های مخرب در ویندوز ۱۱ باز دارد.

به گفته وب سایت خبری TechRadar، این ویژگی پیشرفته با استفاده از یک مدل و ابزار هوش مصنوعی که به صورت روزانه آپدیت می‌شود، سطح تهدید ایجاد شده توسط یک فایل اجرایی را ارزیابی کرده و اگر سطح تهدید بالا باشد، برنامه اجازه اجرا نخواهد داشت. به طور جداگانه، کاربران ویندوز ۱۱ از روش‌های حفاظتی جدیدی که برای محافظت در برابر خطرات ناشی از درایورهای آسیب‌ پذیر طراحی شده‌اند، بهره‌مند خواهند شد.

این بخش به دلیل سطح دسترسی مهمی که به هسته ویندوز دارد، یک هدف رایج برای طراحان و توسعه دهندگان بدافزار است. نظر شما کاربران ترنجی درباره ویژگی امنیتی جدید ویندوز ۱۱ که از لو رفتن رمزهای عبور شما جلوگیری خواهد کرد چیست؟ آیا این قابلیت را مفید و کاربردی می‌دانید؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان