حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ملبورن؛ مقصد تحصیلی رویایی در استرالیا

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

استرالیا در سال‌های اخیر و به ویژه در بیش از ده سال اخیر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی جهان به خصوص برای کشورهای در حال توسعه و خاورمیانه‌ای از جمله  ایران گردیده است. از جمله یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی و البته این مورد را باید ذکر کرده که همواره و به ویژه هر سال بیشتر از پارسال، روش مهاجرت تحصیلی به استرالیا نه تنها محبوب‌تر بلکه دارای نرخ بالاتری در موفقیت اخذ پذیرش، صدور ویزا و در کل سرانجام خوب برای پرونده‌های مهاجرتی داشته است.

دلیل این محبوبیت و البته دلیل محدود شدن انتخاب به روش تحصیلی برای اکثر متقاضیان مهاجرت به استرالیا این است که به غیر از کشور کانادا، سیاست بسیاری از مقاصد محبوب مهاجرتی دیگر چه برای تحصیل و چه برای هر روش دیگر مانند مهاجرت کاری و… دیگر مانند سابق نیست. از جمله کشورهای آمریکا و انگلستان که به دلیل سختی بسیار در انواع روش مهاجرتی از جمله روش تحصیلی، مشکل در اعطای ویزا برای ایرانیان، هزینه‌های بسیار بالا و گزاف و بسیاری دلایل دیگر کنار گذاشته شده‌اند. برخی از کشورهای محبوب مهاجرتی دیگر نیز همانند آلمان، اگرچه که از نظر روابط سیاسی با ایران بهتر بوده اما به دلیل بالا رفتن آمار مهاجرت و مخصوصا تعداد پناهندگان از کشورهای جنگ زده به این کشور نیز سخت‌گیری‌های جدید و بیشتری را برای اعطای انواع ویزا اتخاذ کرده است.

بنابراین در کنار کشور کانادا، در سالیان اخیر دو کشور استرالیا و کانادا تبدیل به محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی جهان از جمله برای ایرانیان شده‌اند. حال در این مقاله به صورت تخصصی‌تر صرفا درباره بهترین شهر استرالیا در جهت تحصیل بحث خواهیم کرد و آن هم شهر رویایی ملبورن.

چرا ملبورن بهترین گزینه تحصیل در استرالیاست؟

شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا، بزرگترین، پر جمعیت‌ترین و محبوب‌ترین شهر این ایالت است و از نظر بعد محبوبیت  مهاجرت نیز در کل استرالیا بیشترین محبوبیت را دارد. مساحت شهر ملبورن 9993 کیلومتر مربع بوده که جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر را در خود جای داده است. ملبورن از نظر آب و هوایی بسیار است؛ زمستان‌های ملایمی داشته و تابستان‌هایی معتدل، مرطوب و مایل به گرمی دارد. حداقل 36 درصد از جمعیت 5 میلیونی ملبورن را مهاجران تشکیل می‌دهند.

اگرچه که سیدنی و ملبورن دو رقیب اصلی برای مهاجرت، تحصیل، زندگی و… در استرالیا بوده اما در کل شهر ملبورن به دلایل زیر می‌تواند به عنوان گزینه ارجح برای تحصیل در استرالیا انتخاب گردد:

  • • هر 2 شهر ملبورن و سیدنی تقریبا در هر سال میلادی در لیست 10 شهر برتر دانشجویی قرار می‌گیرند اما همیشه ملبورن در لیست ذکر شده از سیدنی پیشی می‌گیرد. در رده بندی امسال، ملبورن به عنوان ششمین شهر محبوب دانشجویی جهان انتخاب شده است.
  • • شهر ملبورن از امنیت بسیار بالا و خوبی برخوردار است؛ از جمله برای قشر دانشجویان مهاجر که غالبا افراد کم سن و جوان، بدون همراه و در کشوری جدید و غریب هستند. شهر ملبورن در رده‌بندی امن‌ترین شهرهای جهان در سال 2019 رتبه دهم جهانی را از آن خود نمود.
  • • اگرچه که در استرالیا و به ویژه 2 شهر سیدنی و ملبورن به کشور و شهرهایی با قوی‌ترین دانشگاه‌ها و داشتن عالی‌ترین رتبه‌های کشوری و جهانی معروف بوده اما در کل شهر ملبورن با کمی اختلاف، بیشتر از سیدنی و با اختلافی بسیار زیاد از دیگر شهرها برای زندگی دانشجویی و تحصیل محبوبیت دارد. دانشگاه ملبورن که از سوی بسیاری از رتبه‌بندی‌ها دانشگاه رتبه 1 استرالیا بوده در این شهر قرار دارد و همچنین ملبورن میزبان دانشگاه‌های بی نظیر دیگری مانند دانشگاه موناش، دیکین، RMIT، ویکتوریا و… می‌باشد.
  • • اگرچه که میزان درآمد از جمله حقوق مشاغل دانشجویی در شهر سیدنی کمی از ملبورن بالاتر بوده اما به همانقدر نیز هزینه‌های زندگی در سیدنی گرانتر است. در واقع ملبورن یکی از معدود شهرهای بسیار بزرگ و پیشرفته در جهان است که یکی از بهترین توازن‌ها بین هزینه‌های زندگی در برابر حقوق و درآمد را داراست.
  • • شهر ملبورن، لقب پایتخت فرهنگی استرالیا را به خود اختصاص داده که منظور از این اصطلاح، جای دادن فرهنگ‌های گوناگون و رنگارنگ در خود و زندگی فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر با آرامش، شادی و احترام به یکدیگر هست.
  • • از نظر پیشرفت، ساخت و ساز، امکانات و تکنولوژی ملبورن از همه شهرها از جمله سیدنی با اختلاف کمی بالاتر است و از طرف دیگر به دلیل توازن بیشتر بین درآمد و مخارج در ملبورن و وضعیت بهتر تحصیلی می‌توان گفت که عموما ملبورن علاوه بر پیشرفت و تکنولوژی بالاتر، دارای رفاه و زندگی راحت‌تری می‌باشد.
  • همچنین از نظر فراغت، فرصت‌های تفریحی، برگزاری انواع فستیوال، جشن‌های سالانه‌ی ملی و جهانی و رویدادهای مختلف در زمینه هنری، فرهنگی، ورزشی و همچنین کیفیت بهتر زندگی شبانه، ملبورن دارای برتری قابل توجهی نسبت به همه‌ی شهرهای دیگر استرالیا از جمله سیدنی است و بنابراین برای فراغت و تفریح نیز ملبورن برتری دارد.
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات