حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش خطوط تولید آیفون ۱۴ پرو توسط فاکسکان جهت پاسخگویی به تقاضای زیاد این محصول

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

اپل اخیرا از سری آیفون ۱۴ خود رونمایی کرد و طی مراسم معرفی، ۴ مدل مختلف از این خانواده به بازار عرضه شد. اینطور که پیداست، گویا تقاضا برای نسخه‌های پرو بسیار بیشتر است و افزایش خطوط تولید آیفون ۱۴ پرو توسط فاکسکان جهت پاسخگویی به تقاضای زیاد این محصول در دست اجراست. با ترنجی همراه شوید.

افزایش خطوط تولید آیفون ۱۴ پرو توسط فاکسکان جهت پاسخگویی به تقاضای زیاد این محصول

در میان صحبت‌هایی مبنی بر اینکه فاکسکان توانسته است تولید آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را زودتر از حد انتظار در هند آغاز کند، اکنون خبر می‌رسد که در چین این تولید کننده قرارداردی، خطوط مونتاژی را که برای این دو مدل ایجاد کرده بود جدا کرده است تا آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتری بسازد. گویا تقاضا برای مدل‌های پرو گران‌تر در چین از تقاضا برای مدل‌های پایه بیشتر است. به همین دلیل نیز فاکسکان ظرفیت خطوط تولید آیفون ۱۴ را برای ساخت مدل‌های پرو بیشتر در چین تغییر می‌دهد.

افزایش خطوط تولید آیفون ۱۴ پرو توسط فاکسکان

این موضوع مطمئنا نباید برای اپل تعجب آور باشد، زیرا این شرکت سخت تلاش کرد تا مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو را از هم متمایز کند و در راستای این هدف، امسال نسخه‌های پرو با بهره‌مندی از چیپست جدید ۴ نانومتری A16 Bionic که نزدیک به ۱۶ میلیارد ترانزیستور دارند، عرضه شدند. مدل‌های غیر پرو نیز دارای تراشه ۵ نانومتری A15 Bionic هستند که ۱۵ میلیارد ترانزیستور دارند. این تراشه‌ها در سری آیفون ۱۳ سال گذشته نیز استفاده شده بودند. تعداد کمتر ترانزیستور روی تراشه A15 Bionic باعث می‌شود که این قطعه نسبت به تراشه‌های جدید که مدل‌های پرو را تامین می‌کنند، قدرتمندتر و کم مصرف‌تر باشد.

علاوه بر این، آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس دارای سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در پشت دستگاه، در مقایسه با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در مدل‌های ارزان‌تر هستند. پنل‌های OLED مورد استفاده در دستگاه‌های پرو نیز بهتر از پنل‌های مورد استفاده در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس است و نمایشگر گوشی‌های ارزان‌تر، دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتز در مقایسه با ۱۲۰ هرتز نمایشگرهای آیفون ۱۴ پرو است. همین موضوع نیز سبب شده اس تا استقبال از نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ بیشتر باشد.

احتمالا هیجان‌ انگیزترین ویژگی جدید آیفون ۱۴ پرو، مرکز اعلان‌های چندوظیفه‌ای معروف به جزیره پویا است کهتنها در آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس موجود است. دو مدل ارزان‌تر همچنان همان بریدگی قدیمی خود را دارند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که اگرچه هر دو مدل پرو و ​​غیرپرو آیفون ۱۴ با ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شوند، اما مدل‌های پرو گران قیمت‌تر، از نسخه سریع‌تر LPDDR5 در مقایسه با نسخه رم LPDDR4X مدل‌های غیر پرو استفاده می‌کنند.

افزایش خطوط تولید آیفون ۱۴ پرو توسط فاکسکان

طبق گزارش The Statesman، فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس در ۱۱ روز اول پس از رونمایی، در مقایسه با فروش در مدت زمان مشابه سال گذشته دو مدل آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، حدود ۷۱ درصد کاهش یافته است. ۱۱ روز شامل یک هفته پیش سفارش و چهار روز فروش عمومی می‌باشد. همچنین آیفون ۱۴ پلاس به دلیل تاخیر در تولید تا ۷ اکتبر عرضه نمی‌شود.

به گفته PhoneArena، در حالی که فروش سالیانه مدل‌های اصلی آیفون ۱۴ به صورت سالانه کاهش چشمگیری داشته است، اما فروش مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در مقایسه با مدل‌های آیفون ۱۳ پرو نسبت به سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافته است. یعنی بر اساس مبنای همان ۱۱ روز پس از رونمایی از گوشی‌های جدید. این داده‌ها مطابق با اظهاراتی است که در اوایل ماه جاری توسط مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر موسسه TF International ارائه شد. مینگ چی کو معتقد است که آیفون ۱۴ پرو مکس ۳۰ تا ۳۵ درصد از فروش سری آیفون ۱۴ را به خود اختصاص داده است.

کو در اوایل سپتامبر گفته بود که حتی اگر آیفون ۱۴ پلاس بهترین عمر باتری را در بین آیفون‌های تاریخ داشته باشد، انتظار دارد اپل تولید آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را کاهش دهد. کو آنقدر در مورد وضعیت اپل اطلاعات زیادی دارد، که حتی می‌داند تیم کوک، مدیر عامل این شرکت، چه کت و شلواری را در در روز هفته به می‌کند. وی همچنین گفته است که فروش گران‌ترین آیفون ۲۰۲۲، یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس، ۳۰ تا ۳۵ درصد بیشتر از آیفون ۱۴ خواهد بود.

با توجه به قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس، اپل باید از تقاضای بیشتر برای این مدل راضی باشد. در سال آینده، ما می‌توانیم تفاوت بیشتری بین آیفون ۱۵ پرو و ​​گران‌ترین دستگاه آیفون ۲۰۲۳ که طبق شایعات آیفون ۱۵ اولترا نامیده می‌شود، ببینیم. این دستگاه احتمالا دارای باتری بسیار قوی‌تر و چندین ویژگی دوربین انحصاری از جمله دوربین تله فوتو و پریسکوپی، قابلیت فیلمبرداری 8K، نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین سلفی دوگانه و مواردی دیگر است.

در ایالات متحده، در طول دوره پیش‌سفارش، زمان تحویل آیفون ۱۴ پرو مکس ۳۶.۵ روز بوده است که طولانی‌ترین زمان تحویل برای یک محصول اپل در شش سال گذشته است. زمان تحویل، تعداد روزهایی را که بین سفارش دستگاه تا زمانی که محصول به دست کاربر می‌رسد را شامل می‌شود. طولانی شدن این زمان، نشان دهنده تقاضای بسیار بالا برای یک محصول است. نظر شما کاربران ترنجی درباره افزایش خطوط تولید آیفون ۱۴ پرو توسط فاکسکان جهت پاسخگویی به تقاضای زیاد این محصول چیست؟ آیا اپل می‌تواند پاسخگوی نیاز شدید بازار باشد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان