حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

10 گوشی موبایل سامسونگ که ارزش خرید ندارند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بسیاری از افراد گوشی‌بازند و همیشه سعی می‌کنند جدید‌ترین مدل گوشی در برند محبوب خود را خریداری کنند. در مقابل آن‌ها هم افرادی هستند که خرید قسطی موبایل را برای یک‌بار انجام داده و از همان وسیله برای چندین سال استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که امروزه در بازار موبایل، قیمت گوشی‌ها از آن چیزی که به نظر می‌رسد گران‌تر است، برخی افراد مجبور هستند که برای تهیه یکی از آن‌ها حقوق چند ماه خود را بپردازند؛ با این شرایط و با وجود خرج‌های دیگر در زندگی، این موضوع اصلا آسان نیست.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که سری‌های جدید گوشی را پس از ورود به بازار خریداری می‌کنید، قطعا برایتان آن‌چنان فرقی ندارد که آیا خرید آن ارزش دارد یا خیر! چنانچه برخلاف این افراد هستید، بهتر است پیش از خرید قسطی موبایل یا نقد آن، گوشی را از لحاظ فنی بررسی کنید تا ببینید میزان قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده ارزش لازم را دارد یا نه! سامسونگ یکی از کمپانی‌هایی است که به تولید انواع مختلف گوشی‌های اندروید می‌پردازد. ممکن است در این شرکت هم گوشی‌هایی وجود داشته باشند که ارزش خرید نداشته باشند.

 

بهتر است کدام گوشی های سامسونگ را نخریم؟

نظر بسیاری این است که لشکر که بی‌مرگ نمی‌شود! پس یک کمپانی هر چقدر هم که عالی کار کند، باز هم برخی از محصولات آن دارای عیوبی هستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. برخی افراد بیشتر دارایی خود را صرف خرید گوشی سامسونگ می‌کنند؛ بدون اینکه بدانند آن نوعی که قصد خریداری آن را دارند دارای چه مزایا و معایبی است و صرفا بر‌اساس برخی تبلیغات این تصمیم را می‌گیرند.

وقتی بدانید که عیب گوشی سامسونگ در برخی مدل‌ها چیست و چه گوشی‌هایی را می‌توان جایگزین آن‌ها کرد، می‌توانید در این پروسه تصمیم بهتر و به‌صرفه‌تری بگیرید. در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سامسونگ گلکسی A12

برخی از گوشی‌ها پس از گذشت یکی دو سال کارایی خود را از دست می‌دهند و محبوبیت اولیه را ندارند. گلکسی A12 هم آن دسته از موبایل‌هایی است که امکانات اولیه آن پس از گذشت 2 سال کاربرد چندانی ندارد. A12 Nacho هم در این دسته قرار داشته و می‌توان تمامی اطلاعات را برای آن هم تعمیم داد. نمایشگر این 2 مدل بسیار معمولی بوده و ازآنجایی‌که سیستم‌عامل آن اندروید 10 بوده و به‌زودی سیستم عامل 13 وارد بازار می‌شود، می‌توان گفت خرید گوشی سامسونگ در این مدل ارزش چندانی ندارد.

به‌جای این مدل از سامسونگ، می‌توان ردمی نوت 11 را خریداری کرد که نمایشگر صفحه در رده بالا‌تری دارد.

گوشی A02

پرچمدار سامسونگ، مدل‌هایی هستند که تحت عنوان A شناخته می‌شوند. پردازنده موجود در این مدل از سامسونگ در سطح بسیار پایینی بوده و کیفیت پایین دوربین‌های آن حاکی از نداشتن ارزش گوشی برای خرید است. به‌جای خرید این موبایل می‌توان مدل A02S یا شیائومی ردمی 9C و نوکیا G10 را تهیه کرد.

سامسونگ A03

در این نوع از سامسونگ قابلیت‌هایی مانند گلس قوی، حسگر انگشت و پردازنده پر‌قدرت و دیگر امکانات وجود ندارد. با قیمت گوشی موبایل در این مدل می‌توان گلکسی A03s و ردمی 10C را خریداری کرد. یکی دیگر از معایب A03 نبود قابلیت شارژ سریع در آن است.

سامسونگ M12

در کل گفته می‌شود که گوشی‌های سامسونگ سری M برای کشور هند طراحی شده‌اند و اگر موردی از آن‌ها در بازار ایران یافت شود، در‌واقع از قبل یک‌بار باز شده و رام گلوبال روی آن نصب شده است. مشکلی که این دسته از گوشی‌ها دارند، یک چیز سطحی نبوده و عیب آن‌ها تا حدی است که در برخی مواقع نمی‌توان با شماره‌های اضطراری تماس حاصل کرد. سرعت پایین حافظه و پردازنده و نمایشگر در حد معمولی از دیگر معایب گوشی موبایل سامسونگ در این مدل است.

چنانچه قصد خرید قسطی موبایل در این مدل را دارید، بهتر است آن را کنار گذاشته و به سراغ تهیه ردمی نوت 11 بروید.

گلکسی A22

با اینکه این مدل از سامسونگ دارای نمایشگر خوبی است، رزولوشن و وضوح آن در سطح پایینی قرار دارد. گلکسی A22 در سال 2021 تولید شده، اما ارزش آن پس از گذشت یک سال بسیار پایین آمده است. از رقیبان اصلی آن ردمی نوت 11 است که با قیمت برابر به فروش می‌رسد.

گلکسی A32

از آنجایی‌که گلکسی A32 دارای طراحی و ظاهر به نسبت معمولی بوده و پردازنده خوبی ندارد، نیاز نیست برای آن هزینه زیادی را بپردازید. در عوض این گوشی می‌توانید شیائومی در مدل‌های mi 11 lite 5G NE را خریداری کنید. قیمت گوشی موبایل در این مدل‌ها برابر با گلکسی A32 است.

گلکسی A53

این گوشی در مقایسه با مدل‌های دیگر و سیستم‌عامل‌های دیگر، دارای قیمتی است که ارزش ندارد با وجود قابلیت‌های سخت‌افزاری معمولی آن را خریداری کنید. بهتر است به‌جای اینکه برای خرید گلکسی A53، بیش از 10 میلیون پول دهید، با همین مقدار شیائومی 11T را تهیه کنید که کیفیت بسیار بیشتری دارد.

سامسونگ A71

با اینکه بسیاری از افراد هنوز هم طرفدار این مدل از گلکسی سامسونگ هستند، اما اگر قصد دارید از میان این گوشی با گلکسی A52، پوکو F3 و ردمی نوت 10 پرومکس، یک انتخاب داشته باشید بهتر است نام A71 را کنار بگذارید.

گلکسی A72

خرید قسطی موبایل برای این نوع، کار بسیار اشتباهی است که برخی افراد دچار آن می‌شوند؛ چراکه این گوشی با اینکه از ظاهر جذاب و فریبنده‌ای برخوردار است، سیستم‌عامل درونی خوبی ندارد. بدنه پلاستیکی و داشتن پردازنده در سطح معمولی از عواملی است که باعث می‌شوند این گوشی ارزش خرید نداشته باشد. به‌جای این گوشی می‌توان گلکسی S20FE را خریداری کرد.

سامسونگ S21+

گوشی جدید سامسونگ که با این عنوان شناسایی می‌شود و در مقایسه با گلکسی S21 اولترا دارای قیمت بیشتری است، اما سیستم‌عامل ضعیف‌تری دارد.

مای تل و خرید گوشی هایی که ارزش خرید دارند

چنانچه قصد خرید قسطی موبایل به‌صورتی که هیچ واسطه‌ای در بین شما و فروشنده قرار نداشته باشد دارید، می‌توانید گوشی مورد‌نظر خود را از مای تل به شکل مستقیم دریافت کنید. با مراجعه به سایت مای تل می‌توانید بدون استفاده از ضامن و در حداکثر زمان نیم ساعت خرید خود را انجام دهید. معمولا یکی از عیوب خرید گوشی با وجود واسطه این است که قیمت محصول بالا‌تر از حد اصلی آن گفته می‌شود که در این بین، واسطه هم سود ببرد. با خرید مستقیم می‌توانید این سود را برای خود کنید.

شرکت مای تل وارد‌کننده گوشی موبایل و لوازم جانبی آن است که بسیار مقرون به‌صرفه بوده و روی هر محصول گارانتی 18 ماهه برای مشتری در‌نظر گرفته می‌شود. خرید قسطی گوشی موبایل از مای تل با اقساط حداقل 2 ماه و حداکثر 18 ماه است که از هر قسط 2.5 درصد سود گرفته می‌شود. این میزان سود دریافتی توسط این شرکت در مقایسه با رقبا بسیار پایین است. اگر می‌خواهید بخشی از هزینه گوشی را پیش پرداخت کنید، می‌توانید 30 درصد از آن را بپردازید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات