حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرایط ویزای کار مهندسی در آلمان به چه صورت است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

کمبود نیروی متخصص در کشورهای اروپایی به یک مشکل تبدیل شده است. به همین منظور، آنها شرایطی را فراهم کرده‌اند تا بتوانند از دیگر کشورها نیروی کاری جذب کنند. آلمان یکی از کشورهایی است که نیاز به نیروی متخصص دارد. بر اساس آمار منتشر شده، بیش از ۳۰۰ موقعیت شغلی در سرزمین ژرمن‌ها وجود دارد. بنابراین، متقاضیان بسیاری برای کار در آلمان اقدام می‌کنند.

به دلیل امکانات عالی برای کارهای رشته مهندسی، آلمان به عنوان بهشت مهندسان شناخته می‌شود. البته سیستم آموزشی این کشور در رشته‌های مهندسی کیفیت بسیار بالایی دارد که مهندسان درجه یکی تربیت می‌شوند. با این اوصاف، این کشور با کمبود مهندس در بیشتر رشته‌ها روبرو شده است. دولت آلمان تسهیلات ویژه‌ای برای ویزای کار مهندسی تعبیه کرده تا بتواند نیروهای مهندس را جذب کند.

ژرمن‌ها بازار کار قدرتمندی دارد و به دنبال مهندسین سراسر جهان است. آلمان استقبال ویژه‌ای از نیروی انسانی متخصص می‌کند و شرایط مهاجرتی مطلوبی را برای مهندسین فراهم کرده است. لازم به ذکر است، کار مهندسی در آلمان جزو مشاغل پردرآمد شناخته می‌شود. متقاضیان پس از استخدام، از تمامی امکانات رفاهی و اجتماعی آلمان بهره‌مند خواهند شد.

بازار کار مهندسی در آلمان

آلمان کشوری مهاجرپذیر است که امکانات رفاهی مطلوبی برای مهاجران دارد. متقاضیان ویزای مهندسی باید سطح دانش به‌روزی داشته باشند تا بتوانند پروسه مهاجرت را طی کنند. بازار کار آلمان در چند سال اخیر رونق خوبی داشته که تقاضا برای کار در این کشور افزایش پیدا کرده است.

شرکت‌های بزرگ آلمانی به دنبال جذب مهندس متخصص هستند. شرکت‌هایی در حوزه برق، عمران، مکانیک، فناوری اطلاعات (IT)، دیتا ساینتیست و کامپیوتر به نیروی انسانی احتیاج دارند. بیش از ۴۲ هزار موقعیت شغلی مهندسی در سرزمین ژرمن‌ها موجود است.

آلمان یک کشور صنعتی است که نقش پررنگی در این کشور ایفا می‌کند. ژرمن‌ها به دلیل نوآوری‌های فنی باعث پیشرفت خودروسازی، برق و انرژی و زیست پزشکی شده است. به طوری که بسیاری از کشورها برای رشد صنعت خود از امکانات آلمانی‌ها کمک می‌گیرند.

به دلیل پیشرفت‌های صنعتی، تقاضای کار در حوزه مهندسی صنعتی افزایش پیدا کرده است. در کنار جذب نیروی متخصص، ژرمن‌ها تحصیلات آکادمیک باکیفیت و خوبی نیز در حوزه مهندسی دارند.

شرایط ویزای کار مهندسی در آلمان

با توجه به شرایط ژرمن‌ها، ویزای کار مهندسی در آلمان در نظر گرفته شده است. این شرکت نظم اداری فوق‌العاده‌ای دارد. مدیریت صحیح و سیستماتیک آلمانی‌ها باعث شده به یکی از بزرگترین اقتصاد‌های اروپا تبدیل شوند.

آلمان برای مهندسان سه نوع ویزای کار در نظر گرفته است. ویزای جستجوی کار در آلمان، پیشنهاد کاری آلمان و کارت آبی آلمان سه روش مهاجرت کاری هستند. این ویزاها شرایط اقامتی مهندسان را تضمین می‌کند.

ویزای جستجوی کار (جاب سیکر) امکانی است که دولت آلمان یک ویزای کاری به متقاضی می‌دهد. مهندس جویای کار به مدت ۶ ماه فرصت دارد که کار مورد نظر خود را پیدا کند. این افراد باید حداقل مدرک تحصیلی لیسانس را داشته باشند.

ویزای پیشنهاد کار (جاب آفر) توسط کارفرمای آلمانی به متقاضی ارسال می‌شود. این پیشنهاد کاری به صورت دعوت‌نامه است که بر اساس توانایی فرد در رشته مهندسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کارت آبی آلمان یکی از بهترین روش‌های مهاجرت کاری است. مهندسینی که بالای ۴۵ هزار یورو درآمد سالانه دارند می‌توانند تقاضای بلوکارت آلمان را بدهند. متقاضیان با دریافت این کارت قرارداد کاری می‌بندند و به مدت ۴ سال در آلمان اقامت می‌کنند.

مهندسان می‌توانند به همراه خانواده خود به آلمان مهاجرت کنند. خانواده متقاضی ویزای همراه دریافت می‌کنند. گفتنی است، فرزندان این افراد می‌توانند در آلمان تحصیلی کنند. همچنین، تمامی اعضای خانواده تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

برای دریافت ویزای کار مهندسی به کجا مراجعه کنیم؟

مؤسسه مهاجرتی اِلوویزا نخستین شرکت مهاجرتی ایران است که به صورت قانونی امکان مهاجرت کاری مهندسان را فراهم می‌کند. این مؤسسه با سابقه بیش از ۲۰ ساله خود پروسه ویزای کار مهندسی در آلمان را برای ایرانیان انجام می‌دهد. الوویزا دارای مجوز رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. متقاضیان کار مهندسی در آلمان می‌توانند با مشاورین الوویزا به صورت تخصصی مشاوره بگیرند.

هدف مؤسسه کاریابی الوویزا این است که روش‌های مهاجرت به آلمان را به متقاضیان معرفی کند. بنابراین، این شرکت مجوز رسمی شرکت‌های آلمانی را کسب کرده تا شرایط دریافت ویزای کار مهندسان فراهم شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط خدماتی الوویزا، شما می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۶۹۵۹۷۰ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس بگیرید. همچنین، شما می‌توانید از طریق وب‌سایت الوویزا وقت مشاوره با مشاوران الوویزا را ثبت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات