حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک جدید پردازنده Raptor Lake اینتل سرعت بالای پردازش آن را نشان می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینتل، پردازشگرها

در چند وقت اخیر بنچمارک‌های مختلفی از پردازنده نسل بعدی اینتل منتشر شده است که قدرت بالای آن را نشان می‌دهد و همچنین ثابت می‌کند که اینتل برنامه‌های زیادی برای نسل جدید دارد. اما در جدیدترین مورد، گویا بنچمارک جدید پردازنده Raptor Lake اینتل سرعت پردازش بالای آن را نشان می‌دهد. با ترنجی همراه باشید.

بنچمارک جدید پردازنده Raptor Lake اینتل سرعت پردازش بالای آن را نشان می‌دهد

انتشار بنچمارک جدید پردازنده پرچمدار اینتل می‌تواند AMD را نگران کند، اگرچه این بنچمارک همانند Zen 4 نیز به نظر نمی‌رسد، اما پردازنده‌ پرچمدار نسل بعدی اینتل اخیرا در یک بنچمارک رویت شده است و تراشه Raptor Lake آن سرعت خوبی از خود نشان داده است. پردازنده Core i9-13900K در PassMark ظاهر شده و همانطور که Tum_Apisak در توییتر به آن پرداخته است (به گزارش VideoCardz)، این پردازنده در اجرای چهار نمونه تست مختلف رتبه بندی شده است. پردازنده 13900K در عملکرد تک رشته ای امتیاز ۴۸۳۳ (متوسط) را به دست آورد که حدود ۱۵ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود و تقریبا ۱۰ درصد سریع‌تر از نسخه ویژه 12900KS است.

یک عملکرد بسیار چشمگیر که آن را در رتبه‌بندی PassMark اینجا قرار می‌دهد. برای چند رشته‌ای، 13900K به ۵۴۴۳۳ امتیاز رسید که ۳۱ درصد سریع‌تر از 12900K و در واقع ۲۰ درصد سریع‌تر از Ryzen 9 5950X در تست پردازنده PassMark است.  اگرچه ما همیشه باید در مورد بنچمارک‌های فاش شده بسیار محتاط باشیم، اما باز هم، این یک نمایش اولیه خوب است و مطمئنا برخی از انتظارات را در مورد آنچه که پردازنده پرچمدار Raptor Lake ممکن است ارائه دهد افزایش می‌دهد.

بنچمارک جدید پردازنده Raptor Lake

خبرهای امیدوار کننده و نشانه‌هایی از معرفی زود هنگام پردازنده Raptor Lake وجود دارد. بدیهی است که این تنها یک مجموعه بنچمارک کلی است و چهار نمونه تست اجرا شده همانطور که به آن اشاره شد، محدودیت بسیار زیادی برای آنچه که در اینجا ممکن است انتظار داشته باشیم، ایجاد می‌کند.PassMark نیز معیاری نیست که ما مشتاق دیدن آن در افشای اطلاعات جدید باشیم، اما با این وجود، بخشی از معما را در مورد عملکرد کلی 13900K نشان می‌دهد. اما این تمام ماجرا نیست و بسیاری در این زمینه معتقدند که این قطعه سخت‌افزاری ممکن است در هنگام عرضه عملکردی فراتر از این نیز داشته باشد.

در عین حال، نمی‌توان انکار کرد که نوع ارتقای نشان داده شده در اینجا خود مورد بحث است. متاسفانه چیزی که ما هنوز ندیده‌ایم، این است که پردازنده‌های نسل بعدی Ryzen 7000 در PassMark نمایش داده شده‌اند و بدیهی است که بهترین مقایسه ممکن را ارائه می‌دهند. این موضوع کمی عجیب است، زیرا تراشه‌های Zen 4 AMD به زودی در ۲۷ سپتامبر عرضه می‌شوند، ولی پردازنده‌های Raptor Lake اینتل هنوز هم معرفی نشده‌اند. به نظر می‌رسد این افشاگری در همان روزی رخ داده است که Ryzen 7000 برای فروش عرضه شده است و به نظر می رسد یک حرکت حیله گرانه توسط AMD برای اطمینان دادن به کاربران در مورد ضعف این پردازنده است.

بنچمارک جدید پردازنده Raptor Lake

تراشه‌های رپتور لیک تا ماه آینده به فروش نخواهند رسید و ظاهرا اواسط اکتبر یا تقریبا بعد از آن عرضه شوند. این بنچمارک‌ها که اکنون فاش شده‌اند، می‌توانند جرقه امیدی باشند که تصور کنیم این پردازنده در تاریخی زودتر از شایعات گفته شده، یعنی در اکتبر عرضه شوند. اید منتظر ماند و دید، اما حداقل به باید این نکته اشاره کرد که پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل از زمان‌ بندی عرضه شایعه شده‌ خود به تعویق نخواهند افتاد.

به گفته TechRadar، ما از قبل می‌دانیم که کلاک پردازنده 13900K می‌تواند تا ۵.۸ گیگاهرتز (به طور مختصر) افزایش یابد و تراشه بعدی آن یعنی احتمالا 13900KS، دوباره به عنوان یک نسخه ویژه و با قدرتی بالاتر از پرچمدار فعلی عرضه خواهد شد و قرار است کلاک پردازشی آن تا ۶ گیگاهرتز افزایش یابد، اینتل اخیرا به کاربران اطلاع رسانی کرده است و دوباره عملکرد سهام این شرکت، یک وضعیت مثبت و مناسب به خود خواهد کرد.

پس مطمئنا Raptor Lake به طرز چشمگیری در حال تولید است، اما Zen 4 AMD نیز عملکردی قدرتمند دارد و پرچمدار نسل بعدی Ryzen 7950X، در حال حاضر رکوردهای جهانی را در برخی از بنچمارک‌ها شکسته است که در آن برای کسب بهترین عملکردها از نیتروژن مایع استفاده شده است و با این حال 7950X با کلاک استاندارد فعالیت داشته است. نظر شما کاربران ترنجی درباره بنچمارک جدید پردازنده Raptor Lake اینتل که سرعت پردازش بالای آن را نشان می‌دهد، چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان