حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون های ساخت هند تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵٪ کل تولید خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

بله درست خواندید، تا سال ۲۰۲۵ از هر ۴ آیفون تولید شده ۱ دستگاه در هند ساخته خواهد شد. آیفون های ساخت هند در حال حاضر شمار قابل توجهی دارند و به تازگی مدل‌های کاملا به‌روز هم در این کشور پرچمعیت آسیایی در حال تولید است.

آیفون های ساخت هند

محصولات اپل تقریبا به طور انحصاری در چین ساخته می شوند، اما این شرکت به دنبال تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود است. همه‌گیری این برنامه‌ها را کند کرد، اما اکنون دوباره به آغاز شده است.

رویترز گزارشی از تحلیلگران J.P. Morgan را نقل می کند که ادعا دارد اپل می خواهد تا سال 2025 حدود 25 درصد از تولید جهانی آیفون را به هند منتقل کند. در حال حاضر این کسر حدود 5 درصد است.

این گزارش فقط برای آیفون ها نیست، بلکه همچنین ادعا می کند که تولید حدود 25٪ از تمام محصولات اپل که شامل iPad، Apple Watch، AirPods و Mac می شود، تا سال 2025 به خارج از چین منتقل خواهند شد. تعداد فعلی برای آنها نیز حدود 5٪ است.

اپل از سال 2017 شروع به ساخت آیفون در هند کرده است. این کار با SE نسل اول آغاز شد و گوشی‌های ساخته شده فقط برای بازار هند بودند. با این حال، از آن زمان مدل های جدیدی (از جمله آیفون 13) را اضافه کرده و صادرات آیفون های ساخت هند را آغاز کرده است.

انتظار می رود فاکسکان در هفته های آینده ساخت آیفون 14 ساده را در هند آغاز کند. این یک بازه زمانی بسیار کوتاهتر از حد معمول است، به عنوان مثال تولید آیفون 13 در هند از اوایل امسال آغاز شد.

تامین‌کننده‌های تایوانی مانند Hon Hai و Pegatron نقش کلیدی در نقل مکان به هند دارند. در میان‌مدت تا بلندمدت، ما انتظار داریم که اپل تامین‌کنندگان داخلی هند را واجد شرایط کند.

شرکت‌های محلی نیز خواهان بخشی از این اقدام هستند، بلومبرگ اخیرا گزارش داد که گروه هندی تاتا در حال مذاکره با Wistron برای سرمایه‌گذاری مشترک برای مونتاژ آیفون‌ها بوده است. برای یادآوری باید بگویم که Wistron شرکتی بود که ساخت آیفون SE را در هند در سال 2017 آغاز کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون‌های ساخت هند بیشتری هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)