حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین زمان برای ترید در فارکس به وقت تهران | ساعت کار بازار فارکس

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بسیاری از افراد تازه کاری که وارد فارکس شده اند، تصور می‌کنند که چون بازار 24 ساعته فعال است، می‌توان بهترین روش برای انجام معاملات زیادی باشد که بتواند آنها را به سرعت به سود دهی برساند. اما احتمالاً کمی بعد از اینکه بیشتر با فارکس آشنا بشوند و سیشن های معاملاتی را بهتر بشناسند. خواهند فهمید که در هر ساعت، بازار رفتار خاصی روی یک جفت ارز نشان می‌دهد. بنابراین به دنبال بهترین زمان برای ترید در فارکس می‌گردند. اگر می‌خواهید این مبحث برای شما بیشتر باز شود، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سیشن معاملاتی چیست و چه رابطه ای با استراتژی دارد؟

یک نکته جالب که تریدرهای تازه کار در دام آن می‌افتند این است که مثلاً استراتژی خود را در طول شبانه روز چک می‌کنند یا هرساعتی از روز که می‌خواهند شروع به معامله کردن می‌کنند. اینکار کاملاً اشتباه است. بهتر است بدانید که هر استراتژی را باید برای یک جفت ارز و معامله در یک سیشن معاملاتی طراحی کرد. زیرا هر ارز در سیشن های معاملاتی، رفتار متفاوتی دارد. مثلاً دلار، یورو و حتی طلا در هنگام بازار لندن و نیویورک بیشترین نقدینگی و حرکت را در خود می‌بینند، آما زمانی که بازار توکیو و سیدنی باز می‌شود، این جفت ارزهای ذکر شده به شدت با افت حرکت و تغییر رفتار مواجه خواهند شد. حالا اگر سوالتان این است که سیشن معاملاتی چیست بهتر است ابتدا کمی آن را توضیح دهیم.

همانطور که میدانید بازار فارکس به صورت 24 ساعت در 5 روز هفته باز است. اما این 24 ساعته بودن چطور اتفاق می‌افتد. در نیمه شب به وقت ما که خورشید در نیم کره شرقی کره زمین طلوع کرده است. صبح در آن قسمت آغاز شده، پس بازارهای سیدنی و توکیو فعالیت خودشان را در فارکس آغاز می‌کنند. حجم معاملاتی آنها البته آنقدر بالا نیست و معامله گران اصلی فارکس که همان بازیگران بزرگ هستند، هنوز وارد بازار نشده اند.

همینطور که روز ادامه می‌یابد و نزدیکی پایان زمان کاری در توکیو و سیدنی بازار لندن در محدوده ساعت 10:30 به وقت ایران باز می‌شود و حجم پول فراوانی را وارد بازار می‌کند. اینجاست که کار اصلی بازار آغاز می‌شود تا به ساعت 16:30 می‌رسیم. زمانی که بازار نیویورک نیز باز شده و با سیشن لندن تلفیق می‌شود. بالاترین حجم نقدینگی در بازار را در این لحظه شاهد خواهید بود.

به دلیل اینکه حجم پول و تصمیم گیری اصلی برای اقتصاد جهان بخصوص بحث دلار در سیشن معاملاتی نیویورک اتفاق می‌افتد. بسیاری از معامله گران، باز شدن بازار نیویورک را بهترین زمان برای ترید کردن در فارکس میدانند. به جدول ساعت سیشن های معاملاتی مختلف که در زیر آمده است دقت کنید:

  • • سیدنی – شروع به کار 10pm و پایان کار (UTC 07am)
  • • توکیو – شروع به کار 12am و پایان کار (UTC 09am)
  • • لندن – شروع به کار 8am و پایان کار (UTC 05pm)
  • • نیویورک – شروع به کار 1pm و پایان کار (UTC 10pm)

 

به این دلیل که معاملات در بازار فارکس با توجه به خرید و فروش جفت‌های ارزی پیش می‌رود، ساعات شروع به کار هر کدام از بانک‌های کشورهای مختلف بر این فرآیند تاثیر مستقیم دارد. این بانک‌ها با اعلام نرخ ارز کشور در طی دوره‌های زمانی مختلف بر روند معاملات در بازار فارکس تاثیر می‌گذارند. از سوی دیگر این بازار اغلب اوقات حجم بالایی از معاملات را تجربه می‌کند چرا که معامله گران در جستجوی کسب سود بیشتر در نتیجه اخبار منتشر شده از این بازار هستند. با در نظر گرفتن این مطلب که قرار است اقدام به خرید یا فروش ارز کدام کشور کنیم، و با در دست داشتن اطلاعاتی نظیر جدول زمان بندی شروع به کار بازار و ارزش ارز آن کشور می‌توان معاملات خود را به سود قابل توجهی رساند.

بهترین ساعت برای ترید کردن در فارکس

بهترین ساعت برای ترید کردن در فارکس قطعاً به استراتژی خودتان بستگی دارد و اینکه می‌خواهید روی چه جفت ارزی کار کنید. اما اگر بخواهیم واقعیت امر را بررسی کنیم. بهترین ساعت ترید در فارکس زمانی است که بازار لندن باز می‌شود. این ساعت هم به لحاظ حجم بازار هم به لحاظ زمانی برای ما ایران وقت خوبی است تا به ترید کردن بپردازیم.

در سیشن معاملاتی لندن بیشتر جفت ارزهای اصلی و همچنین طلا و سایر کامیودیتی ها مسیر اصلی حرکت خود را تعیین می‌کنند. اما برخی نیز به هم پوشانی‌های بازار توجه می‌کنند و سعی دارند تا در این زمان به ترید کردن بپردازند. بیایید باهم نگاهی به همپوشانی‌ها بی اندازیم:

هم پوشانی لندن و نیویورک:

مهم‌ترین همپوشانی روز بین بازار لندن و نیویورک رقم می‌خورد. گفته می‌شود که حدود 70 % از کل معاملات بازار در همین بخش از روز رخ می‌دهد و این همپوشانی برای معامله گران یورو و دلار یک زمان طلایی به حساب می‌آید.

همپوشانی سیدنی و توکیو:

این همپوشانی به اندازه لندن و نیویورک روی بازار تاثیر نمی‌گذارد اما تریدرهای حرفه ای که بخصوص در آسیا زندگی می‌کنند، این هم پوشانی را بهترین زمان برای ترید کردن روی جفت ارز EUR/JPY میدانند.

همپوشانی لندن و توکیو:

این همپوشانی یک زمان بسیار کوتاه است. در اواخر بازار توکیو، کم کم بازار لندن باز می‌شود. اما هنوز معامله گران امریکایی بیدار نشده اند. پس تاثیر این همپوشانی آنقدر زیاد نیست اما بازهم می‌توان از آن به عنوان یک تایم مهم معاملاتی استفاده کرد.

بهترین زمان برای ترید در باینری آپشن

خب همانطور که میدانید بازار باینری اپشن کاملاً یک چیز متفاوت است. البته نه اینکه چارت شما با فارکس فرق کند. بلکه مدل معامله، قوانین و نحوه کار در ان کاملاً یک چیز دیگر است. پس ساعات مهم معاملاتی ان نیز می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اگر بخواهم از تجربه شخصی خودم بگوییم. شاید بهتر است به این نکته اشاره کنم که ترید کردن در بازار باینری آپشن بیشتر در زمان آرامش بازار موفقیت آمیز خواهد بود. زیرا معاملات باینری آپشن در واقع معاملات زمان محوری است.

شما باید پیشبینی هایی براساس زمان‌های معمولاً کوتاه داشته باشید. پس قطعاً علاقه ندارید که نوسانات جزئی بازار به شما آسیب برساند. بنابراین سعی کنید که از ساعات پرتنش بازار فقط یک بیننده باشید. بخصوص لحظاتی که بازارها بازگشایی می‌شوند. آسیبی که نوسانات بازار به یک معامله گر باینری اپشن میزند به مراتب بیشتر است. پس سعی کنید معاملات خود را به ساعات کم نوسان منتقل کنید تا از این نوسانات در امان باشید.

تاثیر ساعات معاملاتی بر تریدهای شما

یک نکته مهم در معاملات فارکس این موضوع است که اخبار می‌تواند به شدت در کوتاه مدت و بلند مدت، روند حرکتی یک ارز را بهم بریزد. پس همه معامله گران میدانند که حداقل 10 دقیقه قبل و بعد از خبر، بهتر است که هیچ معامله ای انجام ندهند. بخصوص زمانی که قرار است مثلاً بانک مرکزی آمریکا اخبار و آمار مهمی را منتشر کند. معمولاً چنین خبرهایی، شوک‌های شدید و لحظه ای را با خود به همراه دارد. پس ترید کردن در زمان‌هایی که سیشن های معاملاتی قوی فعال هستند نیز چالش‌های خاص خودش را دارد که باید مد نظر شما قرار بگیرد.

ساعت تابستانی و زمستانی

نکته کوتاه و مهمی که درباره ساعت باز و بستن شدن بازار فارکس به وقت ایران وجود دارد این است که ساعت تابستانی و ساعت زمستانی در تمام جهان با کمی اختلاف عقب و جلو می‌شود. در ایران ساعت تابستانی اول سال جدید به جلو کشیده می‌شود و ابتدای پاییز دوباره سرجای خود بر می‌گردد. در اروپا و امریکا هم این مسئله مرسوم است. به همین دلیل چون هماهنگ شدن این ساعت‌ها 20-30 روزی بین ایران و سایر نقاط جهان اختلاف وجود دارد. ممکن است در اون مقطع مثلاً ببنید که بازار لندن بجای ساعت 11:30 در ساعت 10:30 باز می‌شود که این امر یک مسئله عادی است ولی توجه به آن لازم است.

نتیجه

بهترین زمان برای ترید در فارکس همانطور که گفتیم به استراتژی معاملاتی و جفت ارزی که انتخاب می‌کنید بر می‌گردد. اما با توجه به اینکه ما در ایران حضور داریم و همچنین بهترین ساعت‌های معاملاتی جهان، همان شروع ترید کردن هم زمان با بازار لندن و ادامه آن در سیشن معاملاتی نیویورک می‌تواند بهترین ساعت ترید در فارکس باشد. اما همانطور که گفتیم در چنین زمان‌هایی است که بانک‌های مرکزی شاخص‌های اقتصادی و اخبار مهم را منتشر می‌کنند. پس همیشه زمان خبرها را برای خود یادداشت کنید و سعی کنید تا چند دقیقه قبل و بعد از خبرهای مهم، هیچگونه فعالیتی در بازار نداشته باشید تا دچار احساسات لحظه ای ناشی از انتشار خبر در بازار نشوید. اگر هم به ترید معاملات باینری اپشن مشغول هستد. حتماً دوست دارید که نوسانات برایتان مشکل ایجاد نکند، پس استراتژی زمانی خود را بهتر است تغییر دهید و در سیشن هایی ترید کنید که نوسانات کمتری در آن وجود دارد.

منبع: بهترین ساعت بازار فارکس به وقت ایران چه زمانی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات