حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حفظ محیط زیست با کمک جدیدترین فناوری هوش مصنوعی داهوا

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

داهوا با ارائه‌ی یک راه حل مدیریت با کمک هوش مصنوعی به حفاظت از تنوع زیستی آبزیان دریاچه‌ای در چین کمک کرده است. گونه های آبزی مانند اره ماهی که سال ها پیش ناپدید شده بودند اکنون با کمک دوربین داهوا به این دریاچه بازگشته اند. در ابتدای سال 2022، شرکت داهوا با ارائه یک راه حل هوشمند مدیریتی برای ماهیگیری های غیرقانونی توانست به محیط زیست کمک بزرگی کند.

داهوا همیشه در بکار بردن هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته خود چند قدم از رقبای خود جلو بوده است. برای دنبال کردن اخبار مربوط به هوش مصنوعی شرکت داهوا می توانید به صفحه داهوا در دوربین مارکت مراجعه کنید. با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی جلوگیری داهوا از فاجعه‌ی انقراض گونه های آبزی بپردازیم.

دوربین مداربسته داهوا از چه خطر زیستی‌ای جلوگیری کرد؟

دریاچه دانگتینگ دومین دریاچه بزرگ آب شیرین جهان محسوب می شود و سطح بسیار وسیع و خط ساحلی طولانی را دارد و آب و هوای آن نیز برای وجود پرسنل محافظتی و گشت زنی شبانه روزی مناسب نمی باشد و این عوامل باعث افزایش ماهیگیری غیرقانونی در این منطقه شده بود. برای حفظ گونه های زیستی ابزی در این دریاچه، طرح سیاست ملی “ممنوعیت ده ساله ماهی گیری” برای این رودخانه در نظر گرفته شده است.

با گذر زمان ماهیگیران قدیمی این رودخانه خود به ماهی گیران گشت زنی تبدیل شدند تا از محیط آبی دریاچه چه در روز و چه در شب محافظت کنند. به لطف تلاش های بی وقفه این ماهی گیران و همچنین کمک های دولتی گونه های آبزیانی که خطر انقراض آنها را تهدید می کرد اکنون در حال احیا و بهبود هستند. با بهبود زندگی گونه های آبزیان، گاهی ماهیگیری غیرقانونی در این منطقه مشاهده میشد. در این زمان، هوش مصنوعی به کار رفته در دوربین مداربسته داهوا به اجرای دقیق و هرچه بهتر طرح جلوگیری از ماهیگیری غیرقانونی کمک کرده است.

دوربین داهوا چه ویژگی هایی دارد؟

در این قسمت به چند مورد از ویژگی های نسل جدید دوربین های داهوا که در مسیر حفظ گونه های زیستی مفید هستند اشاره می کنیم:

  • • دید در شب رنگی در تاریکی مطلق: اولین ویژگی از دوربین های داهوا که در مسیر حفظ گونه های آبزی این دریاچه بسیار تاثیرگذار بوده است، دید در شب رنگی می باشد. دوربین های داهوا قادر هستند تا در تاریکی مطلق که حتی چشم انسان قادر به دیدن نیست، تصاویر رنگی ثبت کند. این دستگاه ها با دریافت حداقل نور مورد نیاز می توانند تصاویر سیاه و سفید در طول شب را به تصاویر تمام رنگی تبدیل کنند.
  • • هوش مصنوعی تشخیص حرکت: جدیدترین هوش مصنوعی بکار رفته در دوربین های داهوا می تواند حرکت های هدف را از غیر هدف تشخیص دهد. به عنوان مثال این دوربین ها می تواند حرکت گربه را از حرکت سارق تشخیص دهد و زمانی که سارقی را شناسایی کرد اعلان هشدار را برای کاربر ارسال کند.
  • • هوش مصنوعی تشخیص دما: دوربین داهوا با تشخیص حرارت و دما مناطق اطراف قادر است تا حرارت غیرعادی را تشخیص دهد. این ویژگی نیز در حفظ گونه های زیستی بسیار تاثیرگذار و مفید است.

راه حل هوشمند مدیریت ماهیگیری داهوا

همانطور که انتظار می رود ماهیگیری غیرقانونی معمولا در طول مدت شب اتفاق می افتد، درست زمانی که قایق های ماهیگیری کوچک به راحتی قابل شناسایی نیستند و همین امر باعث می شود تا نیرو های محافظتی دریاچه نتوانند به موقع اقدامی کنند. دوربین های داهوا از هوش مصنوعی برای جلوگیری از ماهیگیری غیرقانونی استفاده می کنند و با هشدار های زودهنگام و به موقع، وجود کشتی های ماهیگیری غیرقانونی را به نیروی محافظتی اطلاع می دهد.

در طی 9 ماه گذشته، این سیستم بیش از 150 فعالیت ماهیگیری غیرقانونی را تشخیص داده و در جلوگیری از آنها موثر بوده است. همچنین با استفاده از هوش مصنوعی داهوا، هزینه های محافظت از منابع آبی منطقه تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است و علاوه بر این، این سیستم به حفظ رشد طبیعی ماهی ها و سایر منابع آبی ساکن در دریاچه دانگتینگ و همچنین رودخانه یانگ تسه کمک بسیاری کرده است.

دوربین های داهوا در تاریکی مطلق شب می توانند مکان های یک کشتی ماهیگیری غیرقانونی را تشخیص دهند و حتی جهت کشتی و محیط اطراف آن را مورد بررسی قرار دهند و مسیر حرکت کشتی را پیشبینی کنند. قابلیت هوش مصنوعی دوربین های حرارتی نیز در مسیر تشخیص حرکت کشتی موثر هستند. همچنین این دوربین ها به نیرو های محافظتی کمک می کنند تا ناهنجاری های روی سطح آب مانند: استخراج غیرقانونی شن و ماسه، زبانه های شناور، آلودگی بیش از حد آب و… شناسایی شوند. این دوربین ها کمک قابل توجهی به کاهش نیروی انسانی مورد نیاز برای گشت زنی های شبانه دریاچه کردند. با کمک مدیریت دوربین های داهوا، نیرو های محافظتی می توانند به صورت لحظه ای مناطق مهم دریاچه را مورد بررسی قرار دهند و از منابع آبی محافظت کنند.

سخن پایانی دوربین مارکت

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، داهوا یکی از شرکت های تجهیزات امنیتی است که همیشه هوش مصنوعی بکار رفته در محصولاتش مورد بررسی بسیاری از رسانه ها قرار می گیرد. داهوا همواره درتلاش است تا با تولید تجهیزات امنیتی هوشمندتر مانند دوربین های مداربسته هوشمند به نیروی های انسانی کمک کند. برای بررسی جزئی تر ویژگی های دوربین ها و دیگر محصولات داهوا می توانید به سایت دوربین مارکت مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات