حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بالا ببریم؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

همه کسب‌وکارها دوست دارند که نام سایت خود را در صفحه اول نتایج جستجو ببینند، اما دلیل این کار چیست؟ فقط 4 درصد کاربران، زمانی که به دنبال سوال خود می‌گردند تا صفحه دوم نتایج جستجو به دنبال جواب می‌گردند. این یعنی 96 درصد کاربران فقط صفحه اول گوگل را می‌بینند و نه چیز دیگری! 50 درصد همان 96 درصد فقط سه لینک اول را کلیک می‌کنند. دلیل علاقه بالای بیزینس‌ها برای بودن در صفحه اول نتایج جستجو همین است. اما یک مانع یا به نوعی یک سوال همیشه در مقابل کسب‌وکار ها بوده است که چگونه می‌توان به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل رسید؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا مسائلی که شما را از رسیدن به صفحه یک گوگل باز می‌دارند را با هم بررسی کنیم.

چرا کسب رتبه بالا در نتایج جستجو مهم است؟

بدون رتبه خوب در گوگل، هیچکسی شما را نمی‌بیند، پس هیچ ترافیکی هم برای سایت شما ایجاد نمی‌شود! وقتی سایت ترافیک نداشته باشد، یعنی نه مشتری در کار است و نه فروش! سایت‌هایی که رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند، اکثر کاربران را به سایت خود هدایت می‌کنند و کاربران از آن‌ها برای خرید و یا مطالعه استفاده می‌کنند. اگر سایت شما جزء سایت‌های حاضر در صفحه یک گوگل نیست، بهتر است سریعاً استراتژی‌های خود را تغییر دهید و با سفارش پروژه سئو، خود را به صفحه اول نتایج جستجو برسانید.

در سئو یک جوک بسیار معروف وجود دارد با مضمون این که “اگر می‌خواهید چیزی را جایی قایم کنید که کسی نتواند آن را پیدا کند، بهتر است آن را در صفحه دوم نتایج جستجو قرار دهید”. این جوک که به نوعی یک حقیقت و فکت است، به ما این سیگنال را می‌دهد که تا زمانی که در نتایج مختلف جستجو به صفحه و حتی رتبه یک نرسیده‌ایم، باید به سئو کردن سایت ادامه دهیم! سئو مطمئن‌ترین روش برای رسیدن به رتبه‌های برتر است!

سایت خود را از اولین تا آخرین صفحه بررسی کنید!

اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی سئو تکنیکال سایت است. تمام صفحات سایت را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا صفحات سایت مشکل جدی دارند یا خیر. برای آسان‌تر کردن این پروسه می‌توانید از اطلاعات سرچ کنسول سایت نیز بهره ببرید. حتماً صفحاتی در سایت شما وجود دارند که یک زمانی کاربران زیادی را به سایت شما هدایت می‌کردند، اما الان میزان ترافیک دریافتی آن صفحات از طریق جستجوی ارگانیک افت کرده است. این صفحات مهم‌ترین بخش کاری شما هستند. باید ببینید چه مسائلی باعث شده است که صفحه شما رتبه خود را از دست بدهد. صفحات برتر در آن دسته بندی را بررسی کنید و ببینید که آن صفحات برتر با استفاده از چه ویژگی‌هایی توانسته‌اند جایگاه برتر از شما بگیرند!

در کنار این صفحات پربازدید، صفحات دیگری نیز وجود دارند که تعداد ایمپرشن(تعداد دفعاتی که در نتایج جستجو به نمایش درآمده است) بسیار بالایی دارند اما نرخ کلیک(تعداد دفعاتی که لینک شما توسط کاربران کلیک شده است) آن‌ها بسیار پایین‌تر از تعداد ایمپرشن است. این همخوان نبودن تعداد ایمپرشن و کلیک به شما نشان می‌دهد که صفحه مذکور قابلیت کسب رتبه‌های برتر را دارد اما همچنان یک سری ویژگی‌هایی که صفحات برتر دارند را ندارد! پس با بررسی صفحات برتر(در واقع رقبای شما) می‌توانید صفحات خود را ویرایش کنید و رتبه‌های برتر را دوباره از آن خود کنید.

سرعت سایت خود را بررسی کنید!

سرعت سایت و نحوه عملکرد آن یکی از سه فاکتور مهم و اساسی گوگل برای دسته بندی سایت‌ها در نتایج جستجو است. اگر سایت شما از سرعت بالایی برخوردار نیست، جای تعجبی ندارد که تا کنون نتوانسته‌اید سایت خود را در بین رتبه‌های برتر صفحه نتایج جستجوی گوگل ببینید! با بررسی سرعت و نحوه عملکرد سایت خود می‌توانید متوجه شوید که آیا در این بخش مشکلی وجود دارد یا خیر. با رفع ایرادات و پایین آوردن و به حداقل رساندن مشکلات می‌توانید سرعت سایت خود را بالاتر ببرید تا بتوانید یکی دیگر از فاکتورهای کسب رتبه برتر را به دست بیاورید. البته بررسی سرعت سایت و بهینه سازی آن یک کار تخصصی است و ممکن است که شما دانش این کار را نداشته باشید که ایرادی هم ندارد، شما با سفارش سئو سایت می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای بخواهید تا به شما در این زمینه کمک کنند.

عملکرد سایت خود را در دستگاه‌های مختلف بررسی کنید!

عملکرد سایت خود را تبلت، کامپیوتر و تلفن‌های همراه بررسی کنید. امروزه بیش از 50 درصد جستجوها با تلفن‌های همراه انجام می‌شود. این آمار در ماه آگوست 2022 ثبت شده است. با نگاهی دقیق‌تر به این آمار می‌توانیم به راحتی متوجه میزان رشد استفاده از موبایل برای وب گردی بشویم. با این رشد قابل توجه در سال 2022 طبیعی است که گوگل و دیگر موتورهای جستجو، همیشه سایت‌هایی را در صدر نتایج جستجو قرار دهند که با دستگاه‌های مختلف مانند موبایل و تبلت سازگار هستند. اکثر سایت‌هایی که در صفحه یک نتایج گوگل حاضر هستند، سایت‌های سازگار با دستگاه‌های مختلف هستند و این نشان می‌دهد که اگر شما هر چه سریع‌تر این ایراد را رفع نکنید، مشتریان بیشتری از دست خواهید داد.

مشکلات بخش های مختلف را رفع کنید!

گاهی اوقات آنقدر به دنبال راه حل‌های پیچیده می‌گردیم که جواب‌های ساده را از یاد می‌بریم. ممکن است سایت شما هیچ کدام از ایرادات ذکر شده را نداشته باشد، ولی همچنان رتبه جالبی در نتایج جستجو نداشته باشید. در این زمان لازم که تمرکز بیشتری را بر سئوی داخلی اختصاص دهید. اما در سئوی داخلی، چه بخش‌هایی ممکن است ایراداتی داشته باشند که مانع رتبه گرفتن صفحات شوند؟

عنوان صفحات

عنوان صفحات سایت از مهم‌ترین بخش هر صفحه است! شاید شما هم از اهمیت این موضوع با خبر باشید، اما آیا تلاشی برای انتخاب عنوان‌ جذاب برای صفحات خود می‌کنید؟ اگر جواب شما بله است و همچنان رتبه بالایی در نتایج جستجو ندارید، بهتر است پلن و استراتژی‌های خود را در انتخاب عنوان کمی تغییر دهید. خود را در قامت یک کاربر تصور کنید، نه یک نویسنده محتوا! سپس با خود بگویید که اگر من می‌خواستم در مورد محتوای نوشته شده در اینترنت جستجو کنم، از چه عباراتی استفاده می‌کردم؟ بعد از این کار، شما چند موضوع مختلف دارید که همه آن‌ها به محتوای شما ختم می‌شود. با ترکیب آن‌ها یک موضوع جامع و جذاب انتخاب کنید تا شاهد رشد ورودی و ترافیک به سایت خود باشید.

آپدیت مستمر محتوا

گوگل یک موتور جستجوی بسیار پیشرفته است و تمامی فعالیت‌های سایت شما را می‌بیند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که موضوعی را جستجو کنید و لینک یک صفحه باشد که تاریخ انتشار حتی به قبل از 2015 برگردد. آیا این صفحه به مدت 7 سال لینک یک بوده است؟ این اتفاق ممکن نیست! بلکه محتوای آن صفحه به صورت مستمر و مداوم آپدیت شده است! هیچ صفحه‌ای بدون آپدیت شدن نمی‌تواند رتبه خود را در صدر نگه دارد! طبق آمار، روزانه 4.4 میلیون صفحه و بلاگ در اینترنت منتشر می‌شود، رقبای شما نیز جزء این 4.4 میلیون صفحه هستند. پس اگر رتبه بالا می‌خواهید، صفحات خود را به صورت مستمر آپدیت کنید.

محتوای مصور

استفاده از عکس یا فیلم در یک صفحه نقش بسیار مهمی در تعیین رتبه صفحات شما دارند. استفاده از عکس یا فیلم فضای محتوای شما را از حالت رباتیک خارج می‌کند. وقتی شما از تصاویر مرتبط در یک صفحه استفاده کنید، علاوه بر ارسال سیگنال به ربات‌های گوگل، به مخاطبین خود نیز می‌گویید که هر بخش در مورد چه بحثی صحبت می‌کند. این کار شما باعث به وجود آمدن یک تجربه کاربری خوب می‌شود. البته در استفاده از تصویر برای مقالات یا دیگر صفحات زیاده روی نکنید، چون ممکن است حجم صفحه زیاد شود و زمان لودینگ صفحه افزایش یابد. در این موقعیت‌ها، کاربر اصلاً صبر نمی‌کند تا وارد صفحه شما بشود و سریعاً از همان صفحه لودینگ از سایت شما خارج می‌شود. این خارج شدن‌های سریع نرخ پرش سایت را نیز افزایش می‌دهد!

حرف آخر

کسب جایگاه برتر در نتایج جستجو شاید کمی سخت و زمان‌بر باشد ولی غیرممکن نیست! با انجام درست سئو و انتشار مطالب جذاب و باارزش در سایت خود، می‌توانید پیشرفت سایت خود را در هر لحظه شاهد باشید. گاهی ممکن است که روند خوب و مثبت سایت شما متوقف شود، به جای اینکه سریعاً از کار ناامید شوید، بهتر است فعالیت‌های اخیر سایت خودتان و رقبای خود را بررسی کنید. مطمئن باشید که هیچ رشد و افتی در سایت بی‌دلیل نیست!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات