حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش تولید و عرضه تبلت ها ادامه دارد؛ اپل در این بازار رو به افول همچنان در صدر است

همانطور که می‌دانید، اصولا هیچ شرکتی از تبلت‌ها، انتظار عملکردی مانند گوشی‌های هوشمند ندارد. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها اصلا وارد این حوزه بازار نشوند و بقیه بازیگران این بازار نیز استراتژی‌های خاصی اتخاذ کنند. در ادامه روند نزولی گذشته، گویا کاهش تولید و عرضه تبلت ها ادامه دارد؛ اپل در این بازار رو به افول همچنان در صدر است. با ترنجی همراه باشید

کاهش تولید و عرضه تبلت ها ادامه دارد؛ اپل در این بازار رو به افول همچنان در صدر است

تبلت‌ها در حال حاضر در موقعیت عجیبی از بازار قرار دارند. این محصولات که زمانی به عنوان جانشین لپ‌تاپ‌ها شناخته می‌شوند، نتوانسته‌اند انتظارات اکثر مردم را برآورده کنند. بازار تبلت‌ها پس از یک دوره کوچک رشد در طول همه‌ گیری ویروس کرونا، اکنون مدتی است که در حال کاهش شدید است. گزارش اخیر Canalys نشان می‌دهد که روند نزولی تولید، عرضه و فروش بازار تبلت‌ها همچنان ادامه دارد.

بر اساس داده‌های دریافتی، حجم عرضه تبلت‌ها برای در سه ماهه متوالی باز هم افت کرده است و این کاهشی ۱۱ درصد به صورت سالانه را نشان می‌دهد. به عنوان مرجع، لپ تاپ‌ها و کروم بوک‌ها در وضعیت مشابهی نیز قرار دارند. محتمل‌ترین دلایلی که در گزارش مذکور برای ادامه این روند منفی ذکر شده است، افزایش تورم جهانی، قرنطینه در چین به دلیل شیوع کجدد ویروس کرونا و کاهش کلی هزینه‌های آموزشی است.

کاهش تولید و عرضه تبلت ها

پیش از این تبلت‌ها جایگاهی در مباحث آموزشی پیدا کرده بودند توانستند دلیل افزایش فروش این محصولات در دوره یادگیری آنلاین بخاطر ویروس کرونا باشند. با این حال، از آنجایی که تبلت‌ها اغلب دیر به دیر تعویض می‌شوند و دانش‌ آموزان در سراسر جهان زمان کمتری را در مقابل صفحه‌ نمایش‌ها و کلاس‌های درس می‌گذرانند، مشخصا می‌توان پی برد این محصولات چندان تعویض نمی‌شوند و البته انتظار زیادی نیز از آن‌ها وجود ندارد.

نگاهی دقیق تر به بازار تبلت‌ها نشان می‌دهد که ساختار آن‌ها کم و بیش بدون تغییر باقی مانده است. اپل با سهمی نزدیک به ۳۵ درصد در بازار، همچنان در این زمینه در صدر قرار دارد. حجم تولید و عرضه کوپرتینویی‌ها در چند وقت اخیر حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است، اما جایگاه این شرکت همچنان در صدر جدول باقی مانده است. سامسونگ نیز با سهمی ۲۰ درصدی از بازار و سطح مشابهی از رشد خالص منفی (۱۳- درصد) در جایگاه دوم قرار دارد.

کاهش تولید و عرضه تبلت ها

به گفته خبرگزاری GizChina، لنوو نیز آخرین تولید کننده بازار است که سهمی دو رقمی (یعنی ۱۰.۱ درصد) را دارد. آمازون تنها شرکتی در این لیست است که در واقع رشد فروش آن معادل ۶.۳+ درصد است و رشد خوبی را تجربه کرده است. این اعداد تا حد زیادی جای تعجب ندارند. اگر قرار است وضعیت بازار در آینده تغییر کند، بازار تبلت‌ها به معجزه جدیدی نیاز دارد. احتمال اینکه با جدیدترین آیپدهای اپل که قرار است پاییز امسال عرضه شوند، تغییری حاصل شود، وجود نخواهد داشت. نظر شما کاربران ترنجی درباره ادامه دار شدن کاهش تولید و عرضه تبلت ها و در صدر ماندن اپل در این بازار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان