حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Dynamic Island آیفون ۱۴ احتمالا در برنامه اولیه معرفی اپل نبوده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

عموما شرکت‌ها برای روز معرفی محصولات خود، ساعت‌ها برنامه ریزی می‌کنند و ریزترین جزئیات ممکن را نیز در نظر می‌گیرند. امسال آیفون‌های جدید با قابلیت‌های جذاب و چشم گیری معرفی شدند اما گویا قابلیت Dynamic Island آیفون ۱۴ احتمالا در برنامه اولیه معرفی اپل نبوده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قابلیت Dynamic Island آیفون ۱۴ احتمالا در برنامه اولیه معرفی اپل نبوده است

مسلما، هیجان انگیزترین ویژگی جدید در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو، قابلیت Dynamic Island است. با قضاوت نسبت واکنشی که نویسنده این مطلب و دیگر کاربران هنگام نشان دادن نوتیفیکیشن سنتر تغییر شکل‌ دهنده داشتند، ممکن است فکر کنید که اپل دقیقا می‌دانست پس از نمایش این قابلیت جدید، عکس‌ العمل کاربران و شرکت کنندگان در این مراسم چه خواهد بود. اما باید بگوییم که اینطور نیست

یکی از راه‌هایی که می‌توان به وسیله آن فهمید که آیا خود اپل قبل از شروع رویداد فار اوت نمی‌دانست معرفی ویژگی جزیره داینامیک چقدر محتمل بوده است، این است که تا قبل از این رویداد حتی یک کلمه در مورد آن به بیرون درز نکرده بود و حتی بزرگ‌ترین افشاگران محصولات این شرکت صحبت از یک بریدگی به نام sideways i داشتند و از بریدگی یکپارچه‌ای که در این رویداد معرفی شد اطلاعی نداشتند.

قابلیت Dynamic Island آیفون ۱۴

طبق اطلاعات فاش شده توسط MacRumors، احتمالا ویژگی جزیره داینامیک آیفون ۱۴ در لحظات آخر اجازه معرفی را دریافت کرده است. اپل، حداقل برای سه بار، چندین سند پشتیبانی جدید منتشر کرده است که در ابتدا دو بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۴ پرو را بدون ویژگی جزیره داینامیک نشان می‌دهد. نتیجه طراحی اغلب مورد انتقاد بوده  و در طول تابستان در رندرهای بیشماری از آیفون ۱۴ آن را دیده‌ایم. حذف ویژگی جزیره دیجیتال گزینه‌ای نبوده که اول به آن فکر کند.

همچنین در زیر نور شدید خورشید، می‌توانید این دو بریدگی را بدون پوشش سیاهی که در بالای آن قرار دارند را با چشم خود ببینید، به همین دلیل نیز اپل از آن زمان توصیه کرده است که این قابلیت را با صفحه نمایش همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرو مکس خود استفاده کنید. به دلیل وجود همین موضوع نیز اپل آیفون ۱۴ پرو را با بریدگی‌هایی یکپارچه و به شکل یک جزیره دیجیتال معرفی کرده است.

داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو زیر آفتاب

به گفته خبرگزاری GizChina، شخصی به نام Ian Zelbo از FrontPage Tech نیز توییتی منتشر کرد که نشان می‌داد درست پس از رونمایی، اپل قاب‌های محصول را برای توسعه‌ دهندگان آپلود کرده است تا بریدگی‌های مدل‌های آیفون ۱۴ پرو را به آن‌ها نشان دهد. این مسئله به سرعت آن طرح مورد نظر که یک پانچ هول و فرم لوزی شکلی را نشان می‌داد، نقض کرد.

به طور معمول از نحوه کار اپل می‌توان فهمید که احتمالا یک تیم مخفی روی قابلیت جزیره داینامیک فعالیت داشته و سایرین کارکنان اپل که در ایجاد اسناد پشتیبانی، طراحی وب و منابع توسعه‌ دهنده شرکت داشتند تا زمان رونمایی از آن بی‌اطلاع بودند. صرف نظر از کاربرد این ویژگی، هیجان ایجاد شده توسط این قابلیت جدید از بین نرفت و برخی از کاربران اپل که قصد داشتند ارتقای آیفون‌های خود را برای یک یا دو سال دیگر انجام دهند، به قدری مشتاق این ویژگی شدند که اکنون به دنبال خرید آیفون ۱۴ پرو هستند تا ویژگی جزیره داینامیک را در اسرع وقت در اختیار آن‌ها قرار دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان