حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاثیر ماسک مو دارای سولفات بر مو چیست؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ماسک مو یکی از پرطرفدارترین محصولات مراقبی برای مو است. برای اینکه موهای سالم و قوی داشته باشیم و از آن‌ها در برابر آسیب‌هایی مانند ریزش مو، شکنندگی، مو خوره و… محافظت کنیم، نیاز به محصولاتی داریم که مواد مغذی و معدنی مورد نیاز موها را تامین کنند.

محصولات مراقبتی مو تنوع زیادی دارند که در این بین می‌توان به ماسک مو داخل حمام گلیس و روغن آرگان گلیس اشاره کرد. این محصولات به صورت روزانه به موها سوخت‌رسانی می‌کنند و نیاز آن‌ها برای رشد بهتر و شادابی بیشتر را تامین می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید، حمام‌کردن به صورت روزانه یا روز در میان می‌تواند موها را از گرد و غبار پاک کند؛ ولی استفاده از شامپوهایی که تخصصی برای مراقبت از موها ساخته شده‌اند، می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. برند‌های متنوعی برای شامپو در بازار وجود دارد که در این بین می‌توان به شامپو لروکس اشاره کرد. در ادامه نوشته به تاثیر ماسک مو دارای سولفات اشاره می‌کنیم. پس اگر قصد خرید این محصول را دارید، دست نگه دارید. قبل از آن با ما تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

ماسک مو چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

محصولات مراقبتی مو مانند سرم مو، شامپو و ماسک موها وظیفه مراقبت از ریشه و ساقه مو را دارند. این مراقبت شامل موارد زیر می‌شود:

  • • تغذیه مو
  • • ایجاد لطافت در آن‌ها به منظور جلوگیری از خشکی و شکنندگی
  • • افزایش درخشندگی مو
  • • جلوگیری از ریزش مو
  • • ایجاد بافت ابریشمی و افزایش حالت‌پذیری
  • • محافظت از مو در برابر آلاینده‌های مختلف
  • • بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده
  • • پاک‌سازی ریشه‌ها و مراقبت از فولیکول مو
  • • افزایش آبرسانی به ریشه و ساقه مو
  • • خاصیت چربی‌زدایی و پاک‌سازی بالا (یعنی ضمن جایگزین‌کردن چربی‌های مفید مو به‌جای چربی‌هایی که مانع تنفس و تغذیه پیاز و ساقه مو می‌شود، به براق‌شدن تارهای موها نیز کمک می‌کند.)

بیشترین تاثیرگذاری ماسک مو در استفاده هفته‌ای یک بار از این محصول است. بنابراین در استفاده از ماسک مو زیاده‌روی نکنید و اجازه دهید دوره درمان آن‌ سپری شود. فرمولاسیون ماسک مو به این صورت است که از ترکیبات مغذی و معدنی در کنار پاک‌کننده‌های آلاینده استفاده شده تا ضمن تغذیه لازم موها، از آن‌ها نیز محافظت کنند. سولفات یکی از موادی است که خاصیت پاک‌کنند‌گی بالایی دارد؛ ولی به بافت موها آسیب زده و اجازه سوخت‌رسانی سایر مواد مغذی را به موها نمی‌دهد. زمانی این مشکل به اوج خود می‌رسد که مو‌های آسیب‌دیده و حساس در معرض خطرهای جدی قرار بگیرند. متاسفانه به دلیل ارزان‌بودن سولفات و خاصیت پاک‌کنند‌گی بالایش، برای تولیدکننده‌هایی که به دنبال سود بیشتر هستند، بسیار محبوب است. پیشنهاد می‌کنیم از محصولات دانش‌بنیان و معتبری که در ابتدای این نوشته به آن‌ها اشاره شد، استفاده کنید.

سولفات چیست؟

سولفات دارای مولکول‌های خاصی است که قدرت جذب آب و روغن را در کنار هم دارند. از این ماده برای پاک‌سازی چربی‌ها، گرد و غبار و سایر آلودگی‌هایی که جذب موها شده‌اند، استفاده می‌شود. سولفات‌ها برای ایجاد کف و فوم در زمان شستشو استفاده می‌شوند. این کف‌ها حجم زیادی از چربی و آلودگی را از پوست سر رفع می‌کنند؛ ولی میزان زیادی از مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز موها را نیز جذب خود می‌کنند که اصلی‌ترین عامل حذف این مواد از فرمولاسیون شوینده‌های مو است. استفاده از محصولاتی که دارای سولفات هستند، عموما باعث التهاب و خارش پوست سر می‌شود و ریزش مو را به دنبال دارد. خشکی و شکنندگی مو نیز از تاثیرات استفاده از سولفات است. به این حجم از آسیب‌هایی که می‌توان برای این محصولات متصور شد، سرطان‌زابودن سولفات‌ها را هم اضافه کنید.

تفاوت ماسک موهای معمولی و بدون سولفات

مهم‌ترین تفاوت این ماسک موها به شرح زیر است:

  1. 1- ماسک موهای دارای سولفات به دلیل قدرت بالای پاک کنند‌گی، چربی‌های مفید مو را نیز از موها جدا کرده و سبب خشکی و شکننده‌شدن موها می‌شوند.
  2. 2- ماسک مو دارای سولفات رطوبت مورد نیاز پوست سر و مو را از بین می‌برد و باعث خشکی و التهاب می‌شود که عموما در موها ایجاد شوره می‌کند.
  3. 3- وجود سولفات در ماسک‌های مو باعث کدرشدن مو می‌شود؛ ولی در مقابل، ماسک موهای بدون سولفات با آبرسانی کامل موها موجب درخشندگی و براقیت موها می‌شوند.
  4. 4- ماسک موهای بدون سولفات به دلیل استفاده از ویتامین‌های مغذی، روغن‌های طبیعی مناسب مو، کراتین و پروتئین در ترکیبات‌شان، به نرمی و لطافت موها کمک کرده و از خشکی و شکستگی موها محافظت می‌کنند.
  5. 5- ماسک‌های مو بدون سولفات با بهره‌مندی از ترکیبات طبیعی و معدنی، به موهایتان حالت طبیعی می‌دهد و باعث می‌شود موهای نرم و خوش‌حالتی داشته باشید.
  6. 6- ماسک مو بدون سولفات در کم‌شدن وزی موی سر بسیار موثر است.
  7. 7- ماسک مو بدون سولفات همچنین می‌تواند موهای صاف و شادابی برایتان محیا کند و باعث افزایش حجم مو و جلوگیری از ریزش آن‌ها شود.
  8. 8- اگر موهایتان رنگ، کراتین، دکلره و… شده است، وجود سولفات با قدرت پاک کنند‌گی بالا باعث حذف رنگ و کراتینه از موها می‌شود. به همین دلیل به این دسته از افراد پیشنهاد می‌کنیم حتما از ماسک مو بدون سولفات استفاده کنید. با این عمل به حفظ حالت طبیعی مو و شادابی آن کمک شایانی خواهید کرد. ماسک مو داخل حمام گلیس بهترین انواع ماسک مو برای استفاده روزانه است.

 

سازمان های نظارتی برای کنترل و حذف سولفات چه کرده‌اند؟

استانداردهایی در سطح جهانی برای شرکت‌های تولیدکننده صادر شده است که طبق آن می‌توان استفاده از سولفات را کنترل و محدود کرد؛ ولی چه کسی می‌داند زمانی که پای پول در میان باشد، آیا واقعا استانداردها رعایت خواهد شد؟ طبیعتا استفاده از محصولاتی که در ترکیباتشان سولفات نداشته باشند، منطقی‌تر و عاقلانه‌تر خواهد بود. به همین جهت خرید ماسک مو بدون سولفات از استقبال خوبی در بازار برخوردار شده است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید ماسک مو توجه فرمایید که در ترکیبات آن از سولفات استفاده نشده باشد و عبارت «بدون سولفات» در محصول دیده شود.

سخن آخر

اگر موهای خشک و حساسی دارید یا از آسیب‌های پوست سر خود ناراحت هستید و نگران ریزش موهایتان هستید، فراموش نکنید سولفات را از محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی خود حذف کنید. ماسک مو می‌تواند منجبر به بهبود رشد و تغذیه موهایتان شود، از آن‌ها محافظت کرده و به رطوبت و شادابی موهایتان کمک کند. به شرطی که از ماسک موهای بدون سولفات استفاده کنید تا ضمن بهره‌مندی از خواص این محصول، از پوست سر و موها در برابر آسیب‌های سولفات محافظت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات