حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی های خاص iOS 16 که تنها برای آیفون XS و مدل‌های جدیدتر عرضه می‌شوند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل، اخبار

نسخه جدید سیستم عامل iOS به قابلیت‌های بی شماری مجهز شده است تا بتواند نیاز طیف عمده‌ای از کاربران این پلتفرم را به خوبی پاسخ دهد. در این مطلب نگاهی داریم به ویژگی های خاص iOS 16 که تنها برای آیفون XS و مدل‌های جدیدتر عرضه می‌شوند. پس تا پایان با ترنجی همراه شوید.

ویژگی های خاص iOS 16 که تنها برای آیفون XS و مدل‌های جدیدتر عرضه می‌شوند

جای تعجب نیست که سر و صدای زیادی پیرامون سری آیفون ۱۴، حتی پس از عرضه آن به وجود آمده است. این موضوع به آن دلیل است که آیفون‌های اپل از گذشته تاکون، یک معیار مقایسه برای سایر برندهای گوشی‌های هوشمند بوده است. با این حال، با عدم وجود نوآوری در آیفون‌های جدید، این وضعیت در حال تغییر است.

اپل به تازگی سری جدید آیفون ۱۴ را معرفی کرده و اعلام کرده است که نسخه رسمی iOS 16 را از ۱۳ سپتامبر عرضه خواهد کرد. iOS 16 از آیفون ۸، آیفون X و مدل‌های جدیدتر آن پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، همه ویژگی‌های این سیستم عامل، در آیفون‌های قدیمی کار در دسترس نخواهد بود.

ویژگی های خاص iOS 16

برخی از ویژگی‌های iOS 16 فقط در آیفون‌های دارای تراشه A12 Bionic یا جدیدتر، یعنی آیفون XR، آیفون XS، آیفون XS مکس، آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس، آیفون SE (نسل دوم)، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ پرو مکس، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو، آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون SE (نسل سوم) و البته جدیدترین مدل‌های آیفون یعنی آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در دسترس هستند.

ویژگی‌هایی که تنها برای کاربران چند مدل آیفون عرضه خواهد شد
در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که در پاییز امسال فقط برای چند آیفون منتخب با iOS 16 در دسترس خواهند بود:

نمایش لایو تکست در ویدیو (Live text in video): اکنون متن در فریم‌های ویدیوی متوقف شده به صورت کاملا تعاملی است، بنابراین می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند کپی و جای‌گذاری، یافتن و ترجمه و غیره استفاده کنید. این ویژگی با Photos، Quick Look، Safari و سایر برنامه‌ها نیز کار می‌کند.

اقدامات سریع در لایو تکست (Quick Actions in Live Text): داده‌های شناسایی شده در عکس‌ها و فیلم‌ها را می‌توان تنها با یک کلیک دستکاری کرد. می‌توانید حتی پروازها یا سفارشات را دنبال کنید، زبان‌های خارجی را ترجمه کنید و ارزها را تبدیل کنید.

زبان‌های جدید برای لایو تکست (New languages ​​for Live Text): در iOS 16، لایو تکست یا متن زنده، حالا می‌تواند متن ژاپنی، کره‌ای و اوکراینی را تشخیص می‌دهد.

ایموجی‌ها در متن (Emojis in text): در پیش‌ نمایش این نسخه که در طول کنفرانس WWDC22 نمایش داده شد، می‌توانید هنگام ارسال پیام با سیری، ایموجی‌ها را وارد کنید. این قابلیت به زبان‌های کانتونی (هنگ کنگ)، انگلیسی (استرالیا، کانادا، هند، بریتانیا، ایالات متحده)، فرانسوی (فرانسه)، آلمانی (آلمان)، ژاپنی (ژاپن)، ماندارین (چین، تایوان) و اسپانیایی (مکزیک، اسپانیا) در دسترس خواهد بود.

ویژگی‌ها و برنامه‌های جدید سیری (Siri features and apps): می‌تواند حالا برنامه را باز کنید و بپرسید “Hey Siri, what can I here” یا می‌توانید با گفتن «Hey Siri, what can I do with iRobot» از برنامه یک سوال خاص کنید؟ این ویژگی در زبان آلمانی (آلمان)، انگلیسی (استرالیا، کانادا، هند، بریتانیا، ایالات متحده)، اسپانیایی (مکزیک، اسپانیا، ایالات متحده)، فرانسوی (فرانسه)، ژاپنی (ژاپن)، ماندارین (سرزمین اصلی چین) و کانتونی (چین) (هنگ کنگ) پشتیبانی می‌کند.

ویژگی های خاص iOS 16

یک تجربه جدید در دیکته (A new dictation experience): می‌توانید در iOS 16 به راحتی بین گفتار و لمس جابه‌جا شوید. از صفحه‌ کلید خود برای تایپ کردن، ضربه زدن روی فیلدهای متنی، حرکت مکان‌ نما و درج پیشنهادات QuickType استفاده کنید، این قابلیت‌ها بدون توقف دیکته عمل می‌کنند.

افزودن دارو با استفاده از دوربین آیفون (Add medication using an iPhone camera): می‌توانید با استفاده از دوربین‌هایی مانند دوربین آیفون XR یا آیفون XS به سرعت داروها را در iOS 16 اضافه کنید. فقط برچسب دارو را در قاب قرار دهید، سپس نتایج دریافتی را برای نام، قدرت و دز دارو و فرم دارو مشاهده کنید.

جستجوی تصویر در برنامه‌های بیشتر (Image search in more apps): در iOS 16، ویژگی Spotlight از اطلاعات تصویر از پیام‌ها، یادداشت‌ها و فایل‌ها برای پشتیبانی از جستجو بر اساس مکان، افراد، صحنه‌ها و حتی چیزهایی در تصاویر مانند متن، سگ‌ها و موارد دیگر استفاده می‌کند.

بهبود جستجوی بصری (Visual Lookup Improvements): با حذف پس‌زمینه، سوژه‌ها را از تصاویر تقویت کنید یا سوژه‌ها را جدا کنید. این قابلیت برای عکس‌ها، اسکرین شات‌ها، Quick Look، Safari و غیره فعال خواهد بود.

دامنه‌های جدید برای جستجوی بصری (New Domains for Visual Lookup): این قابلیت تشخیص پرندگان، حشرات و مجسمه‌ها را اضافه می‌کند.

تصاویر پس زمینه نجومی (Astronomical wallpapers): اپل در بتای دوم iOS 16، ویژگی والپیپرهای نجومی را برای کاربران این آپدیت مانند آیفون XR و آیفون XS ارائه کرده است. قبلا این قابلیت فقط بر روی دستگاه‌هایی با تراشه A13 یا دستگاه‌های سازگار جدیدتر کار می‌کرد.

ویژگی های خاص iOS 16

ویژگی های IOS 16 برای آیفون ۱۱ و مدل‌های جدیدتر
زیرنویس زنده (Live Captioning): این قابلیت به طور خودکار زیرنویس را به صورت لحظه‌ای برای کاربران ناشنوا ایجاد می‌کند تا بتوانند راحت‌تر مکالمات، صدا و ویدیو را دریافت کنند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این ویژگی به آیفون ۱۱ یا یک آیفون جدیدتر نیاز دارد. علاوه بر این، آیپد با تراشه A12 Bionic یا جدیدتر و کامپیوترهای مک با تراشه سیلیکون اپل از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، این ویژگی فقط به زبان انگلیسی (برای کانادا و ایالات متحده) در دسترس است.

ویژگی‌های iOS 16 که منحصرا برای مدل‌های سری آیفون ۱۳ منتشر خواهند شد
مدل‌‌های آیفون ۱۳ نیز دارای ویژگی‌های انحصاری در سیستم عامل iOS 16 هستند که شامل:

محو کردن پیش‌زمینه در عکس‌های پرتره (Foreground Blur in Portrait Photos): ویژگی حالت پرتره، اشیاء را در پیش‌ زمینه عکس محو می‌کند تا تصاویر جلوه عمق میدان واقعی‌تری داشته باشند.

بهبود کیفیت هنگام ضبط فیلم (Improved quality when recording in movie mode): هنگام ضبط ویدیو در حالت فیلم در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو، جلوه عمق میدان برای زوایای مختلف و اطراف لبه‌های مو و عینک دقیق‌تر است.

ویژگی های خاص iOS 16

ویژگی‌های منحصر به فرد برای مدل‌های سری آیفون ۱۴
حالت فیلم 4K یا (Sports Mode): هنگام ضبط ویدیو در حالت فیلم در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو، کاربران می‌توانند ویدیو را به صورت 30fps@1080p یا 24fps@4k و یا 30fps@4K را انتخاب کنند.

حالت ورزشی (Sports Mode): سری جدید آیفون ۱۴ یک حالت ورزشی جدید ارائه می‌دهد که لرزش، حرکت و لرزش قابل توجه را حتی در هنگام فیلمبرداری در حال حرکت کاهش می‌دهد.

آیفون‌هایی که از آیکون جدید باتری در IOS 16 پشتیبانی می‌کنند

ویژگی های خاص iOS 16

به گفته GizChina، در حالی که برخی از ویژگی‌ها به دلیل قابلیت‌های خاص پردازنده به آیفون‌های خاصی نیاز دارند، اما اپل آیکون باتری جدیدی را برای برخی از دستگاه‌های داریا ناچ در بتای پنجم iOS 16 اضافه می‌کند. البته فقط چند دستگاه این ویژگی جدید را دریافت خواهند کرد که شامل آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو، آیفون ۱۳ پرو مکس، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲پرو مکس، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس، آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون ایکس است. آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴پرو مکس به صورت پیشفرض از آیکون باتری جدید پشتیبانی می‌کنند.

داشتن این اطلاعات بسیار مهم است تا در مورد ویژگی هایی که آیفون قدیمی شما از آن بهره نمی‌برد هیجان زده نشوید. همه این‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد مدل‌های جدید آیفون هستند. همانطور که می‌بینید، بسیاری از این موارد برای آیفون XR و آیفون XS یا دستگاه‌های جدیدتر در دسترس هستند. با این حال، تنها چند بهبود دوربین منحصر به سری آیفون ۱۳ و سری آیفون ۱۴ است. اگر از آیفون‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، شاید زمان آن رسیده است که دستگاه خود را به یک آیفون جدیدتر ارتقا دهید تا از برخی از این ویژگی‌ها بهره‌مند شوید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان