حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایش میزان سلامت باتری در اندروید ۱۳ یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این سیستم عامل است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار، اندروید ۱۳

باتری گوشی‌های هوشمند به جرات یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که می‌توان بررسی کرد. دلیل این موضوع نیز آن است که سلامت و عملکرد درست این قسمت از دستگاه‌های هوشمند، به طور بی واسطه‌ای، وابسته به نوع رفتار کاربر است. بر همین اساس نیز نمایش میزان سلامت باتری در اندروید ۱۳ یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این سیستم عامل است. با ترنجی همراه باشید.

نمایش میزان سلامت باتری در اندروید ۱۳ یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این سیستم عامل است

اطلاع از وضعیت سلامت باتری گوشی‌های آیفون اپل که به صورت پیشفرض در آن‌ها وجود دارد، قابلیتی است که در حال حاضر در گوشی‌های هوشمند اندرویدی در دسترس نیست. در واقع این قابلیت، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در گوشی‌های هوشمند اپل است. اما گوگل اکنون این قابلیت را در نسخه بتای عمومی بعدی اندروید ۱۳ معرفی کرده است. بنابراین با بهره‌مندی از اندروید ۱۳، خواهید دانست که چه زمانی باید باتری گوشی هوشمند خود را تعویض کنید.

این اطلاعات مفید در مورد قابلیت جدید اندروید ۱۳ از طریق توییتر منتشر شده است، یکی از منابع آگاه که از توسعه دهندگان اندروید نیز می‌باشد، یعنی میشال رحمان(Mishaal Rahman)، اخیرا یک اسکرین شات از جدیدترین نسخه عمومی Beta QPR1 را به اشتراک گذاشته است که این نسخه، یک نسخه میانی و حاوی برخی قابلیت‌هایی است که گوگل به طور دوره‌ای آن را منتشر می‌کند. با این حال، این اسکرین شات چه چیزی را نشان می‌دهد؟

نمایش میزان سلامت باتری در اندروید ۱۳

در تنظیمات گوشی هوشمند پیکسل، داده‌های «سلامت باتری» با یک نشانگر دایره‌ای در دسترس هستند. این صفحه، توضیحات نسبتا واضحی در مورد باتری دستگاه در اختیار ما قرار می‌دهد. بخش بررسی وضعیت باتری در زیر این بخش ارائه شده است و در قسمت آخر به مواردی که ممکن است باعث بروز مشکلات شود نیز اشاره شده است.

برای افرادی که می‌خواهند از گوشی هوشمند خود برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده کنند، با بهره‌گیری از چنین قابلیتی، می‌توانند وضعیت باتری را بررسی کنند و بفهمند که آیا نیاز به تعویض باتری دارند یا خیر. گوگل بالاخره بعد از مدت‌ها این امکان جالب را به اندروید اضافه کرده است. مسئله‌ای که اکنون مطرح می‌شود این است که آیا این عملکرد فقط در گوشی‌های پیکسل گوگل در دسترس خواهد بود یا اینکه سایر سازندگان نیز آن را ارائه خواهند داد.

نمایش میزان سلامت باتری در اندروید ۱۳

به گزارش وب سایت خبری GizChina، پاسخ به این سوال، حداقل تا زمانی که اندروید ۱۳ برای بیشتر گوشی‌های هوشمند عرضه نشود، مشخص نخواهد بود. در خبری دیگر که اخیرا منتشر شده است، اطلاعاتی در خصوص قابلیت‌های جدیدی که از طریق آپدیت اندروید ۱۳ به گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌آیند توسط میشال رحمان ارائه شده است. یکی از آنها قابلیت Clear Callingاست، گزینه‌ای که ادعا می‌شود کیفیت تماس را با کاهش نویز پس زمینه بهبود می‌بخشد.

این قابلیت ممکن است هر زمان که در دسترس قرار گیرد و یا از طریق تنظیمات صدا و لرزش فعال شود. اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که آیا این قابلیت نیز انحصاری پیکسل خواهد بود یا در همه گوشی‌های هوشمند سازگار با آخرین نسخه سیستم عامل Google توزیع می‌شود، اما وجود آن بی شک بسیار ضروری خواهد بود. با توجه به توضیحات، تماس‌های Wi-Fi از Clear Calling پشتیبانی نمی‌کنند. اما برای تماس های برقرار شده در اکثر شبکه های تلفن همراه عمل خواهد کرد و نویز پس زمینه را در طول تماس حذف می‌کند. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان