حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال لغو عرضه کارت گرافیک های سری Arc اینتل بخاطر مشکلات مالی این شرکت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینتل، سخت‌افزار

شرکت اینتل که پردازنده‌های آن زبانزد عام و خاص هستند، مدتی است کار بر روی توسعه کارت‌های گرافیک خود با نام سری Arc را آغاز کرده است. اما اگرچه پیش‌بینی آینده خوبی برای این قطعات سخت‌افزاری می‌شد، احتمال لغو عرضه کارت گرافیک های سری Arc اینتل بخاطر مشکلات مالی این شرکت وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

احتمال لغو عرضه کارت گرافیک های سری Arc اینتل بخاطر مشکلات مالی این شرکت

بر اساس اطلاعات دریافتی، شایعات حاکی از آن است که احتمالا توسعه کارت‌های گرافیک سری Arc عملا پایان یافته است. کارت‌های گرافیک گسسته Arc اینتل ممکن است در آستانه کنار گذاشته شدن باشند. این چیزی است که حداقل یکی از افشاگران برجسته به آن معتقد است. یوتیوبری معروفی به نام MLID در مورد اینکه چرا قانون مور مرده است، توضیح می‌دهد که نگرش کلی از طرف اعضا داخلی اینتل این است که پردازنده‌های گرافیکی Arc که امسال با مدل های Alchemist شروع به کار کردند، برای مدت طولانی‌تری دوام نخواهند آورد.

به طور خاص، MLID به منبعی در سطح اجرایی این شرکت اشاره می‌کند که به طرز عجیبی ادعا کرده است که کار کارت‌های گرافیک سری Arc تمام شده است و منبع دیگری نیز با قاطعیت گفته است که اینتل به تلاش‌های خود برای توسعه کارت گرافیک Arc پایان می‌دهد. واقعا نمی‌توان واضح‌تر از این باشد، اما البته، باید به خاطر داشته باشیم که این موضوع تا این لحظه صرفا شایعاتی تایید نشده است، بنابراین باید این اخبار را با احتیاط کامل بررسی کرد. همانطور که MLID در مقدمه ویدیو خود اعلام کرده بود، این خبری، خبری نیست که کسی بخواهد از شنیدن آن خوشحال شود.

احتمال لغو عرضه کارت گرافیک های سری Arc اینتل

در هر صورت ما امیدواریم که این خبر درست نباشد و ممکن است احتمالات دیگری برای سری Arc وجود داشته باشد. نباید از این موضوع غافل شویم، اما بدیهی است که این خوب به نظر نمی‌رسد. اخیرا شایعاتی شنیده بودیم مبنی بر اینکه اینتل احتمال پروژه توسعه کارت‌های گرافیک مجزای Arc خود را لغو خواهد کرد، اما به دنبال آن، اینتل خیلی سریع در حالت دفاعی قرار گرفت و به کاربران اطمینان داد که کارت‌های گرافیک Arc همچنان در برنامه توسعه این شرکت باقی مانده و کار روی نسل دوم آن نیز آغاز شده است. پردازنده‌های گرافیکی Battlemage در حال حاضر، سبک با پر سرعت هستند.

MLID اشاره می‌کند که اخیرا منبعی در مورد پیشرفت Battlemage صحبت کرده است، اما اینتل به دنبال تولید نکردن طیف وسیعی از کارت‌های گرافیکی مانند Alchemist (A7، A5، A3) بوده، اما شاید فقط مدل‌های پایین‌رده که می‌توانند تولید شوند، از سری B3 باشد. این امر هزینه‌ها را پایین می‌آورد و به کاربران اجازه می‌دهد تا سیستم خود را با هزینه کمتری بهبود دهند، زیرا بخش نرم‌افزاری اخیر معادله مشکل ساز بزرگی برای اینتل بوده است و یکی از دلایل اصلی تاخیر و ناامیدی پیرامون عرضه سری Arc Alchemist است.

با این حال، این گفته در مورد شایعاتی که قبل از شنیدن از این منابع جدید بود و اساسا ابزار داشته بودند که به نظر می‌رسد توسعه Arc discrete نیز تمام شده است. با نگاهی به عرضه سری Alchemist، که به بیان دیگر، یک کار پر زحمت و مشکل ساز بوده است، چشم‌انداز خوش‌ بینانه‌ای برای پردازنده‌های گرافیکی مجزای اینتل به ما نمی‌دهد. در گذشته اعلام شد که کارت‌های گرافیک اینتل از همان ابتدا محکوم به شکست به نظر می‌رسند.

احتمال لغو عرضه کارت گرافیک های سری Arc اینتل

به گفته خبرگزاری TechRadar، با توجه به مشکلات مالی اخیر اینتل، با یک عامل منفی و سنگین در ترازنامه مالی سری Arc، واقعا تعجب آور نیست که ببینیم این پروژه کنار گذاشته شود و یا حداقل بودجه آن به شدت کاهش یابد. به یاد داشته باشید، پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، به تازگی گفته است که احتمالا عملکرد شرکت قبل از بهبودی بدتر می‌شود و گام‌های بیشتری برای کاهش سبد محصولات Team Blue (اینتل) برداشته می‌شود. به نظر می‌رسد، اگر این شایعه درست باشد، حذف کارت‌های گرافیک Arc می‌تواند بخشی از این راه حل اینتل باشد.

همانطور که MLID بیان می‌کند، با توجه به مشکلات مالی که اینتل در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، این شرکت نمی‌تواند به بخش‌هایی که سال‌های زیادی درآمدزایی نداشته‌اند، بودجه‌ای اختصاص دهد. اما باز هم باید بگوییم که ممکن است این موضوع حقیقت نداشته باشد، پس بیایید امیدوار باشیم که اینطور باشد. اما اگر توسعه سری Arc بخواهد ادامه پیدا کند، به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد در شکلی بسیار کوچک‌تر نسبت به طرح‌های بزرگ‌تر و طیف کامل از محصولات یک شرکت خواهد بود.

همانطور که پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ و دسکتاپ با سری Alchemist ارائه شده است. MLID این نظریه را مطرح می‌کند که شاید ما شاهد عرضه یک کارت گرافیک مجزای Battlemage باشیم که مانند نوعی راه‌ حل گرافیکی ارزان‌ قیمت برای لپ‌تاپ‌ها باشد، اما چیزی که ظاهرا به آن دست نمی‌یابیم، گستره‌ای از پردازنده‌های گرافیکی توانمند برای به چالش کشیدن AMD و Nvidia است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان