حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری ردمی ۱۱ پرایم با نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ردمی

سری ردمی ۱۱ پرایم به همراه گوشی پایین رده Redmi A1 در هند معرفی شدند. جدیدترین گوشی های شیائومی، باز هم ری‌برند شده مدل های پیشین هستند. Redmi 11 Prime در حقیقت همان Poco M5 است که چند روز پیش معرفی شد. Redmi 11 Prime 5G نیز نسخه ری‌برند شده Redmi Note 11E است!

سری ردمی ۱۱ پرایم از تراشه های مدیاتک برخوردارند 

سری ردمی ۱۱ پرایم از دو مدل ردمی 11 Prime و ردمی 11 Prime 5G تشکیل شده است. همان‌طور که که از نام این دو گوشی پیداست، مورد دوم از شبکه اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. اما برادر کوچکتر، به شبکه اینترنت 4G محدود شده است. Redmi 11 Prime همان Poco M5 بوده که حالا طراحی متفاوتی دارد. در آن سوی میدان نیز Redmi 11 Prime 5G قرار دارد که نسخه ری‌برند شده Redmi Note 11E است.

Redmi 11 Prime

هر دو گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۵۸ اینچی LCD با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۸ (FullHD+) هستند. این نمایشگر رفرش ریت ۹۰ هرتزی را در اختیار کاربر قرار داده می‌دهند. بر خلاف ترند این روز های بازار، دوربین سلفی جدیدترین گوشی های ردمی، درون یک ناچ قطره ای شکل قرار گرفته است ‌‌. این تلفن های هوشمند به طور پیش‌فرض به رابط کاربری MIUI 13 و دوازدهمین نسخه اندروید مجهز شده اند.

برخی از مشخصات Redmi 11 Prime 5G

هر دو گوشی دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و عمق سنج ۲ مگاپیکسلی هستند. البته لازم به ذکر است که Redmi 11 Prime یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز دارد. دوربین سلفی هر دو گوشی رزولوشن ۵ مگاپیکسلی دارد. تفاوت اصلی این دو دستگاه در تراشه به کار رفته آنهاست. ردمی ۱۱ پرایم به مدیاتک هلیو G99 مجهز شده و از بلوتوث نسخه ۵.۳ پشتیبانی می‌کند. ردمی ۱۱ پرایم 5G اما از تراشه مدیاتک Dimensity 700 برخوردار بوده و از بلوتوث ۵.۱ پشتیبانی می‌کند. هر دو گوشی به رم های LPDDR4X و حافظه ذخیره سازی UFS 2.2 مجهزند. خوشبختانه جدیدترین گوشی های ردمی از کارت حافظه MicroSD نیز پشتیبانی می‌کنند.

برخی از مشخصات Redmi 11 Prime

از دیگر ویژگی های این دو تلفن هوشمند می‌توان به برخورداری از جک ۳.۵ میلی متری صدا، وای فای دو بانده، GNSS و فرستنده مادون قرمز اشاره کرد. Redmi 11 Prime و 11 Prime 5G به باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی آمپری مجهز بوده و از شارژ سریع ۱۸ وات نیز پشتیبانی می‌کنند. البته وب‌سایت GizmoChina در جدیدترین گزارش خود اشاره می‌کند که یک آداپتور ۲۲.۵ واتی در جعبه این دو گوشی قرار خواهد گرفت. ابعاد هر دوی آنها ۱۶۴ × ۷۶.۱ × ۸.۹ میلی متر است. وزن نسخه 4G معادل ۲۰۱ گرم و نسخه 5G معادل ۲۰۰ گرم است.

زمان عرضه و قیمت ردمی 11 Prime و 11 Prime 5G

ردمی ۱۱ پرایم

۱-نسخه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۶۳ دلار عرضه خواهد شد

۲-نسخه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی با قیمت ۱۸۸ دلار قابل تهیه خواهد بود

لازم به ذکر است که این گوشی در سه رنگ نقره ای، مشکی و سبز عرضه می‌شود.

ردمی ۱۱ پرایم 5G

۱-نسخه ۴ گیگابایت+۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی این تلفن هوشمند با قیمت ۱۷۵ دلار به دست کاربران خواهد رسید.

۲-نسخه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ حافظه داخلی نیز قیمتی معادل ۲۰۰ دلار دارد.

این تلفن هوشمند نیز در رنگ های بنفش، سبز و مشکی عرضه خواهد شد.

متاسفانه هنوز تاریخ عرضه Redmi 11 Prime مشخص نیست. اما می‌دانیم که عرضه Redmi 11 Prime 5G از نهم سپتامبر آغاز خواهد شد.

نظر شما درباره این تلفن های هوشمند جدید شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی