حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری کوالکام و متا برای تولید تراشه دستگاه های واقعیت مجازی رسما آغاز شد

این روزها در دنیای فناوری، هر شرکت‌ مشغول تولید دستگاه منحصر به فردی خود است. اما اگر یک محصول مشترک میان همه آن‌ها وجود داشته باشد، بی شک آن دستگاه مرتبط به دنیای واقعیت مجازی است. اکنون همکاری کوالکام و متا برای تولید تراشه دستگاه های واقعیت مجازی رسما آغاز شده است. با ترنجی همراه باشید.

همکاری کوالکام و متا برای تولید تراشه دستگاه های واقعیت مجازی رسما آغاز شد

در توسعه فن‌آوری‌های پیشرفته، اغلب شرکت‌ها نیازمند یافتن شرکت‌های برتر یا تشکیل یک همکاری هستند. طبق گزارش‌ها، شرکت مادر فیسبوک یعنی متا و شرکت کوالکام، در توسعه دستگاه‌های واقعیت مجازی همکاری خواهند کرد. این اعلامیه در نمایش محصولات الکترونیکی مصرفی برلین اعلام شد و دو طرف توافق نامه‌ای در این زمینه امضا کردند.

بنابراین قرارداد، کوالکام تراشه‌هایی را برای تجهیزات واقعیت مجازی (VR) دستگاه Meta Quest توسعه خواهد داد. متا و کوالکام در بیانیه‌ای اعلام کردند که تیم‌های مهندسی و محصول این شرکت‌ها برای تولید تراشه‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این تراشه‌ها از پلتفرم اسنپدراگون کوالکام استفاده خواهند کرد. همچنین لازم به ذکر است که متا تراشه‌های سفارشی VR خود را توسعه خواهد داد.

همکاری کوالکام و متا

این شرکت‌ها جزئیات مالی این معامله را فاش نکرده‌اند. با این حال، این همکاری نشان دهنده شناخت متا و پشتیبانی مداوم از فناوری کوالکام است. البته، می‌دانیم که متا در تلاش است تا تراشه‌های سفارشی خود را برای دستگاه‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی خود توسعه دهد. در پاسخ، تایلر یی، سخنگوی متا گفت که اگرچه چیپست تولید شده از طریق این مشارکت منحصر به متا نیست، اما برای مشخصات سیستم Quest بهینه شده است.

قرارداد مشارکت فقط دستگاه‌های واقعیت مجازی را پوشش می‌دهد. وی همچنین گفت که متا به کار بر روی توسعه برخی از راه‌ حل‌های جدید خود مانند توسعه تراشه‌های اختصاصی ادامه خواهد داد. در برخی موارد، ما از تراشه‌های آماده استفاده می‌کنیم یا با شرکای صنعتی کار می‌کنیم تا آن‌ها را سفارشی سازی کنیم. اما در عین حال، ما همچنین در حال بررسی راه‌ حل‌های جدید برای تولید تراشه‌های مخصوص خود هستیم.

همکاری کوالکام و متا

به گفته GizChina، بنابراین این امکان وجود دارد که آن‌ها بتوانند در یک محصول مشابه باشند و مورد استفاده از توان هر شریک و راه‌ حل‌های سفارشی قرار گیرkد. همه چیز در مورد ایجاد بهترین تجربه ممکن در متاورس است. متا برای سال‌ها به تراشه‌های کوالکام برای دستگاه‌های واقعیت مجازی خود، از جمله آخرین هدست Quest 2 خود متکی بوده است. به گفته شرکت تحقیقاتی IDC، دستگاه Quest 2 حدود ۹۰ درصد از بازار سخت افزار واقعیت مجازی را در اختیار دارد.

علاوه بر این، متا سرمایه گذاری زیادی روی فناوری‌هایی مانند عینک‌های تمام رنگی و عینک واقعیت افزوده در تلاش برای زنده کردن دیدگاه مدیرعامل مارک زاکربرگ در مورد یک متاورس کرده است. نظر شما کاربران ترنجی در مورد همکاری کوالکام و متا برای تولید تراشه دستگاه های واقعیت مجازی چیست؟ آیا محصولات اپل و متا در آینده رقیب‌های یکدیگر خواهند شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان